Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 juni 2012, 13:29   #1
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.466
Standaard Een Europees verkeersreglement

Zou men niet beter met een duidelijk uniform verkeersreglement in heel Europa invoeren?

Thans leiden de onderlinge verschillen tussen landen immers voor verwarrende en soms ronduit gevaarlijke situaties.
Ik denk daarbij bijvoorbeeld aan de voorrang van rechts regel die tot enige tijd geleden in België anