![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vind ik nu eens een goede zaak.
Jullie niet misschien ? Laat maar horen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allicht, anderen mogen ook niet drinken tijdens de werkuren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Staatssecretaris
|
![]() ik snap niet dat dit nog niet bestond.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Niet allen voor beroeps, voor iedereen !!
![]() |
#9 |
Staatssecretaris
|
![]() 0.2 is toch eigenlijk geen nultolerantie?
corpulente professionele chauffeurs mogen zo nog steeds gerust een glaasje wijn drinken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Gouverneur
|
![]() eindelijk
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar verder weet ik het niet zo precies: je hebt bezoldigd personenvervoer, maar wie in een busje van de werkgever van en naar huis rijdt, of naar een werf ... daar zitten hier en daar uitzonderingen op, qua verkeerswetgeving.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alcohol wordt niet zo lineair uit het bloed gezuiverd; het laatste restje verdwijnt maar langzaam. Zo vermoed ik dat die (zeer) corpulente en grote struis gebouwde chauffeur, mits langzaam consumeren en toch even te wachten na zijn laatste slok, zelfs aan twee pintjes zal geraken. Dat is niet zo erg. Het huidige voorstel is realistisch/veilig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() .
Laatst gewijzigd door Stingray : 30 maart 2012 om 17:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Burger
|
![]() Mmmm...wat is een beroepschauffeur? Woon-werkverkeer wordt voor de verzekering arbeidsongevallen ook beschouwd als beroepsverkeer...
En een consultant die van klant tot klant rijdt, maar meestal wel intern zit? Waarom het altijd moeilijk maken? Nultolerantie voor IEDEREEN. Punt. Laatst gewijzigd door andy.v : 10 april 2012 om 12:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Drinken op de werkvloer mag sowieso niet. Een 'beroepschauffeur' die drinkt, drinkt dus op de werkvloer. Waarom dan nog een bijkomende wet maken ?
Al de rest is gewoon gelul. Zelfs al maakt men er 0% van, degenen die nu nog drinken laten zich heus niet tegen houden. Laatst gewijzigd door Stingray : 10 april 2012 om 13:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is wel veel gelul bij, maar 'een sfeer creëren' of 'een moderichting aangeven' ... dat helpt toch. Raar dat sommige campagnes veel meer effect hebben dan andere ... bla bla ... gelijk het begrip Bob dat toch echt doorgebroken is. (en voor de rest: er is nog veel werkvloer waar het niet verboden is te drinken hoor !! Ge moet uw eigen leefsituatie niet altijd als exemplarisch voor gans de wereld aannemen.)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is wel opvallend dat vooral het aantal ambtenaren graag een hoop regels uitgevaardigd zien. Vooral een kwestie van zichzelf in een job te voorzien denk ik. ![]() Laatst gewijzigd door Stingray : 10 april 2012 om 14:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest ben ik van mijn hele lange leven nog maar één keer blaasplichtig geweest. Zoveel werk besteden de flikken daar blijkbaar niet aan. Dus zie ik niet goed in wat je met jouw opmerking over ambtenaren wilt zeggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Staatssecretaris
|
![]() Volgende; alcoholverbod voor hartchirurgen, kerncentrale-operatoren, olietanker-stuurmannen en passagiervliegtuigpiloten.
Politici mogen verder blijven zuipen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helpt geen sikkepit.
Door van 0,5 naar 0,2 voor buschauffeurs (en bepaalde andere) te gaan gaat men dit ook niet vermijden: Ik citeer er drie met minimum 2 promille... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Of wacht ik wil natuurlijk zeker niet veralgemenen, automobilisten met 4 promille zijn ook geen uitzondering... http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...-promille.aspx Tweewielers zullen wel x-minder promille hebben wegens die twee wielen. Voetgangers idem wegens die 2 benen... Trouwens het verkeersveiligste land van Europa heeft 0,8 promille als grens (UK) (maar wel een serieuze handhaving en -uitvoering- van de straf...) Ierland en eilandje Malta hebben ook nog 0,8 promille en staan beide ook in de top 7 van veiligste landen van Europa.
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 10 april 2012 om 17:00. |
|||
![]() |
![]() |