![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burger
|
![]() De Lijn/ meer financiele efficientie
Door meer te rijden, is mijn rede van trachten hier. Ik denk aan de mobiliteit's neveneffekten en narigheden vn dislocalisatie, maar ook aan het volk op te halen " ", in deze zin dat er pottentiele klanten zijn te vinden en dat dezen misschien meer rijden inhouden maar vooral met lijn bussen (en trams) dat zelfs geboekt worden zoals een vliegtuigticket, meer en volboekte bussen dus .. Even mee-r brainstormen dus ..' Gezien binnenlands toerisme en toerisme van buitenlanders, en mobiliteit Gezien werk en mobiliteit's pragmatisme's geluk(IT?) der opportuniteiten dat wil zeggen dat wie signaal geeft op de leuse zoals: Wil U makkelijk op uw werk geraken, zonder autoverantwoordelijkheid en U tijd schept om te ontspannen? Doe dan uw Taxiaanvraag aan De Lijn. De lijn speelt misschien beter de taxi omdat de vraag beantwoord wordt met een pragmatisch als hopelijk redelijk dekkend plan van aanpak wat is om de vraag tegemoet te komen. Dus de Lijn plannen dat overeenkomen met hun mobiliteitsvraag om comfort enz ,dat ook is klanten zoeken, en verder zien hoeveel mensen er inspireren om meer beginnen te kunnen rijden. En ook: De Lijn, regel klanten op uw lege bussen. Dat was het een beetje van mijn kant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Burger
|
![]() Kleine busjes vol boeken voor pendelaars
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan er iemand dit in het Nederlands vertalen?
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
Persoonlijk vind ik dat geen goed idee. Het mag wel blijken da tvoor dunbevolkte en/of afgelegen gebieden een auto de meest rendabele oplossing is. Ik heb toevallig deze namiddag de site van de lijn geïnformeerd om een idee te hebben hoe lang ik er over doe om naar mijn moeder te reizen op een zondag in juni. Dat was ongeveer, 'wachttijden aan bushalte meegerekend+wandeling tot bushalte), 2 uren. Afstand = 15km exact. Met de fiets doe ik dat gemakkelijk op één uur. Met de wagen op minder dan 20 minuten. Prijs bus: geen idee. Hoe kan ik weten hoeveel zones ik passeer? Prijs fiets: hoogstens slijtage. Prijs auto: 1.50 brandstof en laat ons zeggen 1.50 aan slijtage. verzekering en taksen zijn toch betaald. Zou men niet beter autorijden subsidiëren in sommige streken in plaats van dat geld aan de lijn te geven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() Meer lijnbussen in de avond, weekend en industriezones zou ook veel helpen. Wat ben ik met een lijnbus als ik uitga als om 22u00 de laatste lijnbus is. Net hetzelfde met ploegarbeiders. Probeer maar eens een lijnbus te vinden voor 6u00 en na 22u00 in een industriezone.
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heb het juist willen uittesten maar krijg de boodschap dat er een technische storing is en dat ik straks mag terug proberen. ![]() Voor de rest weet ik er niets van... omdat ik nog nooit met een bus/trein heb gereden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geloof je het niet ? Neem dan eens in juli aan het station van Oostende de tram naar om het even waar...(richting Knokke is het voorzeker 90 %). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
De info van reistijd enz. staaft mijn opinie dat openbaar vervoer voor ons geen alternatief is voor een auto. Ons bestraffen met hoge brandstofprijzen staat dus gelijk met diefstal van de overheid. Beter kon men subsidie geven aan autobezitters die collega's of andere mensen willen mee verveoeren. Dat is vel rendabeler dan subsidie aan de lijn in deze regio. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() In Turkije en Noord Afrika rijden veel mensen met collectieve taxis naar hun bestemming. De taxi vertrekt als hij vol is. Soms kan dat even wachten zijn maar dat halen ze wel in op een lange rit.
Laatst gewijzigd door filosoof : 3 april 2012 om 20:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Het probleem met die collectieve taxi's is inderdaad dat ze niet zo stipt zijn. Pas vertrekken als ze vol zitten?? Je kan er dus naar fluiten dat die je naar je werk afzetten.
Laatst gewijzigd door Mam : 3 april 2012 om 21:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Jij kan dus met je eigen ogen zien dat iemand geen geldig vervoersbewijs op zak heeft?
(Moet je eens hier komen, zul je rap denken dat 100% van de Zwitsers zwartrijders zijn...)
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.delijn.be/verkooppunten/sms_ticketing_copy.htm http://www.delijn.be/vervoerbewijzen...gpas/index.htm http://www.delijn.be/vervoerbewijzen/types/dagpas/index.htm#dagpas http://www.delijn.be/vervoerbewijzen...aart/index.htm http://www.b-rail.be/nat/N/tarifs (trein) (www.nmbs.be) optie: allleen reguonaal verkeer (tram/bus) http://hari.b-rail.be/HAFAS/bin/quer...28247&OK#focus
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |