![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn volautomatisch digitaal fototoestelletje is niet geschikt om mooie foto's van de sterrenhemel te maken. Iemand tips en tricks plz? Zijn er speciale fototoestellen voor dergelijke foto's?
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 11 november 2011 om 15:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Statief (of iets dat camera stil houdt) en een toestel dat je toelaat de sluitertijd zelf te bepalen, dus niets 'volautomatisch', maar ook weer niet zo uitzonderlijk om deze manuele functie op een fototoestel te hebben.
Sommige automatische toestellen hebben een voorgeprogrammeerde 'nachtinstelling' als tweede alternatief. Gebruik best zelfontspanner. Sluitertijd kan oplopen tot een halve minuut of meer, dus denk niet direct dat je toestel geblokkeerd is. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 11 november 2011 om 15:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Lage iso
lange sluiter diafragma f20 (kleine opening) meerdere fotos samenvoegen tot 1 beeld |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Thx guys, hier kan ik al veel verder mee.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() als je nog aan een analoge spiegelreflex geraakt: doen! Dat is daar ideaal voor.
Met digitale spiegelreflexen kan je dat ook doen, maar dan zal je wat software erover moeten gooien. Dan moet je in principe een reeks "korte" opnamen maken van een seconde of twee, en dan softwarematig over elkaar leggen (daar bestaat speciale software voor astro-photografie voor). sowieso heb je een statief nodig |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() die 'lage iso' snap ik ook niet als je digitaal zou werken.
Dit vond ik op internet Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 11 november 2011 om 16:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je nog wat voorgrond erbij wil kan het ook interessant zijn (met statief) te fotograferen net voordat het helemaal donker is 's avonds.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Ik sluit een digitale spiegelreflex (en soms ook een CCD) aan op mijn telescoop.
Sluitertijden van 1 min en meer (bulb setting van uw DSLR met remote shutter release), ISO 800 en meerdere opnames van 1 min stacken (deep sky stacker) tot 1 heldere foto. http://www.flickr.com/photos/flintst...er/2373550025/ Zoiets krijg je dan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() De maan is wel erg helder tegenwoordig.
Ga 's avonds eens waar er geen lichtvervuiling is, loont de moeite. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom dan niet helemaal tot 16 of zo gaan, als je toch een statief hebt? Speelt de beweging van de aarde daar een rol misschien? Tavek spreekt ook van ISO 800. Toch niet weinig.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 11 november 2011 om 20:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hang je er een telelens of telescoop eraan (niet volgend) zal het nog erger zijn. Toen mijn motor van mijn telescoop ooit naar de kloten was (heb nu geen telescoop meer) crossen de planeten in pakweg 30 sec door mijn beeldveld... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Beter nog, een autoguider systeem ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() als het een canon is dan kun je de rom hacken en patchkes schrijven, daar bestaan usergroups voor die dat uitleggen hoe je dat moet doen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |