![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() 1,3 miljoen allochtonen stemplichtig bij gemeenteraadsverkiezingen
Volgens berekeningen van socioloog Jan Hertogen zullen circa 1,3 miljoen allochtonen deelnemen aan de gemeenteraadsverkiezingen. Ze hebben stemplicht omdat ze Belg zijn geworden (1,1 miljoen) of omdat ze zich zullen inschrijven voor de verkiezingen (0,2 miljoen). Dat schrijft Het Belang van Limburg dinsdag. Dit houdt in dat 16,7 procent van de stemplichtigen in oktober oorspronkelijk van vreemde afkomst zal zijn. Maar er zijn grote verschillen tussen de regio’s en tussen de steden: Vlaams gewest 9,8 procent, Waals gewest 18,1 procent, Brussels gewest 62,3 procent, Antwerpen 36,3 procent, Gent 25,8 procent en Mechelen 22,8 procent. Van de Turken is ondertussen 89,2 procent stemplichtig. Bij de Marokkanen is dat 88,4 procent, bij de Italianen 75,4 procent, bij de Fransen 56,2 procent en bij de Nederlanders 47,8 procent. Van de 575.000 vreemdelingen die niet zullen deelnemen aan de gemeenteraadsverkiezingen, komen er zo’n 100.000 van buiten de Europese Unie en circa 475.000 van binnen de Europese Unie, van wie 95.000 Fransen en 93.300 Nederlanders. http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120508_024 --------------------------- Dit gaat dus in hoofdzaak over "belgen". Eindelijk zien we eens de cijfers. Waarom Brussel nog tweetalig Nl/Fr is, is me een raadsel. Beter ware het FR/Arabisch. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 8 mei 2012 om 07:45. |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Reden genoeg om voor partijen als VB te stemmen.
|
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() zit veel links kiesvee tussen
#6 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is namelijk sprake van: Citaat:
Citaat:
Leuk om zo je land te zien koloniseren. Iemand nog in het leger geweest bij de posters? "Voor volk en vaderland" en van die dingen moeten leren? Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 8 mei 2012 om 09:26. |
|||
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jan Hertogen is een zéér serieus te nemen statisticus. Hoezo? Eindelijk? Ik heb hier vaak genoeg gepost dat Brussel nog 27 % autochtone Belgen herbergt en dat dit percentage elk jaar met 1 % daalt. Ook heb je allerlei statistieken op dit forum kunnen lezen over grote Vlaamse steden. En ook had je kunnen lezen dat Vlaanderen tussen 2050 en 2060 een migranten-meerderheid heeft. Wat snap je daar niet aan? |
|
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
![]() [quote=Cynara Cardunculus;6117403]Ik neem aan dat dezen zich tot op heden nog niet hebben laten registreren?
Citaat:
Citaat:
Ja, ik. Maar wat wil je? Als 40% van de Vlamingen, het Belgische volk en vaderland verafschuwen. |
||
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 8 mei 2012 om 10:04. |
|
![]() |
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mooi, meer van dat. Ik hoop vooral dat er in Antwerpen veel Nederlanders komen wonen en stemmen.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik hoop dat die massaal FDF stemmen, zodat er op den duur zelfs vrienden van Maingain in de gemeenteraad van Antwerpen en Gent komen. Laat geheel Vlaanderen verbrusselen, misschien gaan er dan eindelijk eens wat mensen wakker worden.
Laatst gewijzigd door Bolleke Wol : 8 mei 2012 om 11:41. |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Meer dan de helft "dankzij" Verhofstadt, die ze dan nog eens stemrecht gegeven heeft ook.
Die man moet in de gevangenis.
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is hier niemand stemplichtig. Genen auto en genen allo. Opkomstplichtig ja.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als "ze" stemplichtig (het is opkomstplicht, maar soit) zijn, zijn het dus Belgen en geen allochtonen (meer).
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ze geen stemplicht hebben zijn het "vreemdelingen" Pietje. Jij hebt je dus ook lekker laten vangen door het "stemrecht voor allochtonen" zeker? Want ocharme Mohammed die hier al veertig jaar woont moet toch kunnen stemmen? wel Mohammed die hier al veertig jaar woont én allang bipatride belg is geworden kon al heel de tijd stemmen. Alleen: nu mogen zijn nonkels en tantes en grootooms en zijn grootvaders en grootmoeder en schoonzuster die hier even op bezoek komen, dus OOK stemmen! maar ze zijn het niet verplicht. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 8 mei 2012 om 15:14. |
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat onderzoek naar mijn verleden leverde Italiaanse en/of Spaanse vermenging op (zo'n 120jaar terug) wat waarschijnlijk mijn donkere haarkleur (allez vroeger, want nu is het grijs) en licht-donkere huidskleur uitlegt. Misschien ben ik dan ook nog altijd "allochtoon".
Laatst gewijzigd door Pietje : 8 mei 2012 om 15:19. |
|
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Stemplicht moet afgeschaft worden, punt.
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is dus geen ziekte waarvan je kan genezen. In sé ben ikzelf ook allochtoon omdat mijn oma origineel Nederlandse was, maar door huwelijk Belg werd. Ik krijg daar echter geen extra subsidies voor, dus vergeet ik het gewoonlijk. toch eens op gaan letten of dat iets kan opbrengen wegens discriminatie. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 8 mei 2012 om 15:27. |
|
![]() |