Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 december 2012, 10:45   #1
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.454
Standaard terug naar benzine

http://www.standaard.be/artikel/deta...21217_00405866

voila een goeie fiskaliteit stuurt de consument zoals het hoort
nu nog naar hybride aardgas platform bewegen..
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2012, 11:22   #2
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
http://www.standaard.be/artikel/deta...21217_00405866

voila een goeie fiskaliteit stuurt de consument zoals het hoort
nu nog naar hybride aardgas platform bewegen..
Idd, zo langzaam maar zeker komt er beweging in het "dieselgedrag" van de "modale weggebruiker".

Ook enkele politiekers hebben het eindelijk begrepen (uit de link):
Citaat:
‘Het doet mij plezier dat met die nieuwe regelgeving ook het gedrag is gewijzigd', zegt de minister. ‘Dat er meer benzinewagens rondrijden, is heel belangrijk voor de luchtkwaliteit in Vlaanderen. Stikstofoxide en fijn stof zijn in Vlaanderen een groter probleem dan de CO 2-uitstoot.'
btw we rijden al 3 maanden met een 105 PK downsizing TSI-benzine rond, wat een "verademing" tov die laatste diesel.

Verbruik gemiddeld totnutoe 6,5/100 km (boordcomputer) wel 80 % over en langs gechicaneerd Belgisch verbruiksverhogende wegen dito meubilair...

In Duitsland (weekje bij familie) gaf de boordcomputer dikwijls onder 6 l/100 km aan over alle trips, alhoewel we daar op gewone wegen (Vmax 100 kmh) gemiddeld vlotter=sneller reden. De Duitse streek waar we reden is nochtans dichtbevolkter als waar we meestal in Belgie reden.

Als ze nu in Belgie al die onnodige weg-rommel/wegmeubilair zou "opruimen" zouden onze 6 miljoen personenwagens nog ca 10 % minder vervuilen.

Maar ik maak me geen illusies en ben al blij als er niet meer wegrommel bijkomt... omdat ze geen geld meer hebben... en ook geen geld voor die rommel op te ruimen...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 18 december 2012 om 11:36.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2012, 18:19   #3
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Diesel is en blijft goedkoper dan benzine en hybride.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2012, 20:18   #4
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Diesel is en blijft goedkoper dan benzine en hybride.
Als je genoeg kms per jaar rijdt moet je erbij zeggen (natuurlijk totaalplaatje over alle jaren nemen)
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2012, 21:52   #5
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.466
Standaard

Benzine of diesel = kiezen tussen cholera en de pest. Beide zijn rijdende gifbommen.
Best is dan ook nog altijd het autogebruik vermijden en dat is net het heikele punt in Belgicistan; het buitensporige en idiote gebruik van degene die zich koning van de weg waant.

Als er toch moet gekozen worden kies je best in functies van de verplaatsingen die je maakt.
Doe je veel autostrade en veel kilometers is diesel eerder aangewezen door zijn zuinigheid.
Doe je weinig kilometers en veel korte verplaatsingen is het beter te kiezen voor een benzine.

Bij de laatste groep kozen mensen tot nog toe te veel voor dieselvoertuigen, maar door een aangepaste fiscaliteit lijkt daar nu een kentering in te komen.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2012, 07:34   #6
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Als ze nu in Belgie al die onnodige weg-rommel/wegmeubilair zou "opruimen" zouden onze 6 miljoen personenwagens nog ca 10 % minder vervuilen.
En vooral al die huizen langs de wegen eens afbreken...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2012, 09:06   #7
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
IDe Duitse streek waar we reden is nochtans dichtbevolkter als waar we meestal in Belgie reden.
Dat is een schijnelement, daar niet de bevolkingsdichtheid daarop een invloed heeft, maar wel de wijze waarop de stedebouw geordend werd en wordt. In Vlaanderen zitten we opgescheept met een lintbebouwing waar we u tegen kunnen zeggen. Het zorgt voor veel kopzorgen. Daar waar je in Duitsland (alsook Nederland) door de vrije natuur van het ene dorp naar het andere kunt rijden, word je in Vlaanderen in veel gevallen geconfronteerd met een ellenlange sliert aan huizen. Vooral langs de grote(re) wegen. De openbare ruimte slibt dicht, met alle gevolgen van dien voor onze mobiliteit.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2012, 09:07   #8
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Diesel is en blijft goedkoper dan benzine en hybride.
Dat is een algemene stelling die niet opgaat. Wie slechts tienduizend kilometers of minder doet op jaarbasis, is veel goedkoper uit met een benzine. En dat is zeker het geval als je hoofdzakelijk veel korte verplaatsingen doet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2012, 09:09   #9
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Het is positief maar het toont vooral aan wat voor kuddegeest er in ons land leeft. Het moet er eerst met allerlei maatregelen ingestampt worden eer de meerderheid snapt wat beter is voor hun.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2012, 10:40   #10
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.454
Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Het is positief maar het toont vooral aan wat voor kuddegeest er in ons land leeft. Het moet er eerst met allerlei maatregelen ingestampt worden eer de meerderheid snapt wat beter is voor hun.
mr is ambtenaar zeker, de schuld ligt altijd bij de burger ?

Kijk elke burger is egoist en kijkt naar zijn portmonnee
hij heeft ook RECHT op EGOIST zijn... om eens een lekker controversiele uitspraak te doen
Vanuit dat egoisme, kun je alleen maar vaststellen als de fiskaliteit verkeerd stuurt, heeft de burger als gevolg van de fiskaliteit de verkeerde beslissing genomen

Nu; moet je altijd voorzichtig zijn met fiskaliteit en het 'veranderen' van concurrentie tussen technieken... Heeft het zin dat u als overheid zich inmengt tussen het verbruik van een auto, en de kostprijs van de diesel versus de benzine ? Volgens mij mag de overheid liefst zo weinig mogelijk die keuze verstoren...

Nu die keuze wordt continu verstoord, niet omwille van een wijze overheid die wil beslissen wat het beste is voor het milieu, maar een overheid die geld wil hebben en die teveel marxistisch redeneert. De redenering dat de rijke meer moet betalen lijkt keer voor keer intellectuele schaamte aangepraat populair te zijn. Daarom kun je moeilijk zeggen dat de beslissing om bvb duurdere 'hybride' voortuigen meer te belasten een goeie beslissing is. Het komt vooral tot uiting als je u afvraagt, waarom duurdere (met veel veiligheidsgadgets voorziene) voortuigen uit het verkeer worden belast ??? Dus de overheid heeft zelfs bloed aan zijn handen;
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2012, 10:59   #11
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.122
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Als er toch moet gekozen worden kies je best in functies van de verplaatsingen die je maakt.
Doe je veel autostrade en veel kilometers is diesel eerder aangewezen door zijn zuinigheid.
Doe je weinig kilometers en veel korte verplaatsingen is het beter te kiezen voor een benzine.

komen.
Hangt er van af, als de verplaatsingen kort zijn ,met redelijke tussenpauzes, dan is electrisch ook te overwegen. Helaas zijn electrische wagens nog steeds reteduur in verhouding tot het gebruiksgemak.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2012, 11:11   #12
Maikel Joosten
Gouverneur
 
Maikel Joosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juli 2011
Locatie: Vlaams-Limburg
Berichten: 1.203
Standaard

Mijn vader rijdt al 13 jaar met benzine en beklaagt zich die beslissing tot op de dag van vandaag niet. Je betaalt meer aan de pomp maar voor het aantal kilometers die wij maken per jaar en per geheel maken een diesel de moeite niet.

We zijn van plan in februari-maart 2013 van plan een nieuwe wagen te kopen. We hebben drie opties: de Citroen berlingo, de Ford C-MAX of de Dacia Duster. Alleen de Duster zou interessant zijn om als diesel aan te kopen. De dieselmotor kost 1000 euro duurder in aankoop maar dat verdien je terug omdat om een of andere reden je minder wegenbelasting en inschrijving moet betalen op tegenover de benzine versie.
__________________
Sic semper tyrannis - Thus always to tyrants - Zo vergaat het tirannen altijd

Laatst gewijzigd door Maikel Joosten : 19 december 2012 om 11:38.
Maikel Joosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2012, 13:05   #13
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.454
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maikel Joosten Bekijk bericht
Mijn vader rijdt al 13 jaar met benzine en beklaagt zich die beslissing tot op de dag van vandaag niet. Je betaalt meer aan de pomp maar voor het aantal kilometers die wij maken per jaar en per geheel maken een diesel de moeite niet.

We zijn van plan in februari-maart 2013 van plan een nieuwe wagen te kopen. We hebben drie opties: de Citroen berlingo, de Ford C-MAX of de Dacia Duster. Alleen de Duster zou interessant zijn om als diesel aan te kopen. De dieselmotor kost 1000 euro duurder in aankoop maar dat verdien je terug omdat om een of andere reden je minder wegenbelasting en inschrijving moet betalen op tegenover de benzine versie.
ik rij al heel mijn leven met diesels en beklaag dat ook niet:

kijk ze verbruiken ietske minder; zeg maar het scheelt toch altijd wel een halve tot hele liter

ze zijn veel robuuster omdat ze gewoonweg lager in toerental draaien en daarom 30-50% langer meegaan (2000 toeren op de snelweg is bvb normaal, terwijl benzine daar 3000 toeren doet)

en je kunt thuis tanken... en supergoekdoop diesel inslaan, ik rij bvb nog aan 80cent. Dus ik moet nooit omrijden om te tanken... en vertrek altijd met een volle tank...

als egoist (uiteraard elk mens is per definitie egoistisch als het op zijn centen aankomt) heb ik gewoon ook daar mijn beslissing geoptimaliseerd.

Laatst gewijzigd door brother paul : 19 december 2012 om 13:07.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2012, 13:16   #14
vrijevlaming
Banneling
 
 
vrijevlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 7.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
daar 3000 toeren doet)

en je kunt thuis tanken... en supergoekdoop diesel inslaan, ik rij bvb nog aan 80cent. Dus ik moet nooit omrijden om te tanken... en vertrek altijd met een volle tank...

.
aha, rode mazout ja?

Allemaal de schuld van n-va zeg ik u
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2012, 14:12   #15
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.454
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
aha, rode mazout ja?

Allemaal de schuld van n-va zeg ik u
bane witte, ik tank 3000liter als het sop goedkoop staat
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2012, 14:22   #16
vrijevlaming
Banneling
 
 
vrijevlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 7.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
bane witte, ik tank 3000liter als het sop goedkoop staat
aha, maar goed ook, of ik wist u te vinden, stadsgenoot!
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2012, 14:39   #17
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.454
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
aha, maar goed ook, of ik wist u te vinden, stadsgenoot!
ah mr is voorstander van stassi praktijken ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2012, 15:22   #18
Maikel Joosten
Gouverneur
 
Maikel Joosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juli 2011
Locatie: Vlaams-Limburg
Berichten: 1.203
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ah mr is voorstander van stassi praktijken ?
Maar neen, hij kan gewoon niet tegen mensen die op rooie rijden. Ik ook niet trouwens.
__________________
Sic semper tyrannis - Thus always to tyrants - Zo vergaat het tirannen altijd
Maikel Joosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2012, 15:33   #19
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.454
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maikel Joosten Bekijk bericht
Maar neen, hij kan gewoon niet tegen mensen die op rooie rijden. Ik ook niet trouwens.
hmm zelfs al zou ik dat doen, dan nog heb je als burger niet het recht om stassi praktijke uit te oefenen ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2012, 15:58   #20
vrijevlaming
Banneling
 
 
vrijevlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 7.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
hmm zelfs al zou ik dat doen, dan nog heb je als burger niet het recht om stassi praktijke uit te oefenen ?
wie weet heeft van een misdaad moet die aangeven hé.

En stassi, zoals in Stassigem

Die wijk die zich zo graag deelgemeente zou noemen
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be