![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In De Standaard las ik net een aantal uitspraken in het hoogstaand Nederlands, van onze toekomstige onverkozen staatsleider.
Het gaat me over deze zin: Citaat:
Dus even gecheckt of ik niet begon seniel te worden. En ja hoor: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...8402/1.1139686 Hij zei: "Het is echt een vrouwtje". Punt van discussie: Als je een artikel in de krant leest met als titel: "memorabele quotes", dan mag je toch verwachten dat die quotes letterlijk juist zijn. Is dat slordigheid van De Standaard, of zijn ze iets van een taai imago aan het oppoetsen ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Hoe ridicuul van De Standaard om net die quote te gaan vervalsen. In heel Vlaanderen is "het is een echt vrouwtje" in het collectief geheugen gegraveerd!
Ge moet het maar kunnen: negen maanden oefenen op twee zinnetjes: - het is een jongen - het is een meisje en er dan in slagen om er "het is een echt vrouwtje" van te maken! Die quote laten we ons toch niet meer afnemen zeker? Hoe was die andere nu weer over de wereldbevolking van driehonderd miljard en driehondervijftig miljoen? "onthoud dat goed hé"..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Komkommertijd valt vroeg dit jaar...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Vreemdeling
|
![]() Grappig met dergelijke onjuistheden in de media is dat dit hier meestal door verschillende groepen op dit forum afwisselend niet relevant en schandalig bevonden wordt afhankelijk van wie fout geciteerd wordt.
Anderzijds heb ik toch het vermoeden dat het door de standaard bewust is opgesmukt (omwille van onbekende redenen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik wil gerust geloven dat u een uitgebreide verhandeling kan schrijven, met relevante links, om aan te tonen dat de Standaard geen objectieve krant is en bepaalde strekkingen vertegenwoordigd, maar om achter zoiets onnozels al direct een Belgicistische en monarchistische samenzwering te gaan zoeken? Als u ernstig genomen wil worden, lijkt het mij toch beter u niet bezig te houden met het buiten alle proportie opblazen van zoiets triviaals als een slordig citaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() 15 jaar geleden misschien en daarvoor.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het citaat is even bekend in Vlaanderen als "I had a dream" van King of "I am a Berliner" van Kennedy. Je gaat toch ook niet zeggen dat het over een slordigheidje gaat als ze daarvan maken "i had a Berliner" of "I am a dream". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is immers van belang dat je het citaat van Kennedy weergeeft in de taal waarin hij het uitsprak !! Dat hij het, voor dat Duitse publiek, op die plaats en in die omstandigheden zei, maakt deel uit van de kracht; maakt deel uit van de reden waarom de mensen in de 'vrije wereld' zoveel kracht gegeven hebben aan die woorden. Maar jij bent dan ook geen journalist, en je bent ook niet betaald door een krant die zich een kwaliteitslabel wilt aanmeten. http://www.youtube.com/watch?v=hH6nQhss4Yc http://nl.wikipedia.org/wiki/Ich_bin_ein_Berliner Oké, je moet oud zijn om echt te weten wat dat voor iets was, die Koude Oorlog.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik was al vergeten dat'm een dochter had, laat staan dat ik die taaie zijn quotes nog weet. Ik weet enkel dat ik zijn familie niet wil sponsoren.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat toen pasgeboren kind was 1 seconde oud, en reeds uw tweede troonopvolger. En afhankelijk van de resultaten van de nva in oktober, misschien binnenkort reeds de eerste opvolger. Kroonprinses. Ga voor straf naar de bollenwinkel om drie koekendozen te kopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zou ik nu worden aangeworven bij De Standaard? Of enkel indien ik een schele zwarte afrikaanse lesbische blondine met één been ben? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Waar het hart van vol is...
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Het is een klassieker zoals 'de schaam van België'. Je zou denken dat ze eerst opzoeken of het wel juist is voor ze een gigantisch spandoek fabriceren.
Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 13 april 2012 om 20:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik kende het citaat niet en eerlijk gezegd zal het mij worst wezen, laat staan dat ik een Belgicistische samenzwering ga zoeken achter het verkeerd weergeven van een onbenullig citaat van één van de grootste onbenullen die dit land rijk (?) is. Dat het niet zou mogen gebeuren in een kwaliteitskrant als de Standaard, daar kan ik het nog mee eens zijn. Stuur uw gazet dan naar de uitgever met de eis om uw geld terug te krijgen, onverminderd schadevergoeding voor het u aangedane leed. Anderzijds en bij nader inzien, ik heb natuurlijk makkelijk spreken, mij raakt het mijn kouwe kleren niet. Maar een dutske als de draadstarter die in het diepst van zijn ziel geraakt werd en helemaal over zijn toeren werd gebracht door dit grove onrecht en het in de waan brengen dat er een bloedige Belgicistische revolutie aankomt, waarbij de lijken van de Flaminganten, met sporen van gruwelijke martelingen, in stapels op de straten zullen liggen, heeft natuurlijk recht op een astronomisch hoge schadevergoeding. Of zijn nabestaanden, mocht hij intussen bezweken zijn aan de diepe psychologische wonden hem veroorzaakt door de vermaledijde journalist van het Belgicistische propagandablad de Standaard. Laatst gewijzigd door Sammael : 13 april 2012 om 21:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Burgemeester
|
![]() Foutje!
Laatst gewijzigd door Silverfields : 13 april 2012 om 21:36. |
![]() |
![]() |