![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.hln.be/hln/nl/4125/Intern...de-wagen.dhtml
voila zeg eens allemaal, wat vind je van die evolutie Wat mij fascineert is, we kunnen nog geen treinen doen rijden zonder te remmen voor noodlichten, en die gasten doen een auto crossen door het verkeer. wat zou nog de consequentie zijn: het einde van poolse camionchauffeurs het einde van botsingen op de snelwegen door vrachtwagens het einde van flitspalen omdat iedereen gewoon regelmentair gaat rijden het einde van auto's die doelloos rondrijden omdat ze de chauffeur de weg niet vindt het einde van het beroep chauffeur, of nog meer migranten aan de dop... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||||
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Conclusie: behalve dat van die Poolse chauffeurs zorgt het alleen maar voor meer werkloosheid ![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() in feite niet, hoor, je ziet het werk verschuiven naar programmatie van die auto's, en onderhoud van die auto's, en toelevering aan die auto's (want die auto's kunnen niet zelf tanken zeker ?)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Het lijkt me nog iets te vroeg momenteel maar het zou goed zijn moest de wetgevers al ruimte voorzien voor dergelijke auto's. Ik zie vooral veel speelruimte voor advocaten die constructeurs kunnen vervolgen voor schade en gewonden. ![]() Want elke technologie heeft zwakke punten, hoe gesofistikeerd het sensorenweb en de controlesoftware ook is. Dus er zullen slachtoffers vallen (hoewel uiteraard veel en veel minder dan nu). Het probleem is dat 1 of 2 potentiele dodelijk slachtoffers per maand in zo'n auto veel minder zullen aanvaard worden dan de 90 a 100 die we er nu hebben in Belgie. Het is uiteraard een emotionele kwestie, geen rationele. Ik moet toegeven dat ik ook zelf niet graag de controle over het stuur zou afgeven. Vermoedelijk is onze generatie (iedereen ouder dan 20) daarvoor mis-geconditioneerd. Laatst gewijzigd door parcifal : 29 maart 2012 om 17:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Denk er maar even over na: * Je kan voertuigen veel dichter op elkaar laten rijden op de snelweg... de voertuigen zijn elektronisch gekoppeld in een konvooi. * Door gebruik te maken van elektronisch gekoppelde konvooien (en dus minimale tussenafstand), benut je het zog van de voorligger: minder brandstofverbruik (Al ooit eens gebumperkleefd achter een vrachtwagen ? het verbruik daalt rap tot 2.5 L/100 km, uiteraard nu niet aan te raden wegens veiligheid...) * Veel files kunnen vermeden worden, er wordt perfect geritst waar nodig (met minimale tussenafstanden)... * Verkeerslichten, rotondes,... niet meer nodig: de computer berekent - goed wetende de snelheid en positie van alle andere voertuigen in de buurt - de perfecte aanrijsnelheid om door het kruisend verkeer in te rijden, al is het 'gat' een fractie van een seconde groot. * En waarom niet, je kan eens iets anders doen in de wagen, werken bijvoorbeeld (als mobiel kantoor)... Laatst gewijzigd door Aurora_Borealis : 29 maart 2012 om 17:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Ik voorspel nu al de naam van het eerste virus in de self-driving car sector :
Crash (of eventueel Deathride ) ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |