Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juli 2004, 15:45   #1
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Lid Black Wolves krijgt 7 jaar cel voor groepsverkrachtingen

De correctionele rechtbank van Brussel heeft donderdag Eric A. bij verstek veroordeeld tot 7 jaar effectieve cel voor de groepsverkrachting van twee 14-jarigen. Het thans 18-jarig Congolese lid van de Black Wolves werd tevens schuldig bevonden aan aanranding van de eerbaarheid met geweld en bedreiging van een andere minderjarige en aan sackjackings van drie jonge vrouwen.

De feiten dateren van eind januari 2002 tot 25 maart 2003 toen de beklaagde minderjarig was. Gezien andere inbreuken en misdrijven voor zijn 16e deed de jeugdrechtbank voor deze feiten afstand van het dossier en moest Eric A. voor de correctionele rechtbank verschijnen.

De slachtoffers kregen circa 4.000 euro toegewezen. De rechter beval tevens zijn onmiddellijke aanhouding.

----------------------------------------------------------------------

7 jaar cel, dus na 2 jaar is negerke weer vrij
zouden hem beter droppen boven grensgebied Kongo-Ruanda 8) waar hij thuishoort.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2004, 20:21   #2
berre
Minister

berre's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar berre
Standaard

Zoiets zou dus echt niet mogen kunnen!!! ofwel sluiten ze hem hier effectief 7 jaar op, ofwel droppen we hem indderdaad zoals Mitgard al zei boven Kongo-Ruanda. Dit heeft niets met racisme te maken maar met het simpele feit dat deze man een misdaad heeft begaan en hiervoor gestraft moet worden.
Oud 3 juli 2004, 10:51   #3
Najim
Partijlid

Najim's schermafbeelding

Standaard

Het doet me denken aan onderste artikel in het Gazet Van Antwerpen:

Citaat:
01/07 60 maanden cel voor verkrachtingen en drugsverkoop

De correctionele rechtbank van Brussel heeft donderdag Sébastien D., een 27-jarige drukker uit Anderlecht, veroordeeld tot dertig maanden cel met uitstel voor de verkrachtingen van een minderjarig meisje en een nog maar net meerderjarige vrouw. De straf geldt ook voor de slagen en verwondingen die de beklaagde aan vijf personen toebracht.
Daarnaast kreeg Sébastien D. nog eens dertig maanden cel met uitstel en een boete van 9.915 euro voor de verkoop van cannabis, speed en ecstasy.
Alle feiten deden zich voor tussen 1 april 1995 en 1 mei 1998. Omdat er geen band was tussen de verkrachtingen en de drugsverkoop, sprak de rechtbank twee afzonderlijke straffen uit.
Straffen mogen van mij echt hoger als het over verkrachting gaat, want de slachtoffers houden er ook een trauma aan over. Dus strafvermindering niet laten gelden voor zware criminaliteit.
Oud 3 juli 2004, 11:25   #4
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Mitgard, ik heb je nog niet zien reageren op deze topic.

http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=18761

Als je zo verontwaardigd bent over die groepsverkrachter dan moet die Franse pedofiele massamoordenaar jouw bloed doen koken.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2004, 11:26   #5
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Overigens verdient die verkrachter een veel zwaardere straf. Hij dient (al dan niet chemisch) gecastreerd te worden.
Oud 3 juli 2004, 11:31   #6
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door berre
Zoiets zou dus echt niet mogen kunnen!!! ofwel sluiten ze hem hier effectief 7 jaar op, ofwel droppen we hem indderdaad zoals Mitgard al zei boven Kongo-Ruanda.
Met verkrachting mag gerust de doodstraf staan. De misdaad is immers te erg om er zomaar licht over heen te gaan. Zeven jaar cel is volgens mij heel licht in vergelijking tot het leed dat hij die twee meisjes heeft aangedaan, leed dat die meisjes voor de rest van hun dagen met zich mee zullen dragen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2004, 11:35   #7
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Zoiets zou dus echt niet mogen kunnen!!! ofwel sluiten ze hem hier effectief 7 jaar op, ofwel droppen we hem indderdaad zoals Mitgard al zei boven Kongo-Ruanda.
Met verkrachting mag gerust de doodstraf staan. De misdaad is immers te erg om er zomaar licht over heen te gaan. Zeven jaar cel is volgens mij heel licht in vergelijking tot het leed dat hij die twee meisjes heeft aangedaan, leed dat die meisjes voor de rest van hun dagen met zich mee zullen dragen.
Inderdaad, veel verkrachte meisjes plegen zelfs zelfmoord. De verkrachters zijn dan verantwoordelijk voor hun dood.
Oud 3 juli 2004, 11:47   #8
imponderabilia
Schepen

imponderabilia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Wel jan daar ben ik het mee eens, natuurlijk wordt de doodstraf omgezet in levenslang, maar voor zo'n daden is levenslang effectief een minimum.

Toch wil ik even opmerken dat er hier gezegd wordt dat de man sowieso na 2 jaar vrijkomt, dat is onzin, daar moet eerst de commissie van voorwaardelijke vrijheidsstelling over oordelen, en wees gerust strafvermindering wordt niet altijd toegekend.
Oud 3 juli 2004, 12:32   #9
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Imponderabilia

Citaat:
Toch wil ik even opmerken dat er hier gezegd wordt dat de man sowieso na 2 jaar vrijkomt, dat is onzin, daar moet eerst de commissie van voorwaardelijke vrijheidsstelling over oordelen, en wees gerust strafvermindering wordt niet altijd toegekend.
Klopt, die commisie heeft soms wel heel goeie redenen om de een vervroegde invrijheidsstelling te weigeren. Helaas doet Wet Lejeune dat wel voor hen. Of de regel dat voorarrest dubbel telt.

Verkrachters, bij de eerste keer mogen ze zichzelf geruïneerd zien.Volgens mijn strafinzicht leverd dat 10 jaar werkkamp op ([size=2]steenkoolmijnen of dergelijke[/size]), en het afdragen van 5 jaarlonen-of volgens het inkomen dat de misdadiger had, of volgens de nominale gemiddelde inkomen van een steuntrekker, wat het hoogst is.
Indien er gevolgen zijn in de vorm van een kind komt er nog eens de onderhoudsplicht bij, waarbij zelfs het kindergeld en dergelijke uit de verkrachter zijn zakken komt.
Als iemand na zo'n rigoreuze straf het nog in zijn bolleke haalt om dat te herhalen, die kan aankijken tegen dezelfde straf, maar dan zonder bollekes.

Groeps- of serieverkrachters mogen hun gonaden bij de eerste keer chirurgisch vaarwel zeggen, en terug in de maatschappij komen al helemaal.

Kleurtjes of geloof brengen geen voor of nadelen in de strafmaat.
Oud 3 juli 2004, 19:48   #10
moon
Lokaal Raadslid

Standaard

ik dacht dat seksuele delicten niet in aanmerking kwamen voor voorlopige invrijheidsstelling?
moon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2004, 20:17   #11
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever

Als je zo verontwaardigd bent over die groepsverkrachter dan moet die Franse pedofiele massamoordenaar jouw bloed doen koken.
Hoe sta jij daar tegenover?
In achtergestelde gebieden in Turkije wordt meestal het meisje/de vrouw gestraft bij verkrachting omwille van de 'smet op de familie-eer'.
Heb jij een Europese of nog een Turkse visie daarop?
Oud 3 juli 2004, 22:11   #12
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Citaat:

In achtergestelde gebieden in Turkije wordt meestal het meisje/de vrouw gestraft bij verkrachting omwille van de 'smet op de familie-eer'.
Waar is jou bron? Je moet Turkije niet vergelijken met achterlijke Arabische landen.
Oud 3 juli 2004, 22:28   #13
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar is jou bron? Je moet Turkije niet vergelijken met achterlijke Arabische landen.
Libanon is helemaal niet achterlijk. En liever zou ik in Syrië of Jordanië dan in Turkije (aldus spreekt iemand die een deel van zijn leven onder Arabieren heeft gewoond).
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2004, 22:41   #14
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Domme vraag misschien maar heuu, groepsverkrachting dat doe je dus toch in groep hé. Welke straffen hebben de andere leden van de groep eigenlijk gekregen of gingen die vrijuit omdat maar "bruin" of blank waren?
Begrijp me nu niet verkeerd hé, mij lijkt de straf ook zeer licht voor gebeurde juridische feiten. Voor mij moet die gast niet dood zolang men er maar zeker van kan zijn dat hij het niet meer doet.
Het lijkt mij echter wel redelijk idioot om slechts 1 van de verkrachters aan te pakken en de rest te laten voortdoen.

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2004, 22:43   #15
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Libanon is helemaal niet achterlijk. En liever zou ik in Syrië of Jordanië dan in Turkije (aldus spreekt iemand die een deel van zijn leven onder Arabieren heeft gewoond).
Er zijn ook mensen die liever in Turkije wonen dan in Belgie. Vraag maar aan democratsteve. Laten we ontopic blijven.
Oud 3 juli 2004, 22:46   #16
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moon
ik dacht dat seksuele delicten niet in aanmerking kwamen voor voorlopige invrijheidsstelling?
Dacht ik ook, nu toch niet meer maar als de oppositie de mensen dat kan wijsmaken hebben ze weer wat stemmen bij.

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2004, 16:18   #17
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Kom kom, je kop niet in't zand steken.
Het gebeurt in in verschillende (achtergestelde) gebieden in Turkije.
Je vindt het dus achterlijk, ok, geen probleem.
Nu nog de andere Turken overtuigen zou ik zeggen.
Oud 4 juli 2004, 18:46   #18
The Agitator
Burger

The Agitator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
Lid Black Wolves krijgt 7 jaar cel voor groepsverkrachtingen

De correctionele rechtbank van Brussel heeft donderdag Eric A. bij verstek veroordeeld tot 7 jaar effectieve cel voor de groepsverkrachting van twee 14-jarigen. Het thans 18-jarig Congolese lid van de Black Wolves werd tevens schuldig bevonden aan aanranding van de eerbaarheid met geweld en bedreiging van een andere minderjarige en aan sackjackings van drie jonge vrouwen.

De feiten dateren van eind januari 2002 tot 25 maart 2003 toen de beklaagde minderjarig was. Gezien andere inbreuken en misdrijven voor zijn 16e deed de jeugdrechtbank voor deze feiten afstand van het dossier en moest Eric A. voor de correctionele rechtbank verschijnen.

De slachtoffers kregen circa 4.000 euro toegewezen. De rechter beval tevens zijn onmiddellijke aanhouding.

----------------------------------------------------------------------

7 jaar cel, dus na 2 jaar is negerke weer vrij
zouden hem beter droppen boven grensgebied Kongo-Ruanda 8) waar hij thuishoort.
Publieke castratie en hem vervolgens, terwijl hij opgehangen is aan de voeten, stenigen op de grote markt van Brussel. Dat lijkt me een betere oplossing... 8)
The Agitator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2004, 18:53   #19
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

de slachtoffers krijgen meestal zwaardere straffen getekend voor het leven, angstpsychoses, nachtmerries, relatieporblemen... enz

dat die rechters, advocaten en psychologen daar eens aan denken !!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2004, 11:46   #20
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Najim
Het doet me denken aan onderste artikel in het Gazet Van Antwerpen:

Citaat:
01/07 60 maanden cel voor verkrachtingen en drugsverkoop

De correctionele rechtbank van Brussel heeft donderdag Sébastien D., een 27-jarige drukker uit Anderlecht, veroordeeld tot dertig maanden cel met uitstel voor de verkrachtingen van een minderjarig meisje en een nog maar net meerderjarige vrouw. De straf geldt ook voor de slagen en verwondingen die de beklaagde aan vijf personen toebracht.
Daarnaast kreeg Sébastien D. nog eens dertig maanden cel met uitstel en een boete van 9.915 euro voor de verkoop van cannabis, speed en ecstasy.
Alle feiten deden zich voor tussen 1 april 1995 en 1 mei 1998. Omdat er geen band was tussen de verkrachtingen en de drugsverkoop, sprak de rechtbank twee afzonderlijke straffen uit.
Straffen mogen van mij echt hoger als het over verkrachting gaat, want de slachtoffers houden er ook een trauma aan over. Dus strafvermindering niet laten gelden voor zware criminaliteit.
Permanente chirurgische castratie zou zowiezo al de minimum straf moeten zijn, als haarfijn kan worden bewezen dat beschuldigde schuldig is.

Het zou al serieus wat bijdragen in het voorkomen van recidive.

We zien nu toch duidelijk dat het merendeel van de verkrachters, na vrijkomen uit instelling of gevangenis opnieuw beginnen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be