Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Wie?
De Wever 28 45,16%
Janssens 13 20,97%
Almaci 3 4,84%
Turtelboom 1 1,61%
DeWinter 5 8,06%
Who cares? 12 19,35%
Aantal stemmers: 62. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 21 januari 2012, 13:19   #1
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard Burgemeester in Antwerpen

Laat de strijd maar beginnen zou ik zeggen. Wie zal de nieuwe burgemeester van Antwerpen worden volgens jullie?

Als het aan mij ligt, zie ik daar het liefst Almaci. Minister Turtelboom zei onlangs dat ze tijd te kort had op haar eigen kabinet. Mevrouw draagt een grote verantwoordelijkheid. Iemand die verantwoordelijk is voor justitie kan best niet te veel jobs combineren, me dunkt. Alsof er daar geen werk is. Desalniettemin, verdient ze deze kans. Van alle VLD'ers is zij één van de meest bekwame.

Een strategisch tactische zet, iemand?

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/ve...pen_Turtelboom

Edit: Het zal een nek aan nek race worden tussen De wever en Janssens, vrees ik.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 21 januari 2012 om 13:25.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 13:29   #2
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Almaci zou wel fijn zijn voor de integratie. An sich ben ik niet tegen Patrick Janssens, maar in een grote stad is het misschien goed dat het bestuur van tijd tot tijd eens vernieuwd wordt.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 13:34   #3
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Almaci zou wel fijn zijn voor de integratie. An sich ben ik niet tegen Patrick Janssens, maar in een grote stad is het misschien goed dat het bestuur van tijd tot tijd eens vernieuwd wordt.
Ik heb ook niets tegen Patrick als persoon. Ik heb wel iets tegen zijn beleid. Op zn Patrick's kan het niet verder.

Almaci zou fijn zijn ja, maar ik vrees dat ze geen kans maakt in Antwerpen. Het zal ofwel DeWever of Janssens worden. Alhoewel vele allochtonen niet onder stoelen of banken steken dat ze Turtelboom goed kunnen smaken.

Citaat:
Zeer opvallend: als Annemie Turtelboom (Open Vld) naar Antwerpen verhuist, dan kan ze op liefst 33,8 procent van de belangrijke groep allochtone kiezers rekenen. Daarmee zou ze een kleine aardverschuiving kunnen veroorzaken.

De migranten vinden milieu en gezondheid, veiligheid, onderwijs en kinderopvang de belangrijkste thema's. Migratie en integratie zijn voor hen merkwaardig genoeg het minst prioritair. De enquête werd uitgevoerd door Dedicated Research.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 21 januari 2012 om 13:38.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 13:38   #4
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Bart Dewever zou fijn zijn.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 13:49   #5
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Almaci en integratie? Ze vindt dat vlaamse vrouwen met een maatje meer ook wel beter apart kunnen gaan zwemmen .... omdat anders de mannen op hun dik lijf moeten kijken of zo?
Ze heeft dus niet door dat zwembadbezoek hier niet hetzelfde is als "blote lijven gaan bekijken". Wij ZWEMMEN.

Enfin, ze is een zeer bedreven diebeetster, maar het laagje westers vernis is héél dunnetjes.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 21 januari 2012 om 13:50.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 14:01   #6
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Ik kan niet stemmen omdat ik niet in 't Stad woon. Ik duim voor Filip De Winter. Het is deze keer zijn allerlaatste kans om burgemeester te worden:

http://www.youtube.com/watch?v=Cxt75DxA_es
Bart De Wever versus Filip De Winter over het burgemeesterschap van Antwerpen in 2006.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 14:03   #7
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik kan niet stemmen omdat ik niet in 't Stad woon. Ik duim voor Filip De Winter. Het is deze keer zijn allerlaatste kans om burgemeester te worden:

Bart De Wever versus Filip De Winter over het burgemeesterschap van Antwerpen in 2006.
???

Vergeten in te loggen met je andere account of zo?
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 14:16   #8
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht

De demografische cijfers zijn dusdanig dat FDW ondertussen geen burgemeester meer k�*n worden. De vorige verkiezingen waren de laatste kans. Ondertussen is meer dan 40% van de "antwerpenaren" van vreemde origine.
Oud 21 januari 2012, 14:23   #9
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Wij stemmen hier voor De Wever. De kinderen trouwens ook.
Alles is beter dan de sukkels die daar nu hun tijd zitten te verdoen.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 14:27   #10
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Zuhal Demir
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 14:29   #11
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=f4gu54u3dzc

Mogelijks komt er een coalitie tussen N-VA en VB na de verkiezingen. Is dat mogelijk? Bovenstaand filmpje uit 2006 laat uitschijnen van wel.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 14:30   #12
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
http://www.youtube.com/watch?v=f4gu54u3dzc

Mogelijks komt er een coalitie tussen N-VA en VB na de verkiezingen. Is dat mogelijk? Bovenstaand filmpje uit 2006 laat uitschijnen van wel.
Zou Bart De Wever zo achterlijk zijn, denk je? Ik betwijfel het.
Oud 21 januari 2012, 14:33   #13
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Laat de strijd maar beginnen zou ik zeggen. Wie zal de nieuwe burgemeester van Antwerpen worden volgens jullie?

