Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2004, 15:49   #1
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

http://www.petitiononline.com/13062004/

To: De gehele Vlaamse bevolking, de pers en politieke wereld in het bijzonder.

Op zondag 13 juli 2004 haalde het extreem-rechtse Vlaams Blok bij de verkiezingen voor de Vlaamse Raad zo'n miljoen stemmen binnen. De ondertekenaars van deze petitie zijn hierdoor zondermeer geschokt en willen hun misprijzen voor het a-democratische én anti-democratische Vlaams Blok nogmaals in de verf zetten.

Het wordt tijd dat aan alle burgers van goede inborst wordt duidelijk gemaakt dat het Blok geen partij is als een ander, maar een partij die pertinent kiest voor ongelijkheid. Dit is een taak voor de politieke wereld, de media en eigenlijk voor elk van ons. Mensen moeten weten dat het simplistisch is te denken dat er simpele oplossingen bestaan voor complexe problemen. Wij roepen de pers op hun taak hierin te definiëren. Zij zijn bij machte om iets te doen aan de heersende verzuurdheid.

Het wordt tijd dat iedereen verder kijkt dan het eigenbelang, dat we samen met politieke wereld en pers nadenken over hoe om te gaan met extreem-rechts en samen het op de dool zijnde gedeelte van Vlaanderen overtuigen!

Wij scharen ons dan ook achter de uitspraken van Professor Etienne Vermeersch, die zich luidop afvraagt hoe het kan dat een partij met duidelijke wortels in het neonazisme, zulk een hoog aantal stemmen kan halen.

Ik heb persoonlijk niet getekend, omdat ik vind dat het extreem gedachtengoed, van welke kant ook, door een stevig beleid die streeft naar directe democratie en sociale rechtvaardigheid moet worden ondergraven.

Een petitie organiseren lijkt me in dit opzicht belachelijk.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2004, 15:59   #2
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Waarom geen tegenpetitie lanceren ?
Bv. Het vlaamse volk vindt dat de huidige wetten en conventies ivm mensenrechten, vrijheid van godsdienst, vrijheid van mening
aan herziening toe zijn en wel hierom :
...

Dat maakt de diskussie duidelijker
of zoals een limburgs gemeenteraadslid zei :
ik vind dat een werkloze belg meer rechten moet hebben dan een buitenlander alhoewel ze misschien beiden evenlang in België gewerkt hebben. Dat is tenminste een duideliujk standpunt - het is niet mijn standpunt & ik zou me zelfs schamen voor dit standpunt. Maar het is moedig dit te zeggen & de mensen die er hun stem aan geven mogen dit
gerust weten en volgens mij mogen ze zich niet verwonderen dat een meerderheid hier niet voor is.
Oud 25 juni 2004, 16:02   #3
sebby
Burgemeester

Standaard

Ik heb alvast wel een krabbel gezet
Oud 25 juni 2004, 16:03   #4
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sebby
't is ook altijd hetzelfde met u 8)
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2004, 16:04   #5
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

nog niet met een X
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2004, 16:05   #6
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.

Op zondag 13 juli 2004 haalde het extreem-rechtse Vlaams Blok bij de verkiezingen voor de Vlaamse Raad zo'n miljoen stemmen binnen. De ondertekenaars van deze petitie zijn hierdoor zondermeer geschokt en willen hun misprijzen voor het a-democratische én anti-democratische Vlaams Blok nogmaals in de verf zetten.

Het wordt tijd dat aan alle burgers van goede inborst wordt duidelijk gemaakt dat het Blok geen partij is als een ander, maar een partij die pertinent kiest voor ongelijkheid. Dit is een taak voor de politieke wereld, de media en eigenlijk voor elk van ons. Mensen moeten weten dat het simplistisch is te denken dat er simpele oplossingen bestaan voor complexe problemen. Wij roepen de pers op hun taak hierin te definiëren. Zij zijn bij machte om iets te doen aan de heersende verzuurdheid.

Het wordt tijd dat iedereen verder kijkt dan het eigenbelang, dat we samen met politieke wereld en pers nadenken over hoe om te gaan met extreem-rechts en samen het op de dool zijnde gedeelte van Vlaanderen overtuigen!

Wij scharen ons dan ook achter de uitspraken van Professor Etienne Vermeersch, die zich luidop afvraagt hoe het kan dat een partij met duidelijke wortels in het neonazisme, zulk een hoog aantal stemmen kan halen.

Ik heb persoonlijk niet getekend, omdat ik vind dat het extreem gedachtengoed, van welke kant ook, door een stevig beleid die streeft naar directe democratie en sociale rechtvaardigheid moet worden ondergraven.

Moet dat niet zijn: "Gesyphiliseerd Vlaanderen..." protesteert?
Oud 25 juni 2004, 16:05   #7
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

nog niet onder dwang
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 25 juni 2004, 16:06   #8
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

nog niet voor een gratis vat
Oud 25 juni 2004, 16:15   #9
Dinosaurus
Provinciaal Statenlid

Dinosaurus's schermafbeelding

Standaard

Als een deel van de vlamingen 'op de dool is',
en dat al dertien verkiezingen lang,
en het worden er altijd maar meer,
...

Tja, dan zal een petitie wel helpen...

Dat ze daar nog niet eerder aan gadacht hebben...
Dinosaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2004, 16:23   #10
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.

Hey bedankt voor de tip ! Puur symbolisch , niet slecht.
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2004, 16:24   #11
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
nog niet onder dwang
Komaan Ancapa...ik vraag het u lief...pleeeeeaaaaaase...doe het voor mij ? ok ?
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2004, 16:35   #12
psychodad
Partijlid

psychodad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En als ik beloof dat ik vanavond een turk in elkaar sla als je tekent ?
psychodad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2004, 16:37   #13
psychodad
Partijlid

psychodad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Waarom geen tegenpetitie lanceren ?
Bv. Het vlaamse volk vindt dat de huidige wetten en conventies ivm mensenrechten, vrijheid van godsdienst, vrijheid van mening
aan herziening toe zijn en wel hierom :
...

Dat maakt de diskussie duidelijker
of zoals een limburgs gemeenteraadslid zei :
ik vind dat een werkloze belg meer rechten moet hebben dan een buitenlander alhoewel ze misschien beiden evenlang in België gewerkt hebben. Dat is tenminste een duideliujk standpunt - het is niet mijn standpunt & ik zou me zelfs schamen voor dit standpunt. Maar het is moedig dit te zeggen & de mensen die er hun stem aan geven mogen dit
gerust weten en volgens mij mogen ze zich niet verwonderen dat een meerderheid hier niet voor is.
Uitstekend idee ! Nog eens onderstrepen dat het Vlaams Blok het verdrag van de rechten van de mens niet aanvaarden, kan alleen maar nuttig zijn. DOEN !
psychodad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2004, 16:47   #14
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Ik heb nog niet veel de kans gehad om zo veel zever in zo'n korte tekst te kunnen lezen. Ik teken die petitie dan ook niet. Nog zo'n petitie en ik stem de volgende keer voor het Blok.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2004, 19:30   #15
Hingis
Schepen

Hingis's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Hingis
Standaard

Citaat:
Zatlap
Oud 25 juni 2004, 20:02   #16
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Het wordt tijd dat aan alle burgers van goede inborst wordt duidelijk gemaakt dat het Blok geen partij is als een ander, maar een partij die pertinent kiest voor ongelijkheid.
Haha, die zin zegt genoeg, typisch klein-burgerlijk zo'n petitie! Kan het meer bourgeois?, Als je extreem-rechts wil bestrijden, moet je dat niet doen door een paar mensen te laten een petitie ondertekenen achter hunne computer!!!
Het blok is voor alle duidelijkheid wel een partij als een ander, even corrupt, onbetrouwbaar, burgerlijk...
Oud 25 juni 2004, 20:11   #17
CONTRA
Schepen

CONTRA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sebby

Ik ook, Lang leven het Vlaams blok
CONTRA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2004, 10:48   #18
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hingis
Citaat:
Zatlap
Er is nog niemand zat geworden van een vat.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2004, 18:24   #19
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Wat zouden onze linkse broeders ervan denken om gewoon de democratische verkiezingen af te schaffen, en het volk te laten besturen door Ayatolla's zoals onze moraaldemagoog?
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be