![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De federale regering is niet bevoegd voor persoonsgebonden materies; bij grondwettelijke afspraak is dat voor de gemeenschappen.
In de grondwet staat ook dat er een federale loyauteit moet zijn. Waarom zit hij dan beloftes te maken over zaken die zijn bevoegdheid niet zijn, en waar hij ook niet voor zal moeten betalen? Politieke recuperatie heet zoiets !! http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120316_225 titel: Di Rupo: 'Ouders krijgen zo lang als nodig hulp' beetje tekst: Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() UIt hetzelfde artikel:
De premier stelt ook dat de regering voor de families beschikbaar blijft. "Nu komt er voor de families en de betrokkenen een erg zware periode met veel verdriet. Medewerkers van Volksgezondheid en psychologen blijven hen bijstaan en we gaan ook de scholen helpen."En krijgen de ouders van wie volgende week een kind verongelukt diezelfde hulp? Of komt er voor de familie van dat kind geen zware periode met veel verdriet. Krijgen die ook medewerkers van Volksgezondheid en psychologen ter beschikking? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kennen jullie dan ècht geen schaamte?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() is de politiek echt nodig bij zulke zaken,ze lopen om in beeld te komen,das pas schandalig te noemen......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mij komt het eerder voor dat Di Rupo de schaamte voorbij is. Als het federale niveau daar niet over bevoegd is, moet DR ook geen beloftes van die aard uitspreken. 't Is nu eenmaal gemakkelijk iets te beloven waar uiteindelijk anderen voor zullen moeten opdraaien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Gouverneur
|
![]() Ben eens benieuwd hoe de verzekering van de verongelukte bus zich gaat kronkelen om van de schadeloosbetalingen onderuit te geraken. Die zaak lossen ze niet op met een paar 100.000€.
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij mijn weten zal de verzekering datgene uitbetalen waartoe zich volgens het verzekeringscontract gebonden is. Niets meer, niets minder. Smartengeld is echter een zaak voor de rechtbank, als tenminste kan aangetoond worden dat er sprake is van bijvoorbeeld schuldig verzuim in het technisch onderhoud.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Je kunt nu eenmaal niet een beetje zwanger zijn hee... ofwel denkt de oppositie dat dit politieke recuperatie is en dan mag/moet ze dat zeggen, ofwel denkt ze dat dat niet het geval is.
Maar denksporen zoals "het is politieke recuperatie, maar we durven het niet te zeggen omdat de mensen dat niet gaan waarderen" zijn onaanvaardbaar. Als we al één ding mogen verwachten en zelfs eisen van politici, is het eerlijkheid. Ik vind helemaal niet dat hier sprake is van politieke recuperatie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, een twintigtal slachtoffers, dat is erg, dat is voor al die ouders, familie en vrienden een zwaar leed. Om daar nu echter een nationaal thema van te maken, duidt erop dat er achter de schermen machten aan het werk zijn die dit voor een politieke agenda willen recupereren. Willen de heren politici ons eens vertellen hoeveel jonge slachtoffers er jaarlijks dodelijk gewond raken of dermate gekwetst dat hun verdere leven nog slechts een schim is van voorheen? Daar staan ze niet bij stil. Dat wordt vergeten. En juist dat toont dat politici deze rampzalige gebeurtenis misbruiken voor eigen politiek gewin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee. Sommige mensen kennen namelijk wèl schaamte.
![]() |
![]() |