Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 januari 2012, 16:44   #1
Another Jack
Banneling

Standaard 100 Chinese bedrijven in België!

Een groep van 100 Chinese bedrijven overwegen sterk om bij ons te komen investeren!
Eindelijk mensen die aan de kar trekken en ons op een positieve manier in het buitenland kunnen verkopen ipv van met ridicule stammentwisten...

Go Quickie!!

Laatst gewijzigd door Another Jack : 30 januari 2012 om 16:46.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2012, 16:52   #2
de atoombom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Een groep van 100 Chinese bedrijven overwegen sterk om bij ons te komen investeren!
Eindelijk mensen die aan de kar trekken en ons op een positieve manier in het buitenland kunnen verkopen ipv van met ridicule stammentwisten...

Go Quickie!!
Quickie probeert met de pluimen van de Vlaamse Regering te gaan lopen.
Die pluimen zitten nu in zijn g*t.
de atoombom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2012, 16:54   #3
Another Jack
Banneling

Standaard

Ere wie ere toekomt...
Oud 30 januari 2012, 16:59   #4
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Ere wie ere toekomt...
Ere wie ere toekomt? Toch niet de Q ?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2012, 17:03   #5
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ere wie ere toekomt? Toch niet de Q ?
Wie heeft er volgens jou voor België gelobbied?
Niet de federale regering??

Laatst gewijzigd door Another Jack : 30 januari 2012 om 17:06.
Oud 30 januari 2012, 17:07   #6
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de atoombom Bekijk bericht
Quickie probeert met de pluimen van de Vlaamse Regering te gaan lopen.
Die pluimen zitten nu in zijn g*t.
Heel juist Bommeke
Waarschijnlijk gaat het over verdeelplaatsen voor Europese distributie.
Grote gebouwen, een paar machines en qua tewerkstelling van weinig betekenis.
En als die Chinezen werken zoals ze wegen aanleggen in Congo dan zullen
ze de Chinese werkkrachten ook nog leveren
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2012, 17:10   #7
Another Jack
Banneling

Standaard

Ik vind het heel wat in vergelijking met onze vriend Jambon die met lege handen en volle maag terugkwam uit India...
Oud 30 januari 2012, 17:11   #8
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Wie heeft er volgens jou voor België gelobbied?
Niet de federale regering??
Citaat:
Peeters benadrukt dat er sinds geruime tijd contacten waren tussen Feng Jun en Flanders Investment & Trade (FIT) en dat aan dit project al twee jaar hard gewerkt wordt. Hij is "verheugd dat de intensieve contacten van de afgelopen twee jaar goed onthaald zijn" en hoopt dat er "vrij snel een positieve beslissing voor een vestiging in Vlaanderen genomen zal worden".

Eind vorig jaar kwam een groep Chinese zakenlui op prospectiereis naar Europa. Ze werden in Vlaanderen begeleid door FIT en zijn toen ontvangen door het kabinet van de Vlaams minister-president. Er zijn hen toen volgens Peeters verschillende Vlaamse projecten voorgesteld die aan hun noden kunnen tegemoetkomen voor een uitvalsbasis in Europa.
(bron)

Ik denk dat Quickie hier inderdaad met de pluimen probeert te gaan lopen. Het is voor zover ik weet ook nog niet zeker of die bedrijven zich hier komen vestigen.
mkb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2012, 17:12   #9
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik vind het heel wat in vergelijking met onze vriend Jambon die met lege handen en volle maag terugkwam uit India...
Dat was geen handelsreis.
Oud 30 januari 2012, 17:15   #10
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkb Bekijk bericht
(bron)

Ik denk dat Quickie hier inderdaad met de pluimen probeert te gaan lopen. Het is voor zover ik weet ook nog niet zeker of die bedrijven zich hier komen vestigen.
Ik dat de man met de trieste avatar zijn bron selectief heeft "ingekort"

Graag hier het vervolg:

Eind oktober liet Brussels minister van Economie Benoît Cerexhe (cdH) vanuit Peking ook al weten dat Feng Jun een partnerschap had afgesloten met Brussels Invest and Export. Cerexhe was er op een handelsmissie met prins Filip. Enkele tientallen Chinese bedrijven zouden zich vestigen in de zogenaamde 'incubator' die het gewest in Neder-Over-Heembeek neergepoot heeft voor Chinese bedrijven. Een incubator biedt opstartfaciliteiten voor nieuwe bedrijven.

Op 17 februari valt in Peking de beslissing welk land uitgekozen wordt. De Chinezen zouden zich op de Brusselse site van Tour & Taxis vestigen of in de European Market City in Willebroek.

Bron: De Morgen
Oud 30 januari 2012, 17:16   #11
de atoombom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Heel juist Bommeke
Waarschijnlijk gaat het over verdeelplaatsen voor Europese distributie.
Grote gebouwen, een paar machines en qua tewerkstelling van weinig betekenis.
En als die Chinezen werken zoals ze wegen aanleggen in Congo dan zullen
ze de Chinese werkkrachten ook nog leveren
Kan zijn.... maar alleszins niet de verdienste van Quickie (naar het schijnt).

Een kusje van bommeke.
de atoombom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2012, 17:18   #12
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik dat de man met de trieste avatar zijn bron selectief heeft "ingekort"

Graag hier het vervolg:

Eind oktober liet Brussels minister van Economie Benoît Cerexhe (cdH) vanuit Peking ook al weten dat Feng Jun een partnerschap had afgesloten met Brussels Invest and Export. Cerexhe was er op een handelsmissie met prins Filip. Enkele tientallen Chinese bedrijven zouden zich vestigen in de zogenaamde 'incubator' die het gewest in Neder-Over-Heembeek neergepoot heeft voor Chinese bedrijven. Een incubator biedt opstartfaciliteiten voor nieuwe bedrijven.

Op 17 februari valt in Peking de beslissing welk land uitgekozen wordt. De Chinezen zouden zich op de Brusselse site van Tour & Taxis vestigen of in de European Market City in Willebroek.

Bron: De Morgen
Daar stond niets van in de door mij geposte link.

Even goed, wat u daar aanhaalt gaat niet over een federaal minister en de datum is van voor de vorming van de federale regering. Dus Quickie heeft hier inderdaad weinig mee te maken.

Laatst gewijzigd door mkb : 30 januari 2012 om 17:20.
Oud 30 januari 2012, 17:31   #13
captain jack
Gouverneur

captain jack's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onze economische diplomatie ligt al lange tijd op apegapen door gebakkelei tussen de gewesten. Sinds de regionalisering van het handelsbeleid in 2001 zijn Vlaanderen en Wallonië meer verwikkeld in een onderlinge slag om prestige en electorale zichtbaarheid, dan dat zij hun buitenlandse concurrenten bekampen. Waar het al geruime tijd moeilijker werd om investeringen binnen te halen of om onze uitvoer te promoten, doen we dat nu nog eens in verspreide slagorde: elk met eigen logo weliswaar, in een eigen bureau, met een eigen minister. Kleine lidstaten zoals Nederland en Denemarken zijn vaak met een dik dozijn economische diplomaten in hun belangrijke ambassades vertegenwoordigd.
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=EL2DDJF1
captain jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2012, 17:57   #14
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkb Bekijk bericht
(bron)

Ik heb kwiekieken eens horen stoefen op het vliegveld van Wevelgem(Kortrijk).
Ongehoord: de grootste blaaskaak die ik m'n leven hoorde !

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2012, 18:02   #15
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:

Go Quickie!!
Ik hoop dat de Chinezen dan in België niet komen werken zoals ze doen in Afrika , daar richten ze rond hun fabrieken ,en mijnen een kontainerkamp op om hun eigen Chinese werknemers in te huisvesten . Stel je voor , het sociale huisvestingsprobleem opgelost hahahhaaa en wij verdienen er geen lap aan .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2012, 18:13   #16
Klarekijk
Banneling

Standaard

Mooi is dat wel , maar eerst eens even zien , en welke contracten en voorwaarden ze daaraan koppelen .
Ik hoorde dat ze partner zouden worden in de Antwerpse haven , als ze hier de logistiek en import komen helpen organiseren, kan je niets meer tegenhouden van ginder achter , Is dat een voordeel ?

Of wanneer de tegeneis om hier een bedrijf op te starten enorme financiele compensaties of lastenvermindering inhouden, dan zijn ze sterker dan ons eigen bedrijven en concureren ze ons nog meer kapot . Met die klojo's van ministers die niet verder dan hun neus lang is kijken moet je hier opletten hoor . Maar die gunstvoorwaarden en compensatie's zullen ze er niet bijvertellen hé . Ik denk dat veel zogenaamde volksvertegenwoordigers eigenlijk volksverraders zijn !
Oud 30 januari 2012, 18:17   #17
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Ik hoop dat de Chinezen dan in België niet komen werken zoals ze doen in Afrika , daar richten ze rond hun fabrieken ,en mijnen een kontainerkamp op om hun eigen Chinese werknemers in te huisvesten . Stel je voor , het sociale huisvestingsprobleem opgelost hahahhaaa en wij verdienen er geen lap aan .
Voil�*. Ik zie net hetzelfde.
Ze leggen wegen aan in Congo en de "bouwvakkers" zijn Chinezen.
Oud 30 januari 2012, 18:24   #18
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Voil�*. Ik zie net hetzelfde.
Ze leggen wegen aan in Congo en de "bouwvakkers" zijn Chinezen.
En met wat leggen ze de wegen aan , met den afval dat ze niet kwijt raken uit de mijnen die ze beheren , en met het koper , aluminium en de diamanten zijn ze weg .
En waarom leggen ze wegen aan , omdat ze met alles wat ze uit de mijnen halen , liefst zo snel mogelijk weg willen voeren , als een dief in de nacht .

goe zot en naif moet ge zijn om die Chinezen je te laten overrompelen , ze lachen gewoon met ons , en ons ministertjes maar stoefen met hun vergiftigd geschenk.
Oud 30 januari 2012, 18:30   #19
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
En met wat leggen ze de wegen aan , met den afval dat ze niet kwijt raken uit de mijnen die ze beheren , en met het koper , aluminium en de diamanten zijn ze weg .
En waarom leggen ze wegen aan , omdat ze met alles wat ze uit de mijnen halen , liefst zo snel mogelijk weg willen voeren , als een dief in de nacht .

goe zot en naif moet ge zijn om die Chinezen je te laten overrompelen , ze lachen gewoon met ons , en ons ministertjes maar stoefen met hun vergiftigd geschenk.
Kan volgen
Vergeet de coltan niet.
Oud 30 januari 2012, 18:49   #20
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mooi is dat wel , maar eerst eens even zien , en welke contracten en voorwaarden ze daaraan koppelen .
Ik hoorde dat ze partner zouden worden in de Antwerpse haven , als ze hier de logistiek en import komen helpen organiseren, kan je niets meer tegenhouden van ginder achter , Is dat een voordeel ?

Of wanneer de tegeneis om hier een bedrijf op te starten enorme financiele compensaties of lastenvermindering inhouden, dan zijn ze sterker dan ons eigen bedrijven en concureren ze ons nog meer kapot . Met die klojo's van ministers die niet verder dan hun neus lang is kijken moet je hier opletten hoor . Maar die gunstvoorwaarden en compensatie's zullen ze er niet bijvertellen hé . Ik denk dat veel zogenaamde volksvertegenwoordigers eigenlijk volksverraders zijn !
Ze zijn al partner in de Antwerpse haven, mara niet van het Antwerpse havenbedrijf, dat is 100% eigendom van de stad Antwerpen.
Vanaf dat er ook maar 1% van de aandelen van het Antwerpse havenbedrijf in privé handen komt, verandert alles in de Antwerpse haven.
Nu zijn de dokken en veel kaaien namelijk eigendom van het Antwerpse havenbedrijf en mogen zij bepalen wie er welke werken mag uitvoeren en mag de overheid het bedrijf steunen en investerigen doen in de haven.
Eens er 1% van het bedrijf in privé handen is, moeten alle voorbehouden werken via offertes verlopen.
Sluismeester en dokloodsen zouden in de privé terecht komen.
Ook de stadsleepdienst en baggerdienst zou in privé handen vallen.
Bedrijven als DEME, De Nul, Rogiers, enz... zouden snel bij Europa gaan aankloppen wegens concurrentievervalsing door het Antwerpse havenbedrijf dat geen eigenaar is van deze bevoordeelde bedrijven, maar ze nu mag bevoordelen omdat ze eigendom zijn van de stad Antwerpen, net zoals het Antwerpse havenbedrijf.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be