Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 april 2012, 07:57   #1
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard Het smeuige potje "sex op het werk"

Ja lekker hoor.

Nu de dames de gezegende leeftijd van 70+ hebben bereikt komen de canapé promoties naar boven (oops.... nu heet het ONgewenste sexuele intimiteiten).

Het geval Irene Houben en Jos Gyssels: TWINTIG jaar ONgewenste sexuele intimiteiten! Dit is een drama voor het slachtoffer natuurlijk. Zich dagelijks verplicht naar die verkrachter moeten begeven en zijn lijflijke aanwezigheid ondergaan. Schadevergoeding eisen!!!

Ghyssels zelf zegt dat "iedereen toch een 'assistente' had".... Vraag is wat hij onder die functionele benaming verstond?

Gaan we nu lekker �*lle verhoudingen even in de krant zetten? Wordt elke "assistente" nu thuis door de echtgenoot scheef bekeken omdat men er nu van uit zal gaan dat sexuele intimiteiten deel uitmaken van de job (anders blijf je er toch geen TWINTIG JAAR!!!! bijzitten?)
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 08:09   #2
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Ik vond de reactie van oud VRT administrateur-generaal Cas Goossens deze ochtend op de radio heel betreurendswaardig. Hoeveel keer dat die man gezegd heeft dat hij geen commentaar wou geven... als je geen commentaar wil geven, waarom kom je dan op de radio?

Wat Jos Geysen betreft: andere bronnen zeggen dat de Jos en die dame een overspelige relatie hadden... maar dat hij uiteindelijk bij zijn vrouw terugkeerde... Sour grapes? Wie heeft er gelijk... de tijd zal het uitwijzen zeker?
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 08:12   #3
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

jaja,te bed of niet te bed...
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 08:18   #4
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Gemakkelijke uitvlucht als een buitenechtelijke relatie aan het licht komt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 08:19   #5
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Ik vrees dat er ondertussen heel wat piefen met dichtgeknepen billen in de echtelijke sponde zijn gekropen.

Beetje zielig trouwens voor de oude coryfeeën die menen dat ze na jaren van welwillende "nee ik wil het niet" nu eens uit de kast willen komen. Om dan ... wat? Wat drek te gooien naar de ex-office-lover?

Het is goed Kris, nu weten we ook dat ze in jouw decolleté keken, toch wel héél erg want dat was vast niet de bedoeling. En naar huis rijden met iemand die een kwalijke grabbel reputatie heeft kan enkel goed zijn voor de carrière, dat weten �*lle vrouwen... behalve Kris Smet, de maagdelijke.
Oud 25 april 2012, 08:27   #6
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Iedereen snapt nu langzamerhand wel waarom onze politici nooit echt aan de tand zijn gevoeld cq gepresd door de nationale media over de verlenging van de verjaringstermijn voor sexuele delicten, terwijl dit in alle buitenlanden wél gebeurde.

En de mensen in 't land maar denken dat de media de bisschoppen en pedopastoors wilden beschermen, blijkt dat men kennelijk vooral de eigen gelederen wilde vrijwaren van strafrechterlijke ellende....

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 25 april 2012 om 08:27.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 09:27   #7
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Over welke strafrechterlijke ellende heb je het?

Of denk je dat er vijf jaar gevang op staat als je twintig jaar een relatie met je baas hebt onderhouden? of nee... wacht... de baas krijgt tien jaar als hij twintig jaar met zijn "assistente" een relatie onderhield.
Oud 25 april 2012, 09:35   #8
Another Jack
Banneling

Standaard

Cynara,

Er is een verschil tussen een relatie hebben met een collega en een collega aan het kopieerapparaat tegen haar wil te bepotelen.

Dat jij dat verschil niet ziet als zelfbenoemd "vertrouwenspersoon" is intriest.

In een relatie is wederzijdse toestemming.

Ik denk dat de discussie hier gaat over vrouwen die ONGEWENST bepoteld of nog erger worden...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 25 april 2012 om 09:38.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 09:50   #9
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
Ik vond de reactie van oud VRT administrateur-generaal Cas Goossens deze ochtend op de radio heel betreurendswaardig. Hoeveel keer dat die man gezegd heeft dat hij geen commentaar wou geven... als je geen commentaar wil geven, waarom kom je dan op de radio?

Wat Jos Geysen betreft: andere bronnen zeggen dat de Jos en die dame een overspelige relatie hadden... maar dat hij uiteindelijk bij zijn vrouw terugkeerde... Sour grapes? Wie heeft er gelijk... de tijd zal het uitwijzen zeker?
Het blijkt eens te meer dat die dames die tegen PVDD getuigd hebben een doos van pandora geopend hebben want het regent nu blijkbaar klachten.
Het is nog maar te hopen dat gans deze hetze de wetgever ertoe zal aanzetten de wetgeving inzake seksuele intimidatie op het werk te herzien.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 09:51   #10
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=Ab0_QEMd4X0

Toepasselijk misschien?
Oud 25 april 2012, 09:52   #11
Effect
Minister-President

Standaard

werkregel 1 is: GEEN amoureuze relaties op het werk, onder geen enkel beding. Waar ik werk is het vergeven van de bloedmooie meiden, maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om hier te beginnen flirten, zelfs niet wanneer ik door die meiden gekeurd en goedgekeurd word (ja mannen worden ook met de ogen uitgekleed van tijd tot tijd...). Dat er m/v idioten zijn die deze basisregel met de voeten treden.... wie z'n gat brandt moet op de blaren zitten.

Laatst gewijzigd door Effect : 25 april 2012 om 09:52.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 09:53   #12
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar Bekijk bericht
jaja,te bed of niet te bed...
Alhoewel de slachtoffers er misschien niet mee kunnen lachen is dit wel een spitante opmerking.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 09:53   #13
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Cynara,

Er is een verschil tussen een relatie hebben met een collega en een collega aan het kopieerapparaat tegen haar wil te bepotelen.

Dat jij dat verschil niet ziet als zelfbenoemd "vertrouwenspersoon" is intriest.

In een relatie is wederzijdse toestemming.

Ik denk dat de discussie hier gaat over vrouwen die ONGEWENST bepoteld of nog erger worden...
dan vraag ik me toch wel af hoe je er in slaagt om TWINTIG jaar lang ongewenst bepoteld te worden door dezelfde persoon achter datzelfde kopieerapparaat.

Twintig jaar geleden na een avondje stappen wou de persoon waar ik mee meereed me een afscheidskust op de mond geven. Dit heb ik niet toegestaan. Hij heeft dit nooit meer geprobeerd.

Zal ik hem nu even met naam en toenaam in de krant zetten? Ondertussen heeft hij wel een mooie carrière achter de rug.

Ik vraag me trouwens af: hebben PVDD en JG hun carrière ook te danken aan de on-gewillige dames? of hadden ze zelf nog andere talenten?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 25 april 2012 om 09:57.
Oud 25 april 2012, 09:55   #14
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
werkregel 1 is: GEEN amoureuze relaties op het werk, onder geen enkel beding. Waar ik werk is het vergeven van de bloedmooie meiden, maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om hier te beginnen flirten, zelfs niet wanneer ik door die meiden gekeurd en goedgekeurd word (ja mannen worden ook met de ogen uitgekleed van tijd tot tijd...). Dat er m/v idioten zijn die deze basisregel met de voeten treden.... wie z'n gat brandt moet op de blaren zitten.
Dat moeten beide partijen weten (zolang het werk er niet onder lijdt), daar heb jij je in principe niet mee te moeien.
Oud 25 april 2012, 09:58   #15
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat moeten beide partijen weten (zolang het werk er niet onder lijdt), daar heb jij je in principe niet mee te moeien.
De werkgever kan zich daar weldegelijk mee bemoeien.
In mijn firma gold de zeer goed doordachte regel: indien twee mensen in dezelfde dienst een relatie aangaan met elkaar, gaat de hoogste in rang een andere functie krijgen.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 25 april 2012 om 09:58.
Oud 25 april 2012, 09:59   #16
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
dan vraag ik me toch wel af hoe je er in slaagt om TWINTIG jaar ongewenst bepoteld te worden door dezelfde persoon.
Vraag je ook ineens af:

Hoe mensen er in slagen om TWINTIG jaren bij een ongewenste partner te blijven?
Hoe mensen er in slagen om TWINTIG jaren ongewenst werk aan te nemen?
Hoe mensen er in slagen om TWINTIG jaren ongewenste kinderen groot te brengen?

