Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 januari 2012, 09:43   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Dochter Sos Van der Maelen foefelt gelijk een echte sos

Alweer wat inteelt in de politiek. Sos Dirk Van der Maelen heeft een dochter die ook graag de bevolking vertegenwoordigt.

Ze zal het nog ver schoppen. Toch in haar partij, want ze kent al goed de knepen van het vak, namelijk "geen scrupules".

En dan benoem je je eigen verloofde in een mooi betaald postje.
(wat moet dat ventje onder de sloef liggen ....)

En naar buiten toe koudweg verklaren dat hij de juiste man is op de juiste plaats ....

We zullen er aan denken als Van der Maelen nog eens van zijn gat maakt tegen de oppositie ... liefst tegen de N-VA.
En hopelijk denken de kiezers van de stad van het oudste manneke pis er nog aan, op 14 oktober e.k.

link: http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=FL3LAMSM
tekst voor als de link niet (meer) werkt:
Citaat:
GERAARDSBERGEN - Steff De Vos, de verloofde van de OCMW-voorzitster Emma Van der Maelen (SP.A), wordt tot haar persoonlijke medewerker aangesteld. Daar komt kritiek op vanuit de oppositiebanken. ‘Steff De Vos en ik hebben inderdaad al een hele poos een relatie. Dat ik hem nu laat aanstellen tot mijn kabinetsmedewerker, is geen favoritisme maar een bewuste keuze om de juiste man op de juiste plaats te zetten', zegt de kersverse OCMW-voorzitster Emma Van der Maelen (25), dochter van SP.A-kamerlid Dirk Van der Maelen.

Er was eerder al kritiek op haar benoeming tot opvolgster van Guido De Padt (Open VLD) die burgemeester werd na het onverwachte aftreden van Freddy De Chou (SP.A).

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2012, 10:16   #2
giserke
Banneling

Standaard

Business as usual bij de sossen.
En Dirkske maar aanvallen deze week tegen N-VA.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2012, 10:20   #3
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Wat ging Dirk lekker te keer deze week

Ik hoop dat de slag hard zal zijn, kan niet hard genoeg zijn.
Oud 26 januari 2012, 10:25   #4
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Oei... En De Chou zijn ze in Geraardsbergen ook al kwijt.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2012, 10:51   #5
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Wat is hier eigenlijk mis mee ? Als er problemen zijn dat ze dan de aanstelling weigeren. Uiteindelijk kan ze haar vriendje enkel voordragen maar ze heeft zelf niet de bevoegdheid om hem zelf aan te stellen.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2012, 10:58   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wat is hier eigenlijk mis mee ? Als er problemen zijn dat ze dan de aanstelling weigeren. Uiteindelijk kan ze haar vriendje enkel voordragen maar ze heeft zelf niet de bevoegdheid om hem zelf aan te stellen.
Ik kleef andere politieke normen aan.
Zo simpel is het.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 26 januari 2012, 10:59   #7
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Kan je even voor de volledigheid zeggen wie 'ze' zijn?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 26 januari 2012, 11:54   #8
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zo simpel is het.

.
Wie ben jij om te stellen dat jouw moraal hoger is ?

Je geeft af op iemand die haar vriendje LAAT benoemen. Ze is zelf niet eens gemachtigd om dat te doen. Je zou beter afgeven op de personen die het vriendje benoemen enerzijds en via achterklap er schandaal over spreken anderzijds.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 26 januari 2012, 11:56   #9
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Kan je even voor de volledigheid zeggen wie 'ze' zijn?
Dat is me niet duidelijk uit het artikel. Zo zie je maar welk gebrek er heerst aan journalistieke deontologie in onze pers. Mogelijk is het ook gewoon journalistieke luiheid.

Oud 26 januari 2012, 12:14   #10
giserke
Banneling

Standaard

De lijfspreuk van de sossen, de postjes en overheidsgelden verdelen onder de armen.
Oud 26 januari 2012, 12:15   #11
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We zullen er aan denken als Van der Maelen nog eens van zijn gat maakt tegen de oppositie ... liefst tegen de N-VA.

Maak je me even waker als de NVA met wetgeving komt tegen dit soort praktijken?

En waarom denk jezelf dat dit nooit zal gebeuren?

Stelen en graaien is géén linkse hobby in dit land. Zolang het eigenvolk is in een mooi pak, mag het.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2012, 12:32   #12
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Maak je me even waker als de NVA met wetgeving komt tegen dit soort praktijken?

En waarom denk jezelf dat dit nooit zal gebeuren?

Stelen en graaien is géén linkse hobby in dit land. Zolang het eigenvolk is in een mooi pak, mag het.
Dat is eigen aan partijen die gewoon zijn macht te hebben.
Daarom is het goed dat er af en toe eens wordt afgerekend met gevestigde waarden.
Oud 26 januari 2012, 12:59   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo simpel is het.
Citaat:
Wie ben jij om te stellen dat jouw moraal hoger is ?

Je geeft af op iemand die haar vriendje LAAT benoemen. Ze is zelf niet eens gemachtigd om dat te doen. Je zou beter afgeven op de personen die het vriendje benoemen enerzijds en via achterklap er schandaal over spreken anderzijds.
Zoals je kan lezen, stel ik nergens dat mijn moraal hoger zou zijn.
(alhoewel ik er van overtuigd ben dat hij hoger is; maar ik zal dat niet "zo" stellen).

Mijn politieke moraal zegt dat je geen partner (samenwonend of lat-relatie .. bla bla ...) voorstelt, als het in de wetgeving al voorzien is dat echtgenoten of familieleden niet mogen,
en zelfs ook in andere omstandigheden.

Zo iemand voorstellen aan een benoemingscomité of wat dan ook voor beslissingsorgaan, laat vanzelfsprekend een zweem van vermoeden dat dit op voorhand doorgesproken is;
met compensatie voor de andere kant natuurlijk.

D�*t, mijn beste vriend (niet letterlijk pakken aub) is niet mijn politieke moraal.
En het is omwille van mijn politieke moraal, dat ik lid geworden ben van de N-VA !!

Nu mag je me prijzen omwille van mijn superioriteit.

.

Oud 26 januari 2012, 13:21   #14
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals je kan lezen, stel ik nergens dat mijn moraal hoger zou zijn.
(alhoewel ik er van overtuigd ben dat hij hoger is; maar ik zal dat niet "zo" stellen).

Mijn politieke moraal zegt dat je geen partner (samenwonend of lat-relatie .. bla bla ...) voorstelt, als het in de wetgeving al voorzien is dat echtgenoten of familieleden niet mogen,
en zelfs ook in andere omstandigheden.

Zo iemand voorstellen aan een benoemingscomité of wat dan ook voor beslissingsorgaan, laat vanzelfsprekend een zweem van vermoeden dat dit op voorhand doorgesproken is;
met compensatie voor de andere kant natuurlijk.

D�*t, mijn beste vriend (niet letterlijk pakken aub) is niet mijn politieke moraal.
En het is omwille van mijn politieke moraal, dat ik lid geworden ben van de N-VA !!

Nu mag je me prijzen omwille van mijn superioriteit.

.
Bij de N-VA zagen ze er nochthans geen graten in dat Kim Geybels Bas Luyten voordroeg als haar medewerker.

Oud 26 januari 2012, 13:29   #15
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Is er één politieker die niet aan "nepotisme" doet ? Waarom zijn de "kabinetten" een belgisch politiek verschijnsel dat niet uitgeroeid kan worden ? Nochtans vallen hier belangrijke besparingen te doen !

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2012, 13:36   #16
de atoombom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Is er één politieker die niet aan "nepotisme" doet ? Waarom zijn de "kabinetten" een belgisch politiek verschijnsel dat niet uitgeroeid kan worden ? Nochtans vallen hier belangrijke besparingen te doen !
Zou het niet kunnen zijn dat het vooral een rechts verschijnsel is?
de atoombom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2012, 13:51   #17
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
De lijfspreuk van de sossen, de postjes en overheidsgelden verdelen onder de armen.
Hun linker en rechterarmen zeker?
Oud 26 januari 2012, 13:59   #18
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Dat is me niet duidelijk uit het artikel. Zo zie je maar welk gebrek er heerst aan journalistieke deontologie in onze pers. Mogelijk is het ook gewoon journalistieke luiheid.
Ben je wel zeker dat 'ze' bestaan in dit geval?
Oud 26 januari 2012, 15:14   #19
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
De lijfspreuk van de sossen, de postjes en overheidsgelden verdelen onder de armen.[/QUOTE]
Een deel onder hun linkerarm en een deel onder hun rechterarm.

Laatst gewijzigd door daiwa : 26 januari 2012 om 15:14.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2012, 15:21   #20
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maak je me even wakker als de NVA met wetgeving komt tegen dit soort (zie topic) praktijken?

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 26 januari 2012 om 15:21.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be