Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 januari 2012, 09:33   #1
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard Rijden met diesel fors duurder in 2012

http://www.hbvl.be/nieuws/geldzaken/...r-in-2012.aspx

Niet alleen de eco-kortingen vallen weg, de prijs aan de pomp gaat ook een stuk omhoog.
Tja, de staat moet geld hebben hé.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2012, 09:35   #2
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Zo kan met het inderdaad stellen.

Voor wie genoeg rijdt is LPG misschien een interessant alternatief ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2012, 09:41   #3
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Zo kan met het inderdaad stellen.

Voor wie genoeg rijdt is LPG misschien een interessant alternatief ?
Hoe zit dat tegenwoordig met:
- De extra taxen?
- Het parkeren in ondergrondse garages?

Worden er eigenlijk al auto's aangeboden die standaard LPG hebben?
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2012, 09:44   #4
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Hoe zit dat tegenwoordig met:
- De extra taxen?
- Het parkeren in ondergrondse garages?

Worden er eigenlijk al auto's aangeboden die standaard LPG hebben?
Extra taksen zijn er nog.
Verbod sommige ondergrondse garage's is er ook nog.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2012, 10:10   #5
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.625
Standaard

Er gaan meer en meer wagens op stookolie rijden, denk ik.
Hoewel voor nieuwere wagens dat vrij onverstandig is, volgens de garagisten.
Of is dat een fabeltje ?
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2012, 10:10   #6
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Hoe zit dat tegenwoordig met:
- De extra taxen?
- Het parkeren in ondergrondse garages?

Worden er eigenlijk al auto's aangeboden die standaard LPG hebben?
http://translate.google.be/translate?hl=nl&langpair=en|nl&u=http://cars.sulekha.com/lpg-cars

In India wel. Zie boven.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2012, 10:23   #7
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Dieselprijs in Luxemburg momenteel 1,18 EUR/L. Dat scheelt 9 EUR op een tankbeurt.

Over de transferten vanuit Wallonië naar Luxemburg zal ik het hierbij maar niet hebben
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2012, 10:48   #8
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

http://cars.sulekha.com/lpg-cars

Deze link werkt wel Guido, stond nog op vertalen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2012, 11:42   #9
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
http://www.hbvl.be/nieuws/geldzaken/...r-in-2012.aspx

Niet alleen de eco-kortingen vallen weg, de prijs aan de pomp gaat ook een stuk omhoog.
Tja, de staat moet geld hebben hé.
Tja, in veel landen v.d. EU is de prijs van diesel +/- gelijk aan die van benzine.
Waarom is dat in dit apeland anders ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2012, 11:44   #10
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Er gaan meer en meer wagens op stookolie rijden, denk ik.
Hoewel voor nieuwere wagens dat vrij onverstandig is, volgens de garagisten.
Of is dat een fabeltje ?
In stookolie zit veel meer zwavel dan in diesel.
Wie op stookolie rijdt, brengt z'n motor naar de vaantjes.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2012, 12:01   #11
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Tja, in veel landen v.d. EU is de prijs van diesel +/- gelijk aan die van benzine.
Waarom is dat in dit apeland anders ?
Omdat de transportsector bijna uitsluitend op diesel rijdt.

Voor mij mogen de prijzen aan de pomp gerust nog stijgen, maar dat ze dan de verkeersbelasting afschaffen.

Nu betaal ik voor een auto die toch meestal stilstaat.
Gelukkig dat die mongolen van de verzekeringen ondertussen het kilometer-systeem hebben ingevoerd.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2012, 12:04   #12
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 69.738
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
In stookolie zit veel meer zwavel dan in diesel.
Wie op stookolie rijdt, brengt z'n motor naar de vaantjes.

Waarom zou een raffinaderij 2 soorten mazout maken?
Het enige verschil is dat in mazout een rode kleurstof EN een merker is toegevoegd. (zelfs gewassen/ontkleurde stookolie kan men onderscheiden, want de merker krijg je er niet uit, zonder het goedje door een raffinaderij te pompen)
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2012, 12:48   #13
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
http://www.hbvl.be/nieuws/geldzaken/...r-in-2012.aspx

Niet alleen de eco-kortingen vallen weg, de prijs aan de pomp gaat ook een stuk omhoog.
Tja, de staat moet geld hebben hé.
Olieprijs zal blijven stijgen, voor de simpele reden dat de vraag stijgt. In China en Indië rijden elke dag méér auto's rond. We verbruiken nu al meer olie dan er geproduceerd word.
Dus...Bereid u er op voor binnen afzienbare tijd gewoon te voet te gaan. Of met een mobyletje, of beter nog een Solex ! Met die Solex-kes kon je 100 km rijden met 1 liter naft ! Ook d�*�*rom dat er geen meer gemaakt worden.
De wereld draait om : heel Azië reed met bromfietskes, en koopt nu auto's. Bij ons gaat het de andere kant op, want iedereen dopt hier of het scheelt iet veel, onze economie ligt halflam en binnenkort volledig lam, en we zijn allemaal blut en in de schulden...
Andere oplossing: paard en kar, ezels, muildieren, hondenkar...
Of : rollerskate, rolschaatsen en dergelijke. Ecologisch verantwoorde vervoersmiddelen.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2012, 12:51   #14
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
In stookolie zit veel meer zwavel dan in diesel.
Wie op stookolie rijdt, brengt z'n motor naar de vaantjes.

Dikke zever. Er zit alleen wat kleurstof in, wel onmogelijk eruit te filteren. En het is verboden natuurlijk = dikke boete's als ze je pakken.
Truukje van de staat om geld te verdienen, anders reed iedereen met stookolie.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2012, 12:56   #15
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Dikke zever. Er zit alleen wat kleurstof in, wel onmogelijk eruit te filteren. En het is verboden natuurlijk = dikke boete's als ze je pakken.
Truukje van de staat om geld te verdienen, anders reed iedereen met stookolie.
Onze garagist beweert dat het slecht voor m'n motor zou zijn. Hij mompelde iets over 'injecteurs'.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2012, 13:10   #16
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Onze garagist beweert dat het slecht voor m'n motor zou zijn. Hij mompelde iets over 'injecteurs'.
Enkel en vooral slecht voor Turbo diesels en Common rail.
En vermits vandaag zo goed als alle diesels Turbo hebben.......
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2012, 13:18   #17
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Enkel en vooral slecht voor Turbo diesels en Common rail.
En vermits vandaag zo goed als alle diesels Turbo hebben.......
Hm...ik ga er in alle geval niet aan beginnen. Geen zin om m'n motor op te blazen
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2012, 13:24   #18
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Hm...ik ga er in alle geval niet aan beginnen. Geen zin om m'n motor op te blazen
Vroeger, toen een dieselwagen niet veel meer was dan een soort veredelde "mazoutstoof", kon het geen kwaad. In een moderne turbodiesel (met of zonder common rail) zou ik het ook nooit overwegen.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2012, 13:28   #19
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Vroeger, toen een dieselwagen niet veel meer was dan een soort veredelde "mazoutstoof", kon het geen kwaad. In een moderne turbodiesel (met of zonder common rail) zou ik het ook nooit overwegen.
Alle dagen leren we wat bij
Heb ondertussen wat info gevonden :
http://www.toyota.co.nz/ToyotaTechnology/D-4D
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2012, 13:33   #20
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

en naast de common rail zal het met de pompverstuivers niet veel beter gaan, vrees ik ...
euro-verstuivers lijkt mij een betere formulering ...
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be