![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Even hernemen waar geen antwoord op kwam in andere draad.
Ik vind dat deze stelling aandacht verdient, want het is een van mijn uitgangspunten in mijn mening over politiek in vele draden hier. En het is een belangrijke manier van anders kijken op de problemen. Ik vind mezelf vooral eerder conservatief dan nationalist en hoe zeer dat ook mag verbazen, er zit daar meer lijn in dan sommige willen toegeven. "Wat ik wou zeggen is dat België hervormen of afschaffen evenzeer kan vertaald worden als - of juist vooral - de strijd tegen nationalisme. Tegenstanders van -al dan niet het huidige- België worden nogal rap flaminganten en vlaams-nationalisten genoemd, maar enkel om de typische argumenten tegen nationalisme juist af te schuiven van het Belgisch establishment. Nationalisme kent verschillend kanten, maar een van de punten tegen het fenomeen is de vrees tegen machtsconcentratie en het misbruik ervan. Een andere Europa, een andere Vlaanderen en een andere kijk op samenwerking tussen bv de huidige beneluxlanden etc... is die concentratie breken. Althans dat is de visie die er achter zit. Je kan daar voor zijn, je kan het onrealistisch noemen... dat is debat. Maar kom niet af met leugens, zoals waanbeelden waarin enkel de Vlaamse zijde populistisch en nationalistisch zou zijn en de Belgische niet. Dat is bewijzen dat je de betekenis achter de termen niet kent of wil kennen."
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 13 december 2011 om 13:37. |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Psychologen verklaren waarom we verkeerde regeringen steunen en in een slecht huwelijk blijven hangen.
Volgens Amerikaanse psychologen zoeken mensen onder bepaalde omstandigheden hun toevlucht tot een verschijnsel dat ze ‘systeemrechtvaardiging’ noemen. Met andere woorden: rechtbreien wat krom is. De wetenschappers onderscheiden vier situaties waarin mensen kiezen voor systeemrechtvaardiging.
__________________________________________________ _____ Bron: Marjolein Niestadt © faqt , Divya Menon, Association for Psychological Science http://nieuws.nl.msn.com/opmerkelijk...-foute-regimes http://www.psychologicalscience.org/...t-systems.html Laatst gewijzigd door schaker : 14 december 2011 om 01:40. Reden: Bronvermelding |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() @schaker: bronvermelding?
|
![]() |