Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 maart 2012, 13:56   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Peeters zal niet naar de federale regering overstappen

Peeters laat in zijn kaarten (blijven de tsjeven de grootste partij?) en in zijn politieke ziel (zal niet overstappen want Vlaanderen en confederalist ...) kijken.

Dat gebeurt niet zo vaak in de politiek.

Ik vrees dat dit hem geen windeieren gaat leggen. Alhoewel, hoeveel kiezers lezen dit artikel en onthouden het ?

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120331_026

Kris Peeters wil na 2014 niet in federale regering

Mocht links niet meer werken:

Citaat:
Vlaams minister-president Kris Peeters sluit niet uit dat hij na 2014 uit de politiek stapt. Een overstap naar de federale regering, zoals Patrick Dewael en Yves Leterme voor hem deden, is wel uitgesloten.

In Het Laatste Nieuws kijkt Vlaams minister-president Kris Peeters vooruit naar de verkiezingen van 2014. Dan vallen de federale en de Vlaamse verkiezingen samen.

Nu al zeggen dat hij na 2014 Vlaams minister-president blijft, vindt hij hoogmoedig. 'Als je ervan uitgaat dat de grootste partij de regeringsleider levert, dan is enige bescheidenheid op zijn plaats.' Waarmee Kris Peeters lijkt aan te geven dat N-VA een geduchte concurrent wordt bij die verkiezingen.

Een plaatsje als vakminister in een regering geleid door een andere partij, ziet hij niet zitten. Hij vertelt dat hij de Nederlandse ex-premier Balkenende heeft ontmoet en dat die hem verteld heeft hoe tevreden hij was om een post in de regering-Rutte geweigerd te hebben. 'Ik hoop dat ik even wijs zal zijn,' zegt Peeters.

De federale regering dan maar? Peeters is duidelijk in Het Laatste Nieuws.

'Ik sta voor Vlaanderen, voor de Copernicaanse omwenteling. Ik ben een overtuigde confederalist. Ik ga mijn gedachtegoed niet verloochenen voor een postje in de federale regering. Dan gooi ik mijn geloofwaardigheid te grabbel.'

Kortom: als Peeters na 2014 geen minister-president kan blijven, dan laat hij de politiek achter zich. 'De politiek is voor mij iets tijdelijks. Let wel, ik oefen dit vak met overtuiging uit. Maar die overgave zou ik ook elders kwijt kunnen.'

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 14:03   #2
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Peeters laat in zijn kaarten (blijven de tsjeven de grootste partij?) en in zijn politieke ziel (zal niet overstappen want Vlaanderen en confederalist ...) kijken.

Ik vrees dat dit hem geen windeieren gaat leggen. Alhoewel, hoeveel kiezers lezen dit artikel en onthouden het ?

Mensen die geloven in de beloftes van een CD&V'er zijn gewoonweg achterlijk.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 14:19   #3
fantoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu al zeggen dat hij na 2014 Vlaams minister-president blijft, vindt hij hoogmoedig. 'Als je ervan uitgaat dat de grootste partij de regeringsleider levert, dan is enige bescheidenheid op zijn plaats.' Waarmee Kris Peeters lijkt aan te geven dat N-VA een geduchte concurrent wordt bij die verkiezingen.
En als de VD&V, Sp.a, O-VLD (plus eventueel Groen) eens in 2014 als een kartel naar de kiezer zouden gaan?
fantoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 14:29   #4
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fantoom Bekijk bericht
En als de VD&V, Sp.a, O-VLD (plus eventueel Groen) eens in 2014 als een kartel naar de kiezer zouden gaan?
Zouden? Da's bijna een zekerheid
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 14:45   #5
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Kris Peeters is zich de boel aan het warm maken voor zijn overstap naar de N-VA. Deze overstap is reeds lang geleden voorspeld.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 14:50   #6
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
'Ik sta voor Vlaanderen, voor de Copernicaanse omwenteling. Ik ben een overtuigde confederalist. Ik ga mijn gedachtegoed niet verloochenen voor een postje in de federale regering. Dan gooi ik mijn geloofwaardigheid te grabbel.'
Hoe kan je dan in alle eer en geweten lid blijven van een partij als CD&V?
mkb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 14:55   #7
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Kris Peeters is zich de boel aan het warm maken voor zijn overstap naar de N-VA. Deze overstap is reeds lang geleden voorspeld.
maar ik denk niet dat die gaat uitkomen. hij gaat dat nooit verkocht krijgen.
Oud 31 maart 2012, 15:01   #8
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
maar ik denk niet dat die gaat uitkomen. hij gaat dat nooit verkocht krijgen.
Ik zie niet in waarom Bart De Wever dit niet verkocht zou krijgen. Dat niet iedereen bij de N-VA er warm voor loopt weet ik ook wel.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 15:05   #9
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie niet in waarom Bart De Wever dit niet verkocht zou krijgen. Dat niet iedereen bij de N-VA er warm voor loopt weet ik ook wel.
hij zal afgebrand worden als oppurtunist, en ik weet niet of De Wever wel iemand zo populair naast zich duldt.

ik zou hem trouwens welkom heten.
Oud 31 maart 2012, 15:07   #10
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Peeters, de overtuigde confederalist. Belgicistsch CD&V confederalisme bedoelt hij dan wel, zodat alles blijft zoals het nu is.

En dat er echt mensen zijn die daar blijven intrappen, arm Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 31 maart 2012 om 15:13.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 16:32   #11
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik zou niet liever hebben, maar het zal niet gebeuren denk ik.

dit zou nochtans super zijn, niet noodzakelijk omwille van de figuur van peeters, maar omwille van dat hij de laatste sterke man is bij cd&v. Als hij er weg loopt, dan zijn ze de kop volledig kwijt en zal alles dat nog enigszins centrum rechts is en voor cd&v stemt, weglopen dat het niet mooi is. Inclusief hun unizo-structuren die nog wat stand houden
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 17:53   #12
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Deze is om in te kaderen, heeft zijn partij het laatste half jaar niet safe gespeeld en de postjes gegrepen tegen elke prijs?

Laatst gewijzigd door matthias999 : 31 maart 2012 om 17:53.
matthias999 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 19:22   #13
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
De beste quote uit het interview vond ik deze:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krisclooney
Ja, het is niet zo - en het mag niet zo zijn - dat CD&V een partij is met twee smoelen... Wij hebben maar één smoel, één partijlijn. Een sterk Vlaanderen in een confederaal België. Duidelijker kan niet.

De CD&V heeft maar één smoel en dat is de zijne. Vanackere telt al niet meer mee.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 20:57   #14
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Mijn gedacht....Leterme deed identiek dezelfde beloftes; Dewael ook....Bourgois ging nooit in de Vlaamse regering als....enz enz....komt daar nog bij dat Peeters een tjef is...en iedereen weet wat tjeven het beste doen.....men heeft van hun verzamelnaam zelfs een werkwoord gemaakt...

Dus: waar gaat dit artikel over? Een beroepsleugenaar heeft een eerder gebruikte leugen gereproduceerd.....
Oud 31 maart 2012, 21:44   #15
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik ben een nva'er.

Ik kijk soms naar de mensen van het Belang, en zie daar mensen die enerzijds dicht bij mij staan, en anderzijds mensen die ver van mij staan.
Idem dito voor de andere partijen.

Die ver van mij staan, verdienen niet meer dan de (politieke !!) doodstraf; die dicht bij mij staan mogen blijven leven. Niet teveel eten natuurlijk en just maar genoeg drinken, maar toch blijven leven.

Ik bedoel maar: als je iedereen van de andere partijen systematisch afbrandt, dan behaal je best een absolute meerderheid. Tenzij je echt alleen in de woestijn graag staat te roepen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2012, 00:09   #16
Klarekijk
Banneling

Standaard

Geloof nooit nen t'jeef ze draaien gelijk de wind .

Peeters is hem bezig met zeer populair te maken in Vlaanderen en daarna met zijn stemmen , zijn power , een blok vormen tegen meer vlaamse bevoegdheid binnen het fedrerale kader . De federale zal hem met andere woorden eerst stemmen laten ronselen in Vlaanderen en daarna de power wegnemen door hem binnen te halen in de federale . en met dergelijke trucjes proberen t'jeeven de power te bewaren . en dat Vlaanderen daarbij in de voet geschoten zal worden kan hun gewoon niet schelen .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2012, 00:11   #17
Klarekijk
Banneling

Standaard

Desnoods een premierschap als snoepje . politic spel a la t'jeeven
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2012, 06:51   #18
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dit is een formele bevestiging van de politieke realiteit......

De Federale regering is geen plaats meer waar een politicus met echte ambitie,en de bedoeling een echt bestuursteam te vormen,nog thuishoort....
Enkel boekhouders hebben daar nog een plaats.

We hebben allemaal gezien hoe Yves Leterme van "halfgod" (Vlaams Minister-President) naar "loodgieter" (een soort Super Mario die een rottig pijpensysteem moest superviseren) vervallen is....

Laatst gewijzigd door kelt : 1 april 2012 om 06:52.
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2012, 09:01   #19
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij is welkom.
Oud 1 april 2012, 09:04   #20
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Wie gelooft er nu nog een tjeef??

"We onderhandelen NIET zonder nva!!"
"Geen regering ZONDER nva!!"
"Ik zal een minderheidsregering bestrijden van Opgrimbie tot in De Panne"
"Er mogen geen franstalige magistraten in Vlaanderen komen, dat is gewoon een brug te ver!!"

matthias999 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be