![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Wie wint de Amerikaanse presidentsverkiezingen in 2012? | |||
Michele Bachmann |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Herman Cain |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Newt Gingrich |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,04% |
Jon Huntsman, Jr. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Gary Johnson |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,04% |
Barack Obama |
![]() ![]() ![]() |
32 | 65,31% |
Ron Paul |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,12% |
Rick Perry |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Mitt Romney |
![]() ![]() ![]() |
6 | 12,24% |
Rick Santorum |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Een andere democraat |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Een andere republikein |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,04% |
Een lid van een andere partij |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Iemand van de "Occupy"-beweging |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,04% |
Een apolitieke technocraat |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Alex Jones |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Een Rothschild |
![]() ![]() ![]() |
4 | 8,16% |
Er komen geen verkiezingen, duh! |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eenvoudige vraag: Wie wint volgens u de Amerikaanse presidentsverkiezingen in 2012?
Voor alle duidelijkheid: de vraag gaat over wie u denkt de verkiezingen zal winnen, niet wie u hoopt. De peiling loopt tot net voor de eerste caucus in Iowa.
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wellicht Obama.
Dus 'Rothschild' is ook een juist antwoord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Ik zet mijn geld op Mitt Romney maar hoop dat ik er naast zit.
![]() T'zal uiteindelijk afhangen van de economische ontwikkelingen de volgende maanden.. Laatst gewijzigd door parcifal : 15 november 2011 om 13:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Obama, geen twijfel. De republikeinen zitten met een fixatie op hun oerconservatieve bijbel klienteel en vergeten dat deze niet de meerderheid van de kiezers uitmaken. Sinds de tea party queen de politieke verslaggeving is beginnen kleuren zijn er alleen nog maar sukkels opgestaan die elkaar willen overtroeven in mededelingen hoe erg ze tegen de staat zijn, en hoe ze van jezus houden. De dwaze trien Bachman is daar een schitterend voorbeeld van.
Obama kan onmogelijk verliezen tegen dergelijke zwakke figuren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al denk ik ook dat het Obama tegen Romney zal worden, en dat Obama het (nipt) zal halen, wil ik er graag op hoe wijzen hoe moeilijk dit soort zaken te voorspellen zijn.
Op de website RealClearPolitics, staan bijvoorbeeld de laatste peilingen voor de Republikeinse voorverkiezingen. Romney leidt nu nipt voor Cain, en Gingrich komt opzetten. Interessant is de optie 2008 GOP Race 4 years ago, die de stand geeft precies vier jaar geleden: Giuliani had op dat ogenblik dubbel zoveel stemmen dan McCain, maar speelde uiteindelijk geen rol van betekenis eens de voorverkiezingen van start gingen.
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tenzij de Republikeinen op de valreep alsnog een sterke tegenkandidaat kunnen naar voor schuiven, kan Obama die (her)verkiezing niet verliezen.
Laatst gewijzigd door Pietje : 15 november 2011 om 15:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jammer dat zo'n poll in België niet mogelijk is. Dan maar vanop de zijlijn meecheeren over wat er zich in de VS afspeelt. Moest je er nu nog kunnen stemmen...
Het meest logische is op Obama te gokken. Niet dat ik er ook maar enig egoboosting genoegen in zou nemen 'gelijk' te hebben gehad. Bushverkiezingen ook niet vergeten. Qua inbreuk op democratische principes kan dat tellen. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 15 november 2011 om 15:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb geen flauw idee. Ik heb alleen gezien dat de republikeinen naar goeie gewoonte een bende nitwits naar voor aan het schuiven zijn, maar gezien de huidige populariteit van Obama en de verkiezing van Bush jr in gedachten is alles mogelijk daar in Amerika.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Ik gok op Obama, hij is de meest intelligente die zichzelf en zijn leugens het best kan verkopen. Een gewiekste sociopaat. De ideaalste prostituee om de belangen van criminelen als Goldman Sachs etc en andere lobbygroepen te bewerkstelligen.
Wat Amerika nodig heeft, is een revolutie. Als het volk echt de noodzakelijke veranderingen wil, zal men het zelf moeten doen. Als ze dat na Obama nog altijd niet doorhebben, verdienen ze Bachmann. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() War-booster Obama is op zoek naar een nieuwe confrontatie nu de VS in Afghanistan feitelijk niets meer te zoeken heeft, Pakistan de kont tegen de krib zet en Irak een einde verhaal is.
Alsof de VS nog niet voldoende problemen heeft zoekt Obama nieuwe en wel de confrontatie met China. China, beducht voor haar afzetgebieden heeft bakzeil gehaald voor de VS, tijdens een Trade missie, iets dat niet verstandig was omdat dat door de VS als een zwaktebod wordt gezien. Ze zijn niet anders gewend dan dat men dat doet. De VS zoekt nu een pied a terre in Australie en Obama brengt daarvoor binnenkort een bezoek aan Darwin, een perfecte uitvalsbasis om de zeewegen tussen Maleisie en Indonesie, alsmede de Torres straat te controleren en uitvallen naar de Chinese Zee (Gele Zee) te kunnen materialiseren. Met dit in zicht zal de Rep Club een harde dobber hebben aan Obama. Ik denk, en ik heb dat al eerdere geopperd, dat het een gelopen koers is voor Obama. Zijn concurrenten zijn belachelijk lachwekkend met hun Jezus-gedoe en hun incoherente uitspraken. Je moet werkelijk een volslagen idioot zijn daar nog verder naar om te kijken. Als Outsider zou ik Ron Paul kiezen maar de media in de VS gunnen hem geen blik waardig en derhalve zie ik ook daar weinig soelaas voor de Rep Club.
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
komt er een andere kandidaat, kan het nog zweten worden, zo goed gaat het nu ook weer niet met de economie daar hé.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pfft, sinds George Bush heb ik geen enkele bekwame president meer naar voren geschoven zien worden. Met Obama had ik even schrik dat er vanalles zou veranderen op internationaal vlak, maar uiteindelijk viel dat dik mee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() Coca Cola of Pepsi Cola?
Who cares? De hele bedoening is een plutocratie waarbij de kandidaten gesponsord (gekocht) worden door industriele en financiele belangen. Uiteraard betaalt de Israel Lobby, Goldman Sachs en Co beide kandidaten tijdens de eindrace, met uitzondering van wellicht Ron Paul. Ik hoop op een militaire staatsgreep, geleid door een paar echte patriotten die orde op zaken stellen want dat is het enige dat dit zieke land nog kan redden van verder verval. De kans hiervoor stijgt met de dag maar ligt momenteel nog te laag. Laatst gewijzigd door straddle : 15 november 2011 om 19:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dit is geen zuid amerikaans bongo bongo land. Er zijn genoeg echte patriotten in de legerleiding die de geest en de letter van de Constitutie in ere hersteld willen zien, en die zelfs tegen verdere oorlogen van de VS gekant zijn. Men wordt oorlogsmoe daar. Naar verluid zouden tal van hogere officieren ontslag nemen als de politieke kaste beslist van een oorlog tegen Iran te beginnen. Men heeft door dat het toch steeds onder valse voorwendsels is (''democratie''), tegen een vijand die niet bestaat en zelfs door de VS gecreerd is en vele veteranen vragen zich met rede af waarom ze eigenlijk zijn gaan strijden in Irak etc... Laatst gewijzigd door straddle : 15 november 2011 om 22:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Des te beter dat ze tot dat besef komen. Maar lees de plannen voor Australie > Gele Zee.
Dat ziet er minder florissant uit. Op termijn dan. Ik heb het idee dat Obama de VS op scherp wil houden en doelbewust een spanningsveld creeert om de aandacht op de binnenlandse problemen te vermijden. Een aloude tactiek, maar een die wel helpt.
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En zolang de gelddrukpers van de FED op volle toeren blijft draaien heeft men onvoldoende draagvlak in de massa, want dat houdt het economisch schip nog even recht, al is het gebouwd op een illusie. Enkel de onvermijdelijke implosie van dat waanzinnig systeem zal het juiste klimaat scheppen voor verandering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() doet er in feite niet toe wie die verkiezingen wint, de lobbygroepen achter de schermen winnen altijd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Dat occupy gedoe zal nog wel ontsporen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |