Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 maart 2012, 23:28   #1
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Geluidsoverlast of gezagsoverlast?

Heden hebben wij een aangetekende ontvangen voor het hoorbaar horen van muziek buiten het voertuig.
Geen boomboom car wel te verstaan.
Gewoon een muziekje met allicht de venster of schuifdak wat open en een gemachtigde opzichter heeft ons nu een proces verbaal laten toekomen van 60€.
Men mag dit misschien overlast noemen, ik noem het gezagsoverlast die de spuigaten uitloopt.
Ten eerste er is niet eens een decibel meting gedaan en dan nog. De vaststelling is gedaan in de vlaanderenstraat te Gent, een straat die uitkomt op een netwerk van straten waar overal muziekboxen buiten hangen en waar de stad zelf muziek laat spelen.
Ten tweede van zodra je een raam open zet in je wagen en je praat gewoon met iemand anders dan hoor je dat al buiten de wagen. Is dat dan ook overlast al?
Waar gaan wij naartoe tegenwoordig?
Dit is misbruik van autoriteit!

Kan iemand dit ophelderen?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 23:31   #2
fantoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Heden hebben wij een aangetekende ontvangen voor het hoorbaar horen van muziek buiten het voertuig.
Gewoon een muziekje met allicht de venster of schuifdak wat open en een gemachtigde opzichter heeft ons nu een proces verbaal laten toekomen van 60€.
Men mag dit misschien overlast noemen, ik noem het gezagsoverlast die de spuigaten uitloopt.
Ten eerste er is niet eens een decibel meting gedaan en dan nog. De vaststelling is gedaan in de vlaanderenstraat te Gent, een straat die uitkomt op een netwerk van straten waar overal muziekboxen buiten hangen en waar de stad zelf muziek laat spelen.
Ten tweede van zodra je een raam open zet in je wagen en je praat gewoon met iemand anders dan hoor je dat al buiten de wagen. Is dat dan ook overlast al?

Gelukkig passeerde niemand van SABAM op dat moment.
fantoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2012, 13:33   #3
Tavek
Banneling

Standaard

Tja.

Het kan voor behoorlijke overlast zorgen, wagens die een serieuze geluidsinstallatie hebben en die stilstaan voor uw deur/bij uw buren.

Bij ons zijn dat meestal Johnny's met hun tunebakken. Politie bellen en ze zijn snel weg....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2012, 17:16   #4
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zeg dan eerst eens op wel moment van de dag de overtreding werd vastgesteld.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2012, 17:36   #5
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Da komt er van, de lange arm der wet treiteren met Ebertjes MocrocRap.

Eneuh, je kan proberen dat voor de rechtbank te sleuren, maar dat gaat U veel meer kosten in tijd dan het betalen van die €60 zou rechtvaardigen.
Oud 16 maart 2012, 21:35   #6
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Tja.

Het kan voor behoorlijke overlast zorgen, wagens die een serieuze geluidsinstallatie hebben en die stilstaan voor uw deur/bij uw buren.

Bij ons zijn dat meestal Johnny's met hun tunebakken. Politie bellen en ze zijn snel weg....
Het is een originele fabrieksuitgevoerde versie en installatie. Zonder extra versterkers of woofers of weet ik veel wat allemaal.

Mischien moet er een volume begrenzing uitgevonden worden door verzuurde mannetjes en vrouwtjes om ons te wijzen waar uw grenzen liggen.
Vraag rap een patent aan toe.

Laatst gewijzigd door Mambo : 16 maart 2012 om 21:43.
Oud 16 maart 2012, 21:40   #7
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Da komt er van, de lange arm der wet treiteren met Ebertjes MocrocRap.

Eneuh, je kan proberen dat voor de rechtbank te sleuren, maar dat gaat U veel meer kosten in tijd dan het betalen van die €60 zou rechtvaardigen.
Tijd en geld speelt gene rol al kost die 60 euro nadien 6000 euro, vraag is wie in zijn recht is want het is de verliezer die dat mag gaan betalen.

En als er geen meting is wat is dan de overlast?
Ik hoor honderden mensen hun muziek en die staat niet eens luid. Ik hoor ze praten tot buiten hun auto en ze roepen niet eens.
Ik hoor de muziek in de winkelstraten uit de boxen die opgehangen zijn door de stad.
Sorry ik kan hier dus echt niet bij dat dit normaal is allemaal.
Oud 16 maart 2012, 21:42   #8
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Zeg dan eerst eens op wel moment van de dag de overtreding werd vastgesteld.
Overdag.
17 of 18 uur ongeveer.
Oud 21 maart 2012, 11:05   #9
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Niet betalen. Waren het flikken? Zoniet, negeren en eventueel van uw lijf afduwen (bij wijze van wettige zelfverdediging).
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 11:09   #10
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Overdag.
17 of 18 uur ongeveer.
in dat geval zou ik ook niet betalen.
Wie reclameerde? waarom? bewijzen? welke muziek? en dan nog: om 18.00 uur mag je toch wel muziek maken zeker? in huis, in de tuin en dus ook in de auto en op straat.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 12:00   #11
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Tijd en geld speelt gene rol al kost die 60 euro nadien 6000 euro, vraag is wie in zijn recht is want het is de verliezer die dat mag gaan betalen.

