![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() slag om slinger lees ik doorheen dit forum dat wij in een democratische rechtsstaat leven. Ik bedacht mij dat onze parlementairen met regelmaat van de klok trots verkondigen hoeveel decennia zij wel al niet aan de macht deelnemen. Ik merk ook meer en meer erfopvolgingen.
Van daaruit mijn bedenking : is er nog een verschil tussen een democratie waar dezelfde mensen decennia lang aan de macht zitten en een dictatuur waar dezelfde mensen decennia lang aan de macht zitten? (afkomen met verkiezingen telt niet, volgens mij, gezien de partijen de lijsten samenstellen en die samenstelling gebeurd net zoals de verkiezingen in Rusland).
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() vrije verkiezingen tellen niet...
word eens wat nuchterder |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Een rechtstaat is dit allang niet meer, de rechters maken de wet a la tête du client. Degrootste misdadigers gaan vrijuit, straffen worden niet uitgevoerd, illegalen kunnen ongestoord in dit land blijven. Rechtstaat veronderstelt afdwingbaarheid van de wetten. Maar hoe kan dat in een land waar zelfs de grondwet een waardeloos stukje papier is, bewaakt door een politiek benoemd, maar niet representatief Grondwettelijk Hof? En democratie die is er nooit geweest. Het zou immers inhouden dat de meerderheid beslissingen zou kunnen nemen die de Franstaligen niet goed uitkomen. In dit apartheidsregime mogen alleen beslissingen genomen worden die de Vlamingen slecht uitkomen. Citaat:
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Als je wil, er is een huilhoekje opgestart in K&K, fonne.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En lever je daar dan ook van die inhoudsloze commentaren?
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier Laatst gewijzigd door Dirk A : 28 december 2011 om 23:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik wil er u toch even op wijzen dat Russisch kiesstelsel niets ondemocratisch in zich draagt. Een democratisch kiesstelsel garandeerd echter niet dat de verkiezingen steeds volgens democratische praktijken zullen verlopen. (Denk bv. aan stemvervalsing, intimidatie van politieke tegenstanders, enz.) Laatst gewijzigd door captain jack : 29 december 2011 om 02:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
is de nu net de reden waarom Rusland als voorbeeld erbij gesleurd werd ![]()
![]() |
![]() |
#10 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#11 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() (iets meer aandacht aan uw postings geven en er zouden nog grappige tussen kunnen zitten).
![]() |
![]() |
#12 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het feit dat partijen de lijsten samenstellen behoort tot het kiesstelsel. Daar is op zich niets ondemocratisch aan. http://en.wikipedia.org/wiki/Closed_list |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
en bij ons heeft de lijsttrekker heeft evenveel kans als nummer 11 op de lijst om verkozen te raken natuurlijk?
![]() |