Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2012, 20:03   #1
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard Je kunt ook "staken" om te kunnen WERKEN

Ik kon totnogtoe weinig begrip opbrengen voor de syndicale afdreigingsakties recent...(akties die overigens geen zoden aan de dijk zullen brengen,behalve dat politieke bestuurders tijd moeten verliezen om volwassen snotterende kleutertjes te sussen)

Maar vandaag was er dan een soort akties waar ondergetekende WEL begrip voor kon opbrengen.Bij de diensten voor Pensioenen gaat men enkele dagen geen mensen meer ontvangen of telefonisch de "klanten" te woord staan.Eerst wil men op deze,naar verluid enigszins onderbemande-,diensten,eens een deuk maken in de stapels pensioendossiers die er liggen.

Dat kan inderdaad niet als je om de haverklap weggeroepen wordt om "vlugvlug" nog eens naar een ander probleem te gaan kijken....

Het probleem is ook in de privé gekend,soms moet je jezelf "afsluiten" (tot geweeklaag van anderen) om nu eens iets af te werken....

Spijtig dat dergelijke "aktie" syndikaal moet geregeld worden,in plaats van de realiteit onder ogen zien en de openingsdagen beginnen aan te passen aan de beschikbare ambtenaren...(yep....vergeet de illusie van meer bereikbaarheid der diensten als het aantal federale ambtenaren effectief al aan het zakken is....)

Laatst gewijzigd door kelt : 21 februari 2012 om 20:05.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 09:31   #2
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Het probleem zit bij de ambtenaren zelf. Ze verzetten zich tegen nieuwe processen en IT dewelke in IT allang gebruikt worden om dan achteraf te komen klagen dat hun manier van werken, sinds de jaren 1830, nu achterhaald is.

Je kan ze niet eens "frontoffice" zeggen zonder dat ze denken dat het de naam is van de volgende nationale stakingsdag.
Oud 26 februari 2012, 10:20   #3
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Het probleem zit bij de ambtenaren zelf. Ze verzetten zich tegen nieuwe processen en IT dewelke in IT allang gebruikt worden
Bron?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 10:42   #4
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik kon totnogtoe weinig begrip opbrengen voor de syndicale afdreigingsakties recent...(akties die overigens geen zoden aan de dijk zullen brengen,behalve dat politieke bestuurders tijd moeten verliezen om volwassen snotterende kleutertjes te sussen)

Maar vandaag was er dan een soort akties waar ondergetekende WEL begrip voor kon opbrengen.Bij de diensten voor Pensioenen gaat men enkele dagen geen mensen meer ontvangen of telefonisch de "klanten" te woord staan.Eerst wil men op deze,naar verluid enigszins onderbemande-,diensten,eens een deuk maken in de stapels pensioendossiers die er liggen.

Dat kan inderdaad niet als je om de haverklap weggeroepen wordt om "vlugvlug" nog eens naar een ander probleem te gaan kijken....

Het probleem is ook in de privé gekend,soms moet je jezelf "afsluiten" (tot geweeklaag van anderen) om nu eens iets af te werken....

Spijtig dat dergelijke "aktie" syndikaal moet geregeld worden,in plaats van de realiteit onder ogen zien en de openingsdagen beginnen aan te passen aan de beschikbare ambtenaren...(yep....vergeet de illusie van meer bereikbaarheid der diensten als het aantal federale ambtenaren effectief al aan het zakken is....)
Dat is niet echt staken hé.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 11:34   #5
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik kan me vergissen maar was er niet onlangs een artikel in de standaard waaruit bleek dat het ambtenarenbestand in België met 100 000 gegroeid was?

Bovendien denk ik niet dat een ambtenaar überhaupt weet wat het woord "werken" betekent. Wat uw artikel beschrijft is voor mijn job (support) dagelijkse kost. Als ik daarover zou klagen lag ik ook gelijk buiten.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 11:35   #6
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Het probleem zit bij de ambtenaren zelf. Ze verzetten zich tegen nieuwe processen en IT dewelke in IT allang gebruikt worden om dan achteraf te komen klagen dat hun manier van werken, sinds de jaren 1830, nu achterhaald is.

Je kan ze niet eens "frontoffice" zeggen zonder dat ze denken dat het de naam is van de volgende nationale stakingsdag.
Ik denk dat ge u daarin grof vergist.
Vele gemeentebesturen bv staan daar veel verder in dan veel bedrijven.
Oud 26 februari 2012, 11:47   #7
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Bovendien denk ik niet dat een ambtenaar überhaupt weet wat het woord "werken" betekent.
Ja, allemaal profiteurs en leeglopers, die ambtenaren...

Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 26 februari 2012, 13:01   #8
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ja, allemaal profiteurs en leeglopers, die ambtenaren...

