![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() http://www.knack.be/nieuws/belgie/40...0030570327.htm
Daarbij wordt er dan nog niet gesproken over de 9000 asielzoekers die om medische redenen dit land binnen willen. De levensverwachting voor personen met hiv bv ligt hier nl een pak hoger. De 8000 die om humanitaire redenen menen recht te hebben op een Belgische identiteitskaart, geraken in de minderheid. Dat is nochtans dè reden waarom we via Genève verplicht worden om toch mensen op te vangen, nl ze worden vervolgd en moeten vrezen voor gevaar van het leven in eigen land... Nochtans is dit niet de slimste weg, want de mensen die een aanvraag doen om medische redenen, krijgen nl lang voor het einde van de asielprocedure toegang tot de niet-stoppende kraan van het ocmw... (Niet-stoppend voor buitenlanders, voor binnenlanders is het heel wat anders ... ) Wat zijn de oplossingen van de regering? Een ultra-snel Belgwet misschien?
![]() |
![]() |
#2 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wel niet verschieten dat ge ineens op een kartonnen doos in het Noord-station moet gaan slapen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() In een kartonnen doos met een dwangsom van hoeveel was het ook weer per dag? ...
Dan moet je al een serieuze wrek of die-hard spaarder zijn om voor een doos te kiezen, als je je het hilton kan permitteren hé. Dus wees gerust, tegenwoordig worden asielzoekers echt wel gehuisvest, waar en hoe dan ook (spreiding over gemeentes bv en dus in sociale of doorstroomwoningen, etc). Lees overigens mijn post: - de meerderheid doet het tegenwoordig om medische redenen -> ocmw-steun nog voor einde procedure = geld voor meer dan een kartonnen doos - 40 000 via naturalisatie ... =/= asielzoeker
![]() |
![]() |
#4 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
leer jezelf een accentje aan, gooi je papieren weg, vraag asiel aan en je kunt op FOD asiel elke dag €500 afhalen. is 15 000 per maand, doe dit ca een jaar en uw appartement is afbetaald |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Die eenmansactie levert je hooguit een administratieve boete en misschien zelfs gevangenisstraf op, als ze slechtgezind zijn.
Of denkt u nu werkelijk dat dit kan? ![]() Het zou pas iets opleveren moesten we massaal onze id's inleveren. Dat je op die manier vastgoed verwerft is overigens wel waar... Zo had ik het nog bekeken. Slim gezien... De snelheid waarmee het overstelpte fedasil werkt, zorgt ervoor dat de dames en heren asielzoekers zo inmiddels vastgoed op hun naam hebben. Dan kan de overheid ze niet meer verjagen. Nog tien man meer mede-eigenaar maken, en hopakee ... die krijgen natuurlijk allen een sociale woning als ze hun familie overhalen. De familie kan vanzelfsprekend niet werken wegens de taal- en cultuurbarriëre...
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 17 januari 2012 om 22:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Dat is het gevolg van hun eigen keuzes. Daarover hoeven zij noch jij te zagen. 99% zijn economische gelukszoekers. Je mag ze natuurlijk allemaal zelf in huis nemen en onderhouden als je zo graag de 'solidaire' uithangt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je OP gaat over mensen die in België wensen te verblijven. Je titel gaat over het verkrijgen van de Belgische nationaliteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Is de betekenis van het woord "daarbij" geen lagere school kennis?
![]() Kan je bewijzen dat asielzoekers de Belgische nationaliteit niet willen? Ze komen dus naar België voor een kort verblijf. Een weekendje weg ofzo, in een Belgisch hotel? Is dat wat jij hebt begrepen?
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 18 januari 2012 om 20:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Waar ik een probleem mee heb is de aanpak hier: we kunnen niet iedereen opnemen, punt uit. En daarom moet de asielprocedure eenvoudiger en sneller. Gelijk ik hierboven zei: je kan niet iedereen helpen, hoe erg dat ook is. Maar ik vind het wel heel wraakroepend dat velen jaren en jaren moeten wachten op de beslissing of ze mogen blijven of niet. Ondertussen zijn ze 'ingeburgerd', gaan de kindjes naar school en spreken ze Nederlands en weet ik veel. En dan komt de njet. En wat gebeurt er dan: ofwel duiken ze onder, met alle gevolgen van dien, ofwel ruk je die kinderen nogmaals uit hun vertrouwde omgeving en hup weer de onzekerheid in. Daarom alstublieft: duidelijkheid! Zorg dat de asielzoekers binnen het jaar weten of ze kunnen blijven (wat een minderheid zal zijn) of dat ze moeten vertrekken! Zo ga je ook het aanzuigeffect tegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb begrepen dat de titel gaat over het verkrijgen van de Belgische nationaliteit, en de OP over asielzoekers (het verkrijgen van een verblijfsvergunning). Ik vraag naar het verband, en jij kan dat blijkbaar niet geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
ik kan ook zeggen niemand heeft ooit die vreemdelingen gezegd dat ze naar hier toe moeten komen om in die doos te slapen? men moet onaantrekkelijk maken om naar hier te komen! en wie dan de wet overtreed moet direct weggestuurd worden. niemand maar niemand verplicht hun om naar hier te komen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
Verband genoeg voor ons artisjokje? Zeg me nu niet dat de Belgische migratiepolitiek je compleet vreemd is.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.belgium.be/nl/familie/ide...t/verkrijging/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Meiske please. Stop toch met die nonsens.
![]()
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Je argumenten zijn op? Artisjok maakt nochtans een punt hoor.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Heeft de Belgische bevolking ooit een stem gehad in het massaal naturaliseren van vreemdelingen door de regering ?
Want het is nochtans de bevolking die alle financiele-maatschappelijke lasten hiervoor moet dragen. btw, Belgie heeft gemiddeld 4x meer immigratie dan de andere Europese landen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Daarom ben ik inderdaad ook wel voorstander om voor bepaalde zaken het referendum in te voeren! Laatst gewijzigd door Meuh : 22 januari 2012 om 14:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Liggen er daar 40000 ?
|
![]() |
![]() |