![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ons Chromosoom nr. 2 blijkt het verpletterende bewijs te vormen dat de mens en de grote apen een gemeenschappelijke voorouder hebben. Leuk weetje: de man die dat hier uit de doeken doet is een overtuigd en praktiserend katholiek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en wetenschap is geen geloof (of toch niet helemaal) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() Je hebt zelf een verband tussen de twee gelegd, dat er niet is.
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bewijs heeft geen enkele invloed op het (voort)bestaan van Creationisme omdat Creationisme een geloofszaak is die per definitie losstaat van elk bewijs. Als iemand echt gelooft dat hij een kikker is, zal geen enkel bewijs (spiegel, foto;s , getuigenissen) hem van het tegendeel kunnen overtuigen. Maar wel een fijn filmpje. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() hmmm, de uitleg van Parcifal lijkt er meer op. Het feit dat het een katholiek is die het zegt, maakt enkel dat het 'uitzonderlijk' is.
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Bovendien is er, in tegenstelling tot wat nihao beweert, we degelijk een verband tussen geloof en wetenschap. Wetenschap zorgt dat het gebied waarover de kerk meent adequate verklaringen te kunnen geven, steeds verder krimpt. De kerk heeft onder invloed van de wetenschap uiteindelijk moeten toegeven dat de aarde rond de zon draait i.p.v. omgekeerd. Dat komt omdat ook gelovigen (ook in tegenstelling tot wat hier beweerd wordt) gebruik maken van de rede. Intelligente gelovigen zien best wel in dat het creationisme onhoudbaar is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je gaat het alleen belachelijker en argumentlozer maken, het creationisme. Laatst gewijzigd door eno2 : 10 november 2011 om 14:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In den beginne was er een vliegend bord spaghetti...
![]() |
#15 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Luister in het filmpje naar de laatste zin van de bioloog. Dat bedoel ik met mond snoeren. Of creationisten nu met de mond vol tanden staan, of zeggen "dat is nu eenmal hoe Hij het heeft geschapen": ze hebben geen antwoord. Ergo: mond gesnoerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar goed, ik zal het filmpje eens UITkijken Laatst gewijzigd door eno2 : 10 november 2011 om 14:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() Overtlaatst vroeg iemand mij waarom ik geloof in evolutie. Mijn antwoord was dat ik helemaal niet "geloof" in evolutie, aangezien het een wetenschap is, gebaseerd op bewijs. Bijgevolg hoef ik helemaal niet te geloven. Hij was hiervan licht van slag en vroeg meer uitleg.
Onder meer gaf ik hem exact dit voorbeeld, waarbij 2 chromosomen van de chimpansee identiek zijn aan het eene chromosoom 2 van de mens. Dit kan je aflezen als uit een boek. Bijgevolg is het onweerlegbaar dat we ooit 1 diersoort waren. Het moment waarop het menselijk chromosoom 2 ontstaan is, is exact het moment waarop de 2 diersoorten gesplitst zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met het idiote concept creationisme werd al lang geleden de vloer geveegd. Maar dat neemt niet weg dat elk bijkomend argument tegen die debiliteit een goede zaak is.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is alleen de domme wetenschap die meent dat het leven door toeval is ontstaan uit de levenloze natuur. |
|
![]() |
![]() |