![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() De laatste tijd als ik naar de zevende dag kijk weet ik niet of ik moet huilen of lachen.
Het begint steeds meer te lijken op het vroegere Josdag op vtm. Volgens Geert Hoste is de zevende dag de verderzetting van de eucharistieviering, nu weet ik dat het geen grapje is. Mensen, wat heeft dit programma aan kwaliteit ingeboet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch maar eens tijdens de week de actualiteit volgen. 'De zevende dag' is als aanvulling best ok: prominenten die door charmante presentatrices worden gestrikt in een gemoedelijke sfeer. Er wordt zelfs een cafétoog bijgesleurd.
Wie het niet zint volgt misschien best het interview op Kanaal-Z. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() mij doet het meer en meer denken aan de oprah winfrey show ofzoiets
heb er nu al twee jaar niet meer naar gekeken denk ik, maar de laatste keer was allemaal rap rap, korte stukjes - op naar het volgende onderwerp - niets werd uitgediept - alles oppervlakkig - er werd zeker geen enkel risico genomen om kijkers weg te jagen door hun hersenen over te belasten en dat terwijl de zevende dag ooit idd nog een programma was waarin er tot op het bot gegaan kon worden - kort gezegd denk ik dat de vrt sinds tony mary echt geheel om zeep is.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Ze zijn daar weer goed wakker op deredactie. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() De frank is gevallen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() http://www.youtube.com/watch?v=qfay3...eature=related
![]() |
![]() |
#10 |
Burgemeester
|
![]() Vandaag kwam Hendrik Bogaert in de zevende dag uitleg geven over hoe we onze economie uit het slop gaan halen :
We concentreren ons op onze sterkste troeven. Chocolade (of bier of aardappelen), beginnen fabriekjes in Vlaanderen en in China, nemen daarvoor geld van de Gewestelijke Investeringsmaatschappij Vlaanderen, sluiten dan het fabriekje in Vlaanderen, et voila ... onze economie gered. Laatst gewijzigd door Nar : 15 april 2012 om 13:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Ik vond het geruststellend te vernemen dat ook de N-VA middels Jan Jambon zich expliciet uitspreekt tegen de mini-jobs (een maand werken voor 400€) zoals die in Duitsland bestaan.
Ik hoop toch dat de rest van de N-VA weet dat ze daar nu tegen zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Ik vind het dan weer verontrustend dat Jan Jambon vertelt dat ze gesproken hebben met enkele consultancy bureaus.
Denkt hij op deze manier ten gronde geïnformeerd te zijn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die mini-jobs zijn nog altijd veel beter dan liggen parasiteren op eeuwigdurend dopgeld.
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In plaats van "De Zevende Dag", zeg nu "De Zeverende Dag". ![]() Laatst gewijzigd door Everytime : 15 april 2012 om 13:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Integendeel: men heeft altijd (zelfs de sossen, maar die toch iets minder) aangeklaagd dat het de moeite niet loont voor veel mensen om te gaan werken ... de werkloosheidsval, weet je wel. Ernstige partijen klagen aan dat de belastingen zo ongenadig hard toeslaan, vanaf reeds de kleinere lonen .... Nu moet ik me nog wat beter informeren over die mini-jobs. Als een jonge mama van haar tweede kindje bevallen is, en het eigenlijk ideaal zou vinden om een beperkt aantal uurtjes per week te gaan werken, in plaats van fulltime of zelfs halftime ... bijvoorbeeld door enkel de zaterdag in de Aldi te gaan werken ... dan lukt dit niet fatsoenlijk in ons houterige arbeidsrecht ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als die bureaus aan Jambon vertellen dat ze de laatste tijd veel meer opdrachten krijgen om de haalbaarheid van een delocatie te onderzoeken ... dan is dat een zaak van levensbelang.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Vreemdeling
|
![]() Nu weet ik niet of het aan de regisseurs van het programma ligt, of de gasten met de steeds dommere uitspraken. Zie mijn draadje over de kennis van actualiteit bij Annemie Turtelboom in de uitzending van deze middag.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=170057 Laatst gewijzigd door Anxius : 15 april 2012 om 22:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
We moeten hier eens dringend af van het principe dat we voor minder dan het dopgeld de deur niet uitwillen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |