Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 februari 2012, 13:12   #1
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard zero zero zero zero zero zero zero zero...

...zero zero. cinquo!

So long hufter! Op geruimd staat netjes. Positief is positief, schorsen was dus de enige mogelijkheid.

Citaat:
Alberto Contador is door het internationaal sporttribunaal TAS in de dopingzaak rond de Ronde van Frankrijk van 2010 voor twee jaar geschorst. Hij speelt ook zijn eindzege in die Tour kwijt. De Spaanse wielrenner won in 2010 zijn derde Tour, maar testte later positief op het verboden middel clenbuterol. De drievoudige Tourwinnaar hield altijd vol dat die positieve test te wijten was aan het eten van een vervuilde biefstuk. Omdat Contador eerder al een deel van zijn straf uitzat, mag hij op 5 augustus opnieuw in competitie verschijnen.
Met de uitspraak van het TAS komt er een einde aan een erg lange saga. Contador testte op 21 juli 2010 op de rustdag in Pau positief op het verboden middel Clenbuterol. Februari vorig jaar werd 'El Pistolero' echter vrijgesproken door de Spaanse wielerfederatie, maar zowel het Wereldantidopingagentschap WADA als de Internationale Wielerunie UCI gingen in beroep. Eind november vond een vierdaagse hoorzitting plaats voor het TAS, dat vandaag eindelijk een uitspraak deed.

Andy Schleck wint Tour 2010, Scarponi krijgt Giro-zege

Contador moet door de straf zijn tourzege van 2010 afstaan aan Andy Schleck. Ook zijn eindzege in de Giro van 2011 is hij kwijt, die gaat naar de Italiaan Michele Scarponi. Contador, die zo de zwaarst mogelijke straf van het TAS krijgt, is geschorst tot 5 augustus en mist dus de Tour de France van 2012 en de Olympische Spelen. Contador bevindt zich momenteel in Mallorca, waar hij deelneemt aan de Trofeo Palma.

McQuaid: 'Geen winnaars bij doping'

De UCI reageert tevreden op de beslissing van het TAS. 'Dit is een droevige dag voor de wielersport. Voor sommigen lijkt dit misschien een overwinning, maar dit is zeker en vast niet het geval', aldus UCI-voorzitter Pat McQuaid. 'Als het om doping gaat, zijn er immers geen winnaars: elke dopingzaak is er altijd één teveel. De UCI is wel blij dat er eindelijk een einde is gekomen aan deze extreem pijnlijke zaak.'

Contador kan tegen de beslissing van het TAS enkel nog in beroep gaan bij het Zwitsers Hooggerechtshof. Er hangt de Spanjaard ook nog een boete boven het hoofd die kan oplopen tot 2,5 miljoen euro. Daarover wordt later uitspraak gedaan.

vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2012, 13:20   #2
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

andy
Oud 6 februari 2012, 13:25   #3
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
andy
yeah !!!!!
Dan toch gerechtigheid voor de ketting!

Mentale tik. Contador gaat nooit meer de hoogvlieger zijn die hij was.
Let op mijn woorden. Boonen gaf tenminste toe, en kijk, die gaat het weer beter af.
Leugenaars en topsport: slechte combinatie. Dan wordt je beter politicus.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 6 februari 2012 om 13:26.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2012, 20:48   #4
vrijevlaming
Banneling

Standaard

zou hij zijn geld moeten teruggeven?
Oud 6 februari 2012, 20:50   #5
vrijevlaming
Banneling

Standaard

edit: hmmmm deze was bedoeld om in de topic over de elfstedentocht te staan. Maar ik laat hem hier, de non-relevantie is meer dan grappig

Laatst gewijzigd door vrijevlaming : 6 februari 2012 om 21:07.
Oud 6 februari 2012, 20:55   #6
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Een paardenmiddel bijgot.

Kon hij niet betrapt worden op een drug die een beetje hip is.
Oud 6 februari 2012, 20:59   #7
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2012, 21:01   #8
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Jammer dat men Boonen in den tijd liet lopen. Het mag eindelijk wel eens gedaan zijn met het glamourizeren van junkies. Slechte voorbeelden hebben we al genoeg!
Hopelijk houdt men deze politiek aan.

Schande over hen die Contador willen vrijwaren van straf om de 'sport' te beschermen. Waarde sportliefhebbers, sport is niet gediend met junkies valsspelers.
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2012, 21:08   #9
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Jammer dat men Boonen in den tijd liet lopen. Het mag eindelijk wel eens gedaan zijn met het glamourizeren van junkies. Slechte voorbeelden hebben we al genoeg!
Hopelijk houdt men deze politiek aan.

Schande over hen die Contador willen vrijwaren van straf om de 'sport' te beschermen. Waarde sportliefhebbers, sport is niet gediend met junkies valsspelers.
Groot gelijk!
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2012, 21:13   #10
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
...zero zero. cinquo!

So long hufter! Op geruimd staat netjes. Positief is positief, schorsen was dus de enige mogelijkheid.
Idiote uitspraak.
De argumenten (bv. onder andere dat Spanje niet gekend is als een land dat last heeft van vervuild vlees via clenbuterol , in tegenstelling tot alle andere landen--, bv dat bij de andere renners dit niet werd gevonden --, ...) die de drie rechters aanhaalden sloegen nergens op. De hoeveelheid product was heel miniem; te weinig om doeltreffende resultaten te behalen. Wat de uitleg van Contador nog meer geloofwaardig maakt.
Bij Amstrong werd wel en veel doping gevonden, doch hij wimpelde dit af als noodzakelijk als bestrijiding tegen zn ziekte. die heeft jaren genomen, en werd jaren ongemoeid gelaten. Bij Contador werd nu éénmaal een minimum gevonden -voordien nooit- en hij krijgt een straf alsof men hem wilt verwijderen. Dat is het in mijn ogen: men wilt hem kapot maken.
Men laat hem anderhalf jaar angstig afwachten, en uiteindelijk geeft men hem een mokerslag. Men pakt hem in zijn palmares en men zal zich dan nog uitspreken over een geldboete ook.

Wat een onrecht, wat een onrecht!!!

Ik ga hier dan een bijzondere wens uiten: ik hoop dat de drie 'rechters' iets bijzonder ergs overkomt. Goede God, laat als het U belieft die smerige varkens, genaamd: Efraim Barack, Quentin Byrne-Sutton en Ulrich Haas iets heel ergs overkomen.

Laatst gewijzigd door MaGNiFiCaT : 6 februari 2012 om 21:16.
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2012, 21:15   #11
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
yeah !!!!!
Dan toch gerechtigheid voor de ketting!

Mentale tik. Contador gaat nooit meer de hoogvlieger zijn die hij was.
Let op mijn woorden. Boonen gaf tenminste toe, en kijk, die gaat het weer beter af.
Leugenaars en topsport: slechte combinatie. Dan wordt je beter politicus.
Het is gewoon een slechtere leugenaar dan de rest.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2012, 21:17   #12
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
andy
De jeannet. Vel over been. We zien hem haast niet staan.
Oud 6 februari 2012, 21:19   #13
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Idiote uitspraak.
De argumenten (bv. onder andere dat Spanje niet gekend is als een land dat last heeft van vervuild vlees via clenbuterol , in tegenstelling tot alle andere landen--, bv dat bij de andere renners dit niet werd gevonden --, ...) die de drie rechters aanhaalden sloegen nergens op. De hoeveelheid product was heel miniem; te weinig om doeltreffende resultaten te behalen. Wat de uitleg van Contador nog meer geloofwaardig maakt.
Bij Amstrong werd wel en veel doping gevonden, doch hij wimpelde dit af als noodzakelijk als bestrijiding tegen zn ziekte. die heeft jaren genomen, en werd jaren ongemoeid gelaten. Bij Contador werd nu éénmaal een minimum gevonden -voordien nooit- en hij krijgt een straf alsof men hem wilt verwijderen. Dat is het in mijn ogen: men wilt hem kapot maken.
Men laat hem anderhalf jaar angstig afwachten, en uiteindelijk geeft men hem een mokerslag. Men pakt hem in zijn palmares en men zal zich dan nog uitspreken over een geldboete ook.

Ik ga hier dan een bijzondere wens uiten: ik hoop dat de drie 'rechters' iets bijzonder ergs overkomt. Goede God, laat als het U belieft die smerige varkens, genaamd: Efraim Barack, Quentin Byrne-Sutton en Ulrich Haas iets heel ergs overkomen.
armstrong moet ook kapot hoor, wat mij betreft. Stijn Devolder wint de tour! Met momenten zo slecht dat hij onmogelijk aan het spul kan zitten
Oud 7 februari 2012, 09:54   #14
Steben

Standaard

Citaat:
Met momenten zo slecht dat hij onmogelijk aan het spul kan zitten
of hij heeft juist enkel de neveneffecten
leve de manmanman club
Oud 7 februari 2012, 09:56   #15
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Jammer dat men Boonen in den tijd liet lopen.
En jij loopt dus hoog op met jouw voorliefde voor het Vlaamse volk.
Terug naar de studiedienst zou ik zeggen.
leve de manmanman club
Oud 7 februari 2012, 09:58   #16
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Het is gewoon een slechtere leugenaar dan de rest.
Ik ben daar heel realistisch in: als je niet betrapt wordt (laat ons eerlijk zijn: alle grote namen worden gecontroleerd en in de wielersport nog het meest), heb je wellicht veel te weinig gepakt om gevaarlijk te zijn.
leve de manmanman club
Oud 7 februari 2012, 10:10   #17
vrijevlaming
Banneling

Standaard

ik heb ooit de cijfers gezien van de onaangekondigde dopingcontroles: tom boonen had in één tour meer onaangekondigde controles dan kim clijsters in gans haar eerste carriere...

Dan weet je toch genoeg? Fuentes had een frigo vol met bloedzakken, enkel een deeltje daarvan was van coureurs. Iedere keer als men een nieuw dopingmiddel kan opsporen en men test bvb in de athletiek, dan lopen er horden sporters tegen de lamp. Zelfde verhaal in de voetbal
Oud 7 februari 2012, 10:13   #18
Steben

Standaard

Citaat:
Zelfde verhaal in de voetbal
waar men zo nu en dan eens dood valt op het veld
leve de manmanman club
Oud 7 februari 2012, 10:17   #19
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Idiote uitspraak.

hewel dat vind ik ook: hij werd begot elke dag gecontroleerd en dan één dag met 0.00000000005 gram (zoiets waxs het toch?) d�*t zal het verschil wel gemaakt hebben?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2012, 10:23   #20
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
hewel dat vind ik ook: hij werd begot elke dag gecontroleerd en dan één dag met 0.00000000005 gram (zoiets waxs het toch?) d�*t zal het verschil wel gemaakt hebben?
mooi teken dat je niet weet wat clenbuterol doet.
Het is geen prestatiebevorderend middel zoals aranesp, cera of epo hé.

Het doet twee zaken: zorgen voor vetverlies en spieropbouw. Dat is iets dat je pakt tijdens de voorbereiding, om gewicht kwijt te raken en spieren bij te kweken.
Wat er volgens mij gebeurd is, is het volgende: contador is zeer slordig geweest in zijn opbouwperiode naar de tour. Hij zat aan een clenbuterolkuur maar heeft niet lang genoeg gewacht om zijn eigen bloed af te nemen. Vandaar dat er nog een kleine hoeveelheid clenbuterol in zijn zak bloed zat. Tijdens de tour heeft hij zijn eigen bloed terug toegediend via een bloedtransfusie (zo'n dingen zijn illegaal, maar gebeuren vaak: ze krikken hiermee hun zakkende hematocriet weer op. Vreemd dat ze daar nooit iets tegen doen: een rustdag en opeens springt van iedere topcoureur zijn hematocriet weer omhoog...). Daarna krijgt hij dopingcontrole en pats! Slecht gerekend en positief bevonden.

Heeft hij op dat eigenste moment voordeel gehad bij dat kleine beetje clenbuterol? Neen. Maar het bewees wel dat hij op een ander moment vals heeft gespeeld.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be