![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Partijlid
|
![]() Waarom lopen er racisten rond in België denkt u?
these are the rules: motiveer uw antwoord,geen cynische onliners,maar een doordacht antwoord op de vraag zo mogelijk gestaafd met argumenten ik dank u
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Moeilijk, Sue, als racisme discriminatie is op basis van ras en/of geslacht, dan hangt de katholieke kerk, want die weigert vrouwen tot bepaalde ambten. Idem dito voor de islam.
Conclusie: racisme is er altijd geweest en zal er altijd zijn, maar naargelang wie aan de macht is wordt het begrip racisme anders ingevuld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
De betekenis van racisme staat in de woordenboek en heeft niets met 1 of andere politieke invulling te maken. Dat laatste is een verwarring die het VB de wereld wil insturen. Op die manier kan ik veel termen doen vervagen hoor. Tja, zijn we wel zeker of de betekenis van "grasmaaier" wel voldoet aan onze ideologische visie? ![]() De betekenis van racisme is toch zeer duidelijk : Citaat:
PS : telkens als er nu nog een Vlaams Blokkers durft deze term te vervagen zal ik deze betekenis opnieuw pasten... dat is beloofd! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Door de eeuwen heen heeft de mens geleerd zijn instincten in bedwang te houden met zijn verstand, maar dat vraagt een zekere inspanning en is blijkbaar niet besteed aan bepaalde gemakzuchtige denkers. Racisme heeft trouwens altijd bestaan en iedereen heeft het in zich. De vraag is natuurlijk geef je eraan toe of ben je sterk genoeg om je angsten opzij te zetten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Of is iemand die autochtonen beledigd of bedreigd of aanvalt dan volgens u geen racist? Of iemand die mensen van een bepaalde strekking beledigd of op zijn plaats zet ,wat is dat dan? IK zit niet in het ene kamp nog in het uwe,want wat u anderen verwijt bent u zelf,zo extreem als de pest! |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Tja, als je al je conclusies trekt uit je eigen vage veronderstellingen, kun je mij voor alles uitmaken dat je maar wenst, maar dat voegt zeer weinig toe aan de discutie. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zo bv dit van je, als reactie op dat Bloks gemeenteraadslid die vier mensen neerschoot: "Breek het Blok maar af linkiewinkies,de stemmen blijven toch voor RECHTS,op deze manier ga je dit nooit winnen" Maw: Zoek het maar zelf uit. Tenandere, ik zie dat Headinajar al goed geantwoord heeft, vooral dat van dat "vies groot beest dat op je afkomt, ga lopen" vond ik leuk gevonden. Ik moest onwillekeurig aan een kopstuk van het VB denken, maar ik ga niet zeggen wie dat was ![]()
![]() |
![]() |
#8 | ||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Wat ik de meesten op dit forum verwijt is dat ze niet verder zien dan hun neus lang is. Verwijten langs beide zijden,en niet de minste erkenning voor elkaars problemen en stellingen. (Welk kamp?)vlaams blok EN tegenstanders. u zei ik had het over alle mensen . mestkevers zoals ,Karel de gucht beweerd(extreeme uitspraak)of niet volgens u? Wat racisme is hebt u daarstraks duidelijk geschreven! Maar wat racisme uitlokt,daar gaat het over. Oplossingen zoeken,aan beide zijden. En dan bedoel ik op politiek vlak,de tegenstellingen tussen links en rechts. En op menselijk vlak tussen autochtonen en allochtonen,respect langs beide zijden. En ik beledig u niet,maar u reactie en oplossing op alles wat tegen uw stellingname ingaat is in mijn ogen extreem. vriendelijke groeten |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
Want dan verliezen ze de zin van hun bestaan en driekwart van hun aanhang. ![]()
![]() |
![]() |
#10 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Precies of iedereen die niet voor het VB stemt tot hetzelfde kamp behoord. Trouwens ik behoor tot geen enkel kamp! Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hoezo extreem? Gewoon omdat ik VB-stellingen en argumenten durf te weerleggen? En over welke stellingname heb je het trouwens? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Angst leidt tot haat en frustratie... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
extreem :omdat u iedereen die een blok standpunt aanleunt nu gaat bestoken met u post ( zelf gezegd)zie hieronder Uit de Van Dale schreef: quote headinajar ra·cis·me (het ~) 1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat 2 rassentheorie PS : telkens als er nu nog een Vlaams Blokkers durft deze term te vervagen zal ik deze betekenis opnieuw pasten... dat is beloofd! het is niet omdat iemand een andere mening heeft dat u,moet posten dat het om racisme gaat(dat bedoel ik met stellingname) |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En waar heb je het trouwens over? Waarom zou ik trouwens niet telkens opnieuw mogen reageren als er weer iemand met het al 100-den keren weerlegde argument afkomt dat de racisme te vaag zou zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
1 zeer vergaand => hardcore, het is hollen of stilstaan met hem; <=> middelmatig Ik vind het dus zeer verregaand dat u elk standpunt dat niet strookt met het uwe gaat afdoen met:quote headinajar Uit de Van Dale schreef: ra·cis·me (het ~) 1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat 2 rassentheorie PS : telkens als er nu nog een Vlaams Blokkers durft deze term te vervagen zal ik deze betekenis opnieuw pasten... dat is beloofd! U laat duidelijk uw voorkeur blijken, wat u goed recht is natuurlijk. Net zoals het mijn recht is u te proberen duidelijk te maken dat u daar niets mee zal oplossen. De tegenstellingen zullen blijven,en de standpunten extremer en extremer worden. vriendelijke groeten |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Discriminatie tegenover Vlamingen (zoals we die in de geschiedenis wel al gekend hebben) vind je dan ook even verantwoord of is dat plots iets anders? Het probleem is hem juist dat het een gevaar "kan" zijn en dat het daarom geen gevaar "is". Alles wat je niet kent kan een gevaar zijn, maar het kan evengoed geen gevaar zijn. Dus tis 50-50 als je het niet weet. Probeer het dan te leren kennen, dan hoef je niet in constante angst te leven. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hoe lang moeten wij het racisme van de vreemdeling nog ondergaan??
|
![]() |
![]() |