Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 maart 2012, 15:32   #1
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.456
Standaard einde van taxichauffeur of ecologische ramp ? zelfrijdende auto van google

http://www.hln.be/hln/nl/4125/Intern...de-wagen.dhtml

voila zeg eens allemaal, wat vind je van die evolutie

Wat mij fascineert is, we kunnen nog geen treinen doen rijden zonder te remmen voor noodlichten, en die gasten doen een auto crossen door het verkeer.

wat zou nog de consequentie zijn:
het einde van poolse camionchauffeurs
het einde van botsingen op de snelwegen door vrachtwagens
het einde van flitspalen omdat iedereen gewoon regelmentair gaat rijden
het einde van auto's die doelloos rondrijden omdat ze de chauffeur de weg niet vindt
het einde van het beroep chauffeur, of nog meer migranten aan de dop...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2012, 15:48   #2
andy.v
Burger
 
andy.v's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2012
Berichten: 170
Standaard

Citaat:
het einde van poolse camionchauffeurs


Citaat:
het einde van botsingen op de snelwegen door vrachtwagens
= minder werk voor hulpdiensten

Citaat:
het einde van flitspalen omdat iedereen gewoon regelmentair gaat rijden
= minder werk voor foto-industrie

Citaat:
het einde van auto's die doelloos rondrijden omdat ze de chauffeur de weg niet vindt
= minder werk voor politie die de weg moet uitleggen

Citaat:
het einde van het beroep chauffeur, of nog meer migranten aan de dop...
= je zegt het zelf

Conclusie: behalve dat van die Poolse chauffeurs zorgt het alleen maar voor meer werkloosheid
andy.v is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2012, 16:33   #3
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andy.v Bekijk bericht




= minder werk voor hulpdiensten



= minder werk voor foto-industrie



= minder werk voor politie die de weg moet uitleggen



= je zegt het zelf

Conclusie: behalve dat van die Poolse chauffeurs zorgt het alleen maar voor meer werkloosheid
in feite niet, hoor, je ziet het werk verschuiven naar programmatie van die auto's, en onderhoud van die auto's, en toelevering aan die auto's (want die auto's kunnen niet zelf tanken zeker ?)
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2012, 16:53   #4
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=41
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2012, 17:36   #5
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/4125/Intern...de-wagen.dhtml

voila zeg eens allemaal, wat vind je van die evolutie

Wat mij fascineert is, we kunnen nog geen treinen doen rijden zonder te remmen voor noodlichten, en die gasten doen een auto crossen door het verkeer.
Tja, Google is natuurlijk de NMBS niet he, of we zaten dagelijks uren te wachten op zoekresultaten die laat (of niet) komen.

Het lijkt me nog iets te vroeg momenteel maar het zou goed zijn moest de wetgevers al ruimte voorzien voor dergelijke auto's.
Ik zie vooral veel speelruimte voor advocaten die constructeurs kunnen vervolgen voor schade en gewonden.

Want elke technologie heeft zwakke punten, hoe gesofistikeerd het sensorenweb en de controlesoftware ook is. Dus er zullen slachtoffers vallen (hoewel uiteraard veel en veel minder dan nu).

Het probleem is dat 1 of 2 potentiele dodelijk slachtoffers per maand in zo'n auto veel minder zullen aanvaard worden dan de 90 a 100 die we er nu hebben in Belgie.
Het is uiteraard een emotionele kwestie, geen rationele.

Ik moet toegeven dat ik ook zelf niet graag de controle over het stuur zou afgeven. Vermoedelijk is onze generatie (iedereen ouder dan 20) daarvoor mis-geconditioneerd.

Laatst gewijzigd door parcifal : 29 maart 2012 om 17:36.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2012, 17:53   #6
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/4125/Intern...de-wagen.dhtml

voila zeg eens allemaal, wat vind je van die evolutie

Wat mij fascineert is, we kunnen nog geen treinen doen rijden zonder te remmen voor noodlichten, en die gasten doen een auto crossen door het verkeer.

wat zou nog de consequentie zijn:
het einde van poolse camionchauffeurs
het einde van botsingen op de snelwegen door vrachtwagens
het einde van flitspalen omdat iedereen gewoon regelmentair gaat rijden
het einde van auto's die doelloos rondrijden omdat ze de chauffeur de weg niet vindt
het einde van het beroep chauffeur, of nog meer migranten aan de dop...
Of men het wil of niet, het zit er sowieso aan te komen. En de voordelen kunnen immens zijn in termen van brandstofbesparing en capaciteitsverhoging van de bestaande infrastructuur, zeker als die autonome voertuigen met elkaar draadloos in verbinding staan.

Denk er maar even over na:
* Je kan voertuigen veel dichter op elkaar laten rijden op de snelweg... de voertuigen zijn elektronisch gekoppeld in een konvooi.
* Door gebruik te maken van elektronisch gekoppelde konvooien (en dus minimale tussenafstand), benut je het zog van de voorligger: minder brandstofverbruik (Al ooit eens gebumperkleefd achter een vrachtwagen ? het verbruik daalt rap tot 2.5 L/100 km, uiteraard nu niet aan te raden wegens veiligheid...)
* Veel files kunnen vermeden worden, er wordt perfect geritst waar nodig (met minimale tussenafstanden)...
* Verkeerslichten, rotondes,... niet meer nodig: de computer berekent - goed wetende de snelheid en positie van alle andere voertuigen in de buurt - de perfecte aanrijsnelheid om door het kruisend verkeer in te rijden, al is het 'gat' een fractie van een seconde groot.
* En waarom niet, je kan eens iets anders doen in de wagen, werken bijvoorbeeld (als mobiel kantoor)...

Laatst gewijzigd door Aurora_Borealis : 29 maart 2012 om 17:54.
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2012, 18:11   #7
CyberpunX
Staatssecretaris
 
CyberpunX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2004
Locatie: .b/e
Berichten: 2.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Tja, Google is natuurlijk de NMBS niet he
Dit is inderdaad een cruciaal verschil.
De NMBS is een hoopje incompetente dwazen.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2012, 18:19   #8
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Ik voorspel nu al de naam van het eerste virus in de self-driving car sector :

Crash
(of eventueel Deathride )

parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2012, 18:25   #9
mkb
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 30 juli 2011
Berichten: 2.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ik zie vooral veel speelruimte voor advocaten die constructeurs kunnen vervolgen voor schade en gewonden.
Inderdaad, dat lijkt mij een enorm risico voor een bedrijf om zoiets op de markt te brengen.
mkb is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be