En als er geen meting is wat is dan de overlast?
Ik hoor honderden mensen hun muziek en die staat niet eens luid. Ik hoor ze praten tot buiten hun auto en ze roepen niet eens.
Ik hoor de muziek in de winkelstraten uit de boxen die opgehangen zijn door de stad.
Sorry ik kan hier dus echt niet bij dat dit normaal is allemaal.
Ik zou het politiereglement van uw stad/dorp eens raadplegen. Daarin zouden zulke dingen moeten staan.
Oud 21 maart 2012, 20:36   #12
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja.

Dat is inderdaad storend: als ze rijden vind ik het niet zo erg, maar stilstaan... Het is in dat geval ook niet de muziek die storend is, doch wel de trillingen.

Maar wat de TS vertelt is toch van een ander kaliber en dat vind ik er inderdaad ook over.
Je kan best eens info inwinnen bij een advocaat of ze je er iets voor kunnen maken of niet.
Meuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 22:58   #13
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Niet betalen. Waren het flikken? Zoniet, negeren en eventueel van uw lijf afduwen (bij wijze van wettige zelfverdediging).
Geen flauw idee wie of wat een "gemachtigde ambtenaar" is of kan zijn.
Oud 21 maart 2012, 23:02   #14
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht
Dat is inderdaad storend: als ze rijden vind ik het niet zo erg, maar stilstaan... Het is in dat geval ook niet de muziek die storend is, doch wel de trillingen.

Maar wat de TS vertelt is toch van een ander kaliber en dat vind ik er inderdaad ook over.
Je kan best eens info inwinnen bij een advocaat of ze je er iets voor kunnen maken of niet.
Hebben we inmiddels gedaan en naar het schijnt moeten we dat geval eens voorleggen en een madam zal daar over oordelen.
In elk geval we nodigen hun uit om een rechtszaak te beginnen tegen ons.

Wij gaan niet akkoord met die zever.

Was het nu idd zo een tune bak met subwoofers en kabaal zou ik nog zeggen ...oké het was er over.
Maar dat zit er allemaal niet in.
Gewoon het standaard pakket dat je koopt als optie bij de aanschaf van je wagen. Fabrieksgemonteerd en zo allemaal.
Oud 22 maart 2012, 12:16   #15
Tavek
Banneling

Standaard

Ik herhaal: je hebt normaal gezien een reglement in je gemeente over dit soort zaken.

Kan toch niet zo moeilijk zijn om dat eens te gaan inkijken ? Ik zou dat eens doen voordat je een rechtszaak aanspant. Indien het er in staat zou ik netjes de boete betalen.
Oud 22 maart 2012, 12:43   #16
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja.

als ik die standaardstereoinstallatie van mijn vrouwkes standaard ecologisch efficient dynamics openzet , kan ik duidelijk met deuren en ramen dicht hoofden doen draaien op de straat. Dus sowieso heb je theoretisch binnenkamers plezier op standaardniveau, en toch zou dit goed zijn voor een bon. Een meetinstrument en wat eiking erbij zou moeten verhelderen dat bvb die muziek 70db was op 1meter afstand 65db op 3 meter afstand, en dan vergelijken met het lawaai van een motor, quad, vliegtuig, etc
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2012, 22:59   #17
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik herhaal: je hebt normaal gezien een reglement in je gemeente over dit soort zaken.

Kan toch niet zo moeilijk zijn om dat eens te gaan inkijken ? Ik zou dat eens doen voordat je een rechtszaak aanspant. Indien het er in staat zou ik netjes de boete betalen.
Ik herhaal het ook, wanneer is het teveel?
Mag er nog een meting zijn of is het tegenwoordig met de natte vinger te doen?
Als een cafe of zo geluidsoverlast heeft staan ze er met drie man en een decibel meter op zoveel meter enzovoort te meten om te zien of het klopt.
Maar een auto...kan je dus blijkbaar met de natte vinger beboeten en liefst per post want dan heeft men geen verweer meer.

Machtsmisbruik is het.
Oud 23 maart 2012, 13:40   #18
schaduw
Gouverneur

schaduw's schermafbeelding

Standaard

Misschien heeft het niets te maken met geluidsoverlast maar met verkeersveiligheid. Ik vind het alleszins belachelijk. Gelijk waarom.
Oud 23 maart 2012, 13:48   #19
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als een cafe of zo geluidsoverlast heeft staan ze er met drie man en een decibel meter op zoveel meter enzovoort te meten om te zien of het klopt.
Maar een auto...kan je dus blijkbaar met de natte vinger beboeten en liefst per post want dan heeft men geen verweer meer.

Machtsmisbruik is het.
wel de vlarem normen voor festivals is 100db, voor cafés start met met 85dB en men verlaagt naarmate dat er klachten komen.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2012, 14:23   #20
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:

Machtsmisbruik is het.
Hij hoorde vast het liedje niet graag. ge hadt moeten vragen wat zijn favoriete top tien was.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be