Vergeet ook niet te antwoorden, als je wil.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 25 april 2012 om 09:59.
Oud 25 april 2012, 10:00   #17
Operación Revolutio
Burger

Operación Revolutio's schermafbeelding

Standaard

Operación Revolutio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 10:10   #18
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Allemaal vijgen na Pasen, maar misschien is er toch wel een goede kant aan!

De emancipatie van de vrouw gaat traag , zeer traag en de vrouwelijke jeugd van vandaag zal misprijzend neerkijken op de jeugd van toen.

Net zoals Willy Claes indertijd vertelde dat smeergeld krijgen " een gewone zaak" was, was machogedrag van mannen in die tijd ook een gewone zaak.

Vrouwen die niet wensten bepoteld te worden, moesten dat duidelijk maken . Ik heb verschillende mannen , die bv van het gedrum in de tram wilden profiteren op hun plaats gezet door hen een slag in het gezicht te geven. Geen verdere pogingen meer, dus....
Het wordt natuurlijk iets minder vanzelfsprekend als het om een collega of een baas gaat ,hier was er dus een dilemna , werkzekerheid of waardigheid.

Ik ben er 200% zeker van dat ALLE vrouwen die nu de leeftijd hebben van 65-70 of ouder dergelijke verhalen kunnen vertellen. Jammer genoeg vertelt dit ook iets oven henzelf en hun prioriteiten. Want het staat vast dat zoiets bekendmaken indertijd hetzelfde betekende als ontslagen worden, immers het was(is) de schuld van de vrouw.

Ergens is het inderdaad de schuld van de vrouw, want als zij niet wil, is er geen intimiteit, maar we mogen de zaken niet bekijken vanuit 2012, in de jaren 60 was de man nog veel dominanter aanwezig en hadden de vrouwen minder macht.

Er is dus toch één goede zijde aan heel die stortvloed van beschuldigingen: de vrouwen voelen zich vrijer en zekerder nu en dat zal allicht leiden tot minder ongewenste intimiteiten .(volledig verdwijnen is een utopie)

Zoals voor veel zaken zal de jeugd een beetje meewarig neerkijken op die oude vrouwtjes die zich vroeger lieten doen, maar dat geldt niet alleen voor deze feiten : de wereld verandert veel in 30 jaar en soms ten goede.

Laatst gewijzigd door omaplop : 25 april 2012 om 10:12.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 10:19   #19
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
De werkgever kan zich daar weldegelijk mee bemoeien.
In mijn firma gold de zeer goed doordachte regel: indien twee mensen in dezelfde dienst een relatie aangaan met elkaar, gaat de hoogste in rang een andere functie krijgen.
O dat is een voorbeeld van een personeelsbeleid ... in kleine firma's ...

Zie ook mijn volgende post.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 10:19   #20
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Vraag je ook ineens af:

Hoe mensen er in slagen om TWINTIG jaren bij een ongewenste partner te blijven?
Hoe mensen er in slagen om TWINTIG jaren ongewenst werk aan te nemen?
Hoe mensen er in slagen om TWINTIG jaren ongewenste kinderen groot te brengen?
Iemand die twintig jaar bij een ongewenste partner blijft is dom: men heeft alle mogelijkheid tot scheiden en zèlf de verantwoordelijkheid voor zijn leven op te nemen.

Iemand die twintig jaar ongewenst werk aanneemt is even dom: er is voldoende werk te vinden dat wèl gewenst is. Als je echter niks werk wenst, dan is het ook niet de bedoeling dat je onderhouden wordt met het belastinggeld van de mensen die wèl werken.

Voor ongewenste kinderen ben je zèlf verantwoordelijk. Er zijn voldoende middelen om ervoor te zorgen dat je geen ongewenste kinderen maakt : men kan abortus plegen na verkrachting of zelfs indien men ongewenst zwanger is zonder verkrachting. Men kan de pil nemen en een condoom gebruiken.
Trouwens een zeer vieze vergelijking met ongewenste intimiteiten vind ik dit.

Citaat:
Vergeet ook niet te antwoorden, als je wil.
Ik antwoord omdat ik daar zin in heb. Me dunkt heeft u me TOTAAL GEEN orders te geven!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be