![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik hoor al een tijdje niets meer over Doel. Wat gaat er nu gebeuren? Heeft men al plannen rond het erfgoed? Kunnen enkele cruciale monumenten verplaatst worden? Heeft men het oorlogsmonument nu al herbouwd zoals gepland?
![]() De windmolen Het kerkje ![]() Een opmerkelijk kapelletje. ![]() De pastorie Het Hooghuis ![]() Het schooltje |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Bokrijk, misschien? Zaken als de kerk, molen, hooghuis en die kapel (voor mijn part zelfs dat schooltje) zouden toch eventueel daar kunnen geplaatst worden.
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nee, er is nog niks beslist.
Er gebeurt wel van alles. Deze zondag is er bijvoorbeeld ook erfgoeddag in Doel. http://www.egdp.be/artikel.php?fn_mo...lnews&fn_id=24 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat zou zeker kunnen, maar mag dat nog wel? Ik heb al lange tijd niets meer naar Bokrijk verplaatst zien worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Door de gewijzigde erfgoedwetgeving in België en Vlaanderen mogen gebouwen van historische waarde enkel nog 'in situ' geconserveerd worden. Gebouwen uit hun oorspronkelijke context halen en elders opbouwen, kan niet meer. Dit betekent dat de gebouwencollectie van het Openluchtmuseum van Bokrijk niet meer aangroeit. http://nl.wikipedia.org/wiki/Bokrijk...museum_Bokrijk Het mag blijkbaar niet. Stom eigenlijk. Door die domme wet worden zulke zaken gewoon simpelweg afgebroken. Als ik bevoegd minister was, had ik ervoor gezorgd dat de wet een beetje werd aangepast om zulke zaken van de sloop nog te redden.
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel. Laatst gewijzigd door Schelfie : 19 april 2012 om 10:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() 'In situ' is natuurlijk het ideaal, maar het is niet altijd mogelijk. Dringende aanpassing als laatste hoop voor Doels erfgoed. Ook andere dorpen met lege ruimte kunnen mogelijk wat extra erfgoed gebruiken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Volkomen mee eens...
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel. Laatst gewijzigd door Schelfie : 19 april 2012 om 11:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Door jaren lang incest in de postjespakkerij (zoon volgt vader op) is het intussen zo dat de gemiddelde politicus het intellect heeft van een krop sla...
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() Daarbij komt nog eens dat sommigen menen dat "progressiviteit" en "vooruitgang" per se moet samengaan met het afbreken van oude gebouwen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Belangenvermenging, weet je wel...
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zeg niet dat ik het niet spijtig vind, maar die molen en die gebouwtjes zijn te weinig waard om veel geld aan uit te geven.
Er zijn belangrijkere molens en gebouwen die prioritair èn rendabeler bewaard kunnen worden. De sloophamer erop !!
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Indien ja, akkoord, met spijt in het hart. Indien niet-ja (nee, misschien, thangtervanaf...), dan zou ik die dingen toch nog even behouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mocht het nu iets unieks zijn, ja. Maar er zijn er zo dertien in een dozijn ... De groente oppositie, bijgestaan door de communistjes en anarchistjes, maken er een symboolstrijd van.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Staatssecretaris
|
![]() Efkens nagekenen.
Blijkbaar moet het (volgens wiki toch) sowieso weg, en gaan ze die gebouwen elders heropbouwen, en is in-situ uitgesloten. In dat geval, zever en weg ermee. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb enkel gelezen dat men het oorlogsmonument gaat heropbouwen, over andere heropbouw heb ik nog niets gelezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Inderdaad : de problemen van de toekomstige archeologen, daar moeten we dringend eens van wakker gaan liggen !
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister-President
|
![]() Vergeet ook niet dat ze ervoor zorgden dat morosofen aan geld konden geraken door doldwaze theorieën te uiten dat ze zijn neergezet geweest door aliens...