Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 augustus 2011, 07:01   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Van Campenhout heeft eindelijk het licht gezien: naar NVA

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...aar-N-VA.dhtml .

titel: Antwerpse schepen Van Campenhout naar N-VA

Sleutelzin:
Citaat:
Hij brengt zijn bestuurservaring mee, maar ook zijn stemmen. En die zijn zeker welkom met het oog op de gemeenteraadsverkiezingen volgend jaar, waar partijvoorzitter Bart De Wever de gedoodverfde uitdager is van burgemeester Janssens.
Laat de VLD maar PS-belastingen onderhandelen en stemmen ...

De toekomst van de NVA ziet er alsmaar rooskleuriger uit (uitdrukking die, wat kleur betreft, in dit verband de sossen doet knarsetanden).

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 30 augustus 2011 om 07:05.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 07:13   #2
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Ik hou zo niet van de man maar wens hem welkom in de ploeg.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 07:15   #3
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

De kroniek van een aangekondigde overstap, al is het nog niet officieel: LVC houdt de lippen stijf op elkaar.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 07:36   #4
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Hij kan het woord opportunisme vast wel spellen

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 07:56   #5
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Als ik N-VA voorzitter was, ik hield een lijst bij van de mensen die in 2003 lid gebleven zijn na het debacle van de federale verkiezingen, kwestie van te weten op wie je kan rekenen in slechte tijden.
Oud 30 augustus 2011, 08:13   #6
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Als ik N-VA voorzitter was, ik hield een lijst bij van de mensen die in 2003 lid gebleven zijn na het debacle van de federale verkiezingen, kwestie van te weten op wie je kan rekenen in slechte tijden.
en gij denkt dat zoiets niet gebeurt? Niet dat ze echt een lijst samenstellen, maar ze weten maar al te goed hoe het zit. Vooral het "middenveld" van de partij en de lagere "hoge kaders" zitten vol met zo'n mensen.
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 08:47   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij heeft politiek gewicht, en hij is blijkbaar akkoord om mee aan de kar te trekken, en dan nog wel in de goede richting.

Het spelletje heet niet "zakdoek leggen", het heet "politiek".

Ik schat in dat er een goede zaak beklonken werd. Een goede zaak is iets waar beiden wat aan hebben.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 30 augustus 2011, 08:48   #8
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
en gij denkt dat zoiets niet gebeurt? Niet dat ze echt een lijst samenstellen, maar ze weten maar al te goed hoe het zit. Vooral het "middenveld" van de partij en de lagere "hoge kaders" zitten vol met zo'n mensen.
Ik vind dat een teken van gezond verstand.
Oud 30 augustus 2011, 08:53   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Dat moet natuurlijk meespelen.

Maar evengoed zou je kunnen gaan melken dat je ook een lijst zou willen van de mensen die al voor voor 2003 op een VL-lijst gestemd hebben;
in de veronderstelling dat die "beter" zouden zijn dan diegenen die er pas later op gaan stemmen zijn.
En dan vergis je je deerlijk.
Een partij wordt niet groter door eigen kindjes te maken, wel door mensen te overtuigen hun mening bij te stellen ...

Ik ben geen katholiek (zelfs eer anti ...), maar "in de hemel is er meer vreugde om het terugvinden van het verloren schaap, dan ...."

(en vergis je niet: ik heb het niet over mezelf; ik stem al langer "V")
(en evenmin ben ik een fan van de Camp; ik veronderstel dat de nva-vrienden in Antwerpen hem voldoende kennen om te weten wat voor vlees ze in de kuip hebben ...)

Oud 30 augustus 2011, 12:58   #10
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allez zeg, hij is toch altijd een overtuigd Vlaming geweest...

Of wacht....
Oud 30 augustus 2011, 14:56   #11
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Hoe dat die gast er ooit in geslaagd is in de broek van Annick De Ridder te geraken, het blijft mij een groot raadsel.
Oud 30 augustus 2011, 15:29   #12
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Na Siegfried Bracke, nu dit sujet... dit gaat slecht aflopen.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 15:37   #13
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Na Siegfried Bracke, nu dit sujet... dit gaat slecht aflopen.
Inteelt helpt niemand vooruit, zeker geen (sterk) groeiende partij.
poekieJ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 15:44   #14
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Inteelt helpt niemand vooruit, zeker geen (sterk) groeiende partij.
'Inteelt', de hardwerkende N-VA-militanten zullen het graag horen. Iemand die uit de VLD komt, erover getwijfeld heeft om naar de SP.a over te stappen, en nu bij de N-VA terechtkomt, kan onmogelijk een goede aanwinst voor die partij zijn. Dat ziet zelfs een blinde.

Als er iets is dat een sterk groeiende partij moet vermijden, dan is het wel het binnenhalen van sujetten allerhande die weinig tot niks met de partij of haar ideologie te maken hebben. De voorbeelden uit het verleden zijn legio.
Oud 30 augustus 2011, 16:25   #15
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Hoe dat die gast er ooit in geslaagd is in de broek van Annick De Ridder te geraken, het blijft mij een groot raadsel.
Bron?
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 17:00   #16
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, want Annick De Ridder, dat is nogal een hete poes.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  558ac7a1-fba8-4f2e-b491-398b9d868da2-BELGA-PICTURE-14103067.jpg
Bekeken: 321
Grootte:  32,1 KB
ID: 82581

Naam: gollum.png
Bekeken: 710
Grootte: 243,0 KB

Tenzij je bedoelt dat Van Campenhout ooit zijn dikke reet in de broek van De Ridder zou gewurmd hebben. Dat zou inderdaad wel een raadsel zijn.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 17:58   #17
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'Inteelt', de hardwerkende N-VA-militanten zullen het graag horen. Iemand die uit de VLD komt, erover getwijfeld heeft om naar de SP.a over te stappen, en nu bij de N-VA terechtkomt, kan onmogelijk een goede aanwinst voor die partij zijn. Dat ziet zelfs een blinde.

Als er iets is dat een sterk groeiende partij moet vermijden, dan is het wel het binnenhalen van sujetten allerhande die weinig tot niks met de partij of haar ideologie te maken hebben. De voorbeelden uit het verleden zijn legio.
Ik denk dat jij je nuttiger zoudt bezig houden met wat een sterk krimpende partij moet doen of moet vermijden ....

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 30 augustus 2011 om 17:58.
Oud 30 augustus 2011, 18:17   #18
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik denk dat jij je nuttiger zoudt bezig houden met wat een sterk krimpende partij moet doen of moet vermijden ....
Waarom bent u steeds zo gepikeerd indien er opbouwende kritiek op de N-VA komt? Probeer op zijn minst eens wat variatie te leggen in uw replieken, bijvoorbeeld door on-topic te reageren.
Oud 30 augustus 2011, 19:42   #19
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom bent u steeds zo gepikeerd indien er opbouwende kritiek op de N-VA komt? Probeer op zijn minst eens wat variatie te leggen in uw replieken, bijvoorbeeld door on-topic te reageren.
Zo'n goeie, welgemeende raad dat ik je geef ! Als dat niet opbouwende kritiek is ??

On topic:
ik begin het zo stilaan beu te worden om alsmaar te herhalen hoeveel stemmen het Vlaams Strikske heeft opgebracht in Oost-Vlaanderen;

als de Camp er daar de helft van binnensmokkelt in de provincie Antwerpen, dan trakteer ik je in de frituur 't Draakske.

Oud 30 augustus 2011, 19:45   #20
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Simpel.
Ge neemt haar mee op vakantie.
Ge beklimt een eeuwenoude toren .. en laat uwe carillon maar luiden ...

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be