Heb ik niet gezegd, maar blijkbaar is een beetje werken zoals in de privé teveel gevraagd. Dat blijkt alleszins uit de OP. Ja ik moet ook vaak telefoons opnemen terwijl ik midden in een ander project zit. Dan komen prioriteiten, pak ik hem op of niet? Gelukkig ben ik mijn eigen vakbond en zolang ik mijn werk goed doe, zal mijn baas tevreden zijn. Dan kan ik ook al eens telefoonloze dagen inplannen.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 13:16   #9
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb ik niet gezegd
Ja, eigenlijk is dat wèl wat je hebt gezegd.

Citaat:
maar blijkbaar is een beetje werken zoals in de privé teveel gevraagd.
Hoe zou jij dat in vredesnaam weten? Heb jij alle administraties al bezocht?

Citaat:
Dat blijkt alleszins uit de OP.
Nee, daar blijkt uit dat er op dat departement te weinig ambtenaren zitten.

Citaat:
Oud 27 februari 2012, 12:02   #10
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:

En wat is het verschil tov vandaag? Vandaag moet je ook al quasi een dag verlof gaan nemen om op de beperkte uren dat de gemeente open is binnen te geraken, en als je daar staat mag je al heel tevreden zijn als er meer dan 1 bezig is aan de loketten terwijl de rest zichzelf bezig houdt.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2012, 10:39   #11
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
En wat is het verschil tov vandaag? Vandaag moet je ook al quasi een dag verlof gaan nemen om op de beperkte uren dat de gemeente open is binnen te geraken, en als je daar staat mag je al heel tevreden zijn als er meer dan 1 bezig is aan de loketten terwijl de rest zichzelf bezig houdt.
Het hangt ervan af in welke stad of gemeente je woont.
Een beetje veralgemenen mag maar niet te veel...

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2012, 11:10   #12
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het hangt ervan af in welke stad of gemeente je woont.
Een beetje veralgemenen mag maar niet te veel...

Probleem is dat dat zelfs geen veralgemening is
Ik heb dat probleem gezien in gemeentes, steden en grootsteden..
Oud 29 februari 2012, 23:24   #13
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de griffel Bekijk bericht
Het is bovendien niet abnormaal dat in een land waar elke openbare dienst kampt met een tekort aan personeel zich niet dikwijls dienstig kan stellen.
Zeker niet aan de burger.
Akkoord maar als het gaat over de diensten v.d. stad of gemeente, hangt het af v.d. besturende meerderheid. Als die voorrang geeft aan het dienstbetoon voor z'n burgers is het in orde.

Oud 8 maart 2012, 20:57   #14
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb ik niet gezegd, maar blijkbaar is een beetje werken zoals in de privé teveel gevraagd. Dat blijkt alleszins uit de OP. Ja ik moet ook vaak telefoons opnemen terwijl ik midden in een ander project zit. Dan komen prioriteiten, pak ik hem op of niet? Gelukkig ben ik mijn eigen vakbond en zolang ik mijn werk goed doe, zal mijn baas tevreden zijn. Dan kan ik ook al eens telefoonloze dagen inplannen.
Als gij moogt zeggen dat ge uw werk goed doet,waarom zou een ambtenaar die zijn werk ook goed doet zich dan moeten laten uitmaken voor luierik.
Oud 9 maart 2012, 06:05   #15
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het ging om een FEDERALE overheidsdienst,pensioenen worden niet door de gemeentes behandeld.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2012, 13:05   #16
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Het ging om een FEDERALE overheidsdienst,pensioenen worden niet door de gemeentes behandeld.
Tomato, tomato...

Same shit, different department. 't Is niet dat ze bij de FOD's uitblinken in werklust, efficiëntie en effectiviteit. Beschermde werkplaatsen slagen er zelfs in om beter te presteren.
Oud 10 maart 2012, 14:56   #17
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tomato, tomato...

Same shit, different department. 't Is niet dat ze bij de FOD's uitblinken in werklust, efficiëntie en effectiviteit. Beschermde werkplaatsen slagen er zelfs in om beter te presteren.
Ook beschermde brouwerijen presteren op top-niveau...

Oud 11 maart 2012, 18:00   #18
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ook beschermde brouwerijen presteren op top-niveau...

Dat is wel duidelijk ja
Oud 12 maart 2012, 13:17   #19
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht

Nee, daar blijkt uit dat er op dat departement te weinig ambtenaren zitten.
Dat blijkt niet, dat is 1 van de vele mogelijkheden, maar het kan even goed een gebrek aan efficientie of structuur binnen het departement zijn.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2012, 13:20   #20
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Probleem is dat dat zelfs geen veralgemening is
Ik heb dat probleem gezien in gemeentes, steden en grootsteden..
Ik moet nochtans zeggen dat het op dat vlak in mijn gemeente toch vrij goed is. 1 avond in de week kun je er terecht tot 19u en elke keer word je daar snel en adequaat geholpen. Ik sta elke keer weer versteld als ik daar buiten kom.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be