Als het aan mij ligt, zie ik daar het liefst Almaci. Minister Turtelboom zei onlangs dat ze tijd te kort had op haar eigen kabinet. Mevrouw draagt een grote verantwoordelijkheid. Iemand die verantwoordelijk is voor justitie kan best niet te veel jobs combineren, me dunkt. Alsof er daar geen werk is. Desalniettemin, verdient ze deze kans. Van alle VLD'ers is zij één van de meest bekwame.
Ik ben vrij tevreden over Janssens. Een man met een visie: daar heeft deze stad al veel te lang op gewacht. Hij zou meer aandacht moeten hebben voor de districten, maar dat is mijn probleem niet.

Almaci is een capable politica, maar ik zie haar eerder als schepen dan als burgemeester. Ik hoop dat ze de hele hoofddoekenkwestie niet opnieuw gaat oprakelen. Er is een beslissing genomen en die werkt uitstekend.

Turtelboom is een schijnkandidate. Het is treurig om te zien dat ze zetels moet veroveren voor mensen die kennelijk op eigen kracht tot niets in staat zijn.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 14:35   #14
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Almaci en integratie? Ze vindt dat vlaamse vrouwen met een maatje meer ook wel beter apart kunnen gaan zwemmen .... omdat anders de mannen op hun dik lijf moeten kijken of zo?
Waar beweert ze dat?
Oud 21 januari 2012, 14:39   #15
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
De demografische cijfers zijn dusdanig dat FDW ondertussen geen burgemeester meer k�*n worden. De vorige verkiezingen waren de laatste kans. Ondertussen is meer dan 40% van de "antwerpenaren" van vreemde origine.
Dat komt ervan als je 40% van de Antwerpse bevolking misprijst. Die gaan dan inderdaad niet op je stemmen.
Oud 21 januari 2012, 14:41   #16
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Waar beweert ze dat?
interview.
jaar of vijf geleden.
Oud 21 januari 2012, 14:42   #17
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Dat komt ervan als je 40% van de Antwerpse bevolking misprijst. Die gaan dan inderdaad niet op je stemmen.
tja. toen 50% er nog wel op stemde lukte het ook niet. Blijkbaar mag het wel zo zijn dat indien vlamingen ergens niet op stemmen, men dit gewoon kan negeren.

Plezant toch hé?

Maar o wee als mustafa en mohammed even hun mond opentrekken? zo rap als tellen plat op de buik en broek af.

Hoelang gaat men nog alcohol kunnen drinken op het bal van de burgemeester denk je?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 21 januari 2012 om 14:43.
Oud 21 januari 2012, 14:48   #18
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
interview.
jaar of vijf geleden.
Bron?
Oud 21 januari 2012, 14:52   #19
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
tja. toen 50% er nog wel op stemde lukte het ook niet. Blijkbaar mag het wel zo zijn dat indien vlamingen ergens niet op stemmen, men dit gewoon kan negeren.

Plezant toch hé?
Wanneer heeft het VB 50% gehaald in Antwerpen? Welke stappen heeft de partij ondernomen om andere partijen tot een coalitie te verleiden?

Citaat:
Maar o wee als mustafa en mohammed even hun mond opentrekken? zo rap als tellen plat op de buik en broek af.

Hoelang gaat men nog alcohol kunnen drinken op het bal van de burgemeester denk je?
Hoeveel procent van de allochtonen heeft daar dan over geklaagd? Waar zijn er massale demonstraties geweest tegen alcohol op het bal van de burgemeester?
Oud 21 januari 2012, 14:58   #20
tschoon verdiep
Burgemeester

tschoon verdiep's schermafbeelding

Standaard

ik denk dat Jansens het zal halen met zijn cordon sanitair rond alles wat rechts is. Het zal er alles aan doen om aan de macht te kunnen blijven, spijtig genoeg want Antwerpen is al volledig naar de kl****. De sossen zijn al jaar en dag de meester in Antwerpen maar hebben de boel al volledig verziekt. Je moest eens weten wat een wereld van verschil de stad nu is met de tijd ik er nog naar school ging en uitging.
Nu voel ik mij niet meer veilig op de meeste plaatsen en mijt ik de stad bijna volledig, spijtig.
Ik hoop dat de Antwerpenaren voor 1 keer een beetje slimmer worden en voor de juiste kiezen en niet meer voor keizer Jansens en zijn linkse lijfeigenen.
tschoon verdiep is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be