![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In 1989 = 1ste doodslag in 1998 = 2de doodslag (9 jaar later) in 2010 = 3de poging tot doodslag? (12 jaar later) Ik neem aan dat ze hem nu binnen een jaar of zes terug vrijlaten (één derde van 18)? 2018 of zo? dan kan ie in 2020 nog eens een poging wagen. Beetje regelmaat in de zaak houden hé. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 22 februari 2012 om 12:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is wat je noemt een "mokerslag"...
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Straks is hij te oud om nog iemand dood te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik zou toch denken dat het ondertussen duidelijk wordt dat deze man niet geschikt is voor de open maatschappij. Zijn 2 eerdere trips naar het gevang hebben hem blijkbaar niet kunnen hervormen.
Denkt die rechter nu echt dat hij zijn lesje nu wel zal leren?
![]() |
#5 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is toch niemand die gelooft dat men iemand ten goed kan veranderen door hem op te sluiten in een varkensstal en hem mensonwaardig te behandelen?
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Heeft het bij jou niet geholpen, dan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op welke manier heeft het bij mij geholpen dan?
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik begrijp wel dat de burger, die zijn gas lost als hij politie ziet - ook al rijdt hij op dat moment maar veertig, angst heeft van de gevangenis.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Ik betwijfel eveneens dat die man in een gevangenis vredelievender gaat worden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() En 40 jaar lang elke dag 8 uur gaan werken, is dat ook niet iets om schrik van te hebben ? Hoeveel jaar dwangarbeid is dat eigenlijk, allemaal bijééngeteld , zo een loopbaan van 40 jaar, 9 tot 5?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pas op, ik zeg niet dat ik ten allen prijze naar de gevangenis wil, maar als het zo is dan is het zo. Ik denk dat vooral die mensen schrik hebben die nog nooit door het systeem getrokken zijn. Eens dat je daar hebt gezeten, dan weet je hoe het werkt. Dan weet je welke houding je moet aannemen om zaken gedaan te krijgen. Je weet dan ook welke cipiers je kan kopen en welke niet, welke jobs er goed zijn en welke niet en hoe je daar best binnen geraakt enz... Waar de drugs en drank te koop zijn, de GSM's en dergelijke zaken. De weg kennen is belangrijk, als er mensen lastig doen, je moet daar zelf geen handen voor vuil maken, er zijn Marokkaanse en Oost-Europese bendes die mensen kreupel slaan op de wandeling voor 10€ belkrediet ofzo, je moet alleen het protocol kennen. Er is daar van alles in elkaar te steken als je de weg kent.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
48 weken per jaar, 38u per week. 9 jaar en 3 maand dus. Haal er een half jaar af wegens allerlei. Ergo, 8 jaar en 9 maand. Misschien een mogelijkheid om een "moord" te kwantificeren?
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is inderdaad iets dat me angstaanvallen bezorgd.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |