![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Alle diplomaten betalen ook geen BTW!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, openbare diensten betalen nu eenmaal geen BTW.
Waarom zou de Koning ook BTW moeten betalen? Het is al erg genoeg dat leerkrachten een brutoloon krijgen ipv enkel een netto.
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar niet mengen hé, want dan zullen mensen je te vaak niet begrijpen. Daarom Schoofzak nu superernstig: - heel mijn leven als ambtenaar: op alle aangekochte goederen, geleverde diensten .... voor de staat, wordt wel btw betaald - dat van de leerkrachten heb ik nooit persoonlijk ondervonden, maar in mijn (schoon)familie zitten er vele onderwijzenden. Ik durf het hen niet vragen .... alle eendjes zwemmen in het water
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus scholen moeten geen btw en accijnzen betalen op hun brandstof ? Waarom moeten ze dan nog sociale lasten betalen op hun personeel en belastingen ? Als je de faktuur zonder lasten wilt maken dan is het wel helemaal zonder ??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() Dat de koning en zijn nazaten geen belasting, accijnzen, taksen, BTW, etc... moeten betalen op hun uitgaven "in functie" is 1 ding. Dat ligt nu éénmaal (jammer genoeg) wettelijk vast.
Maar blijkbaar is dat voor hen nog niet genoeg en gaan ze ook nog eens frauderen door een deel van hun privé-aankopen onder dezelfde regel te laten vallen. Zijn eindejaarstoespraak klinkt alsmaar cynischer. Misschien kan de fiscus, wanneer het onderzoek De Gucht is afgelopen, deze fraudeurs eens aanpakken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als de spoorwegen van BTW zijn vrijgesteld, denk ik toch dat dit minstens voor andere autonome overheidsbedrijven zo is, laat staan voor federale en regionale overheidsdiensten zelf? Maar ik kan me vergissen natuurlijk en mijn departement als eiland in de BTW-zee begeleiden. Hoe dan ook: dat overheidsdiensten BTW zouden betalen is uiteraard absurd vermits hun dotatie uit publieke gelden komt. Alleen is dit voor andere zaken (zoals RSZ) natuurlijk handig om de berekening later te faciliteren en anderzijds monetaire doorspeelhandeltjes (naar een volgend budget bijvoorbeeld) te voeren.
Laatst gewijzigd door lombas : 15 januari 2012 om 13:23. |
|
![]() |
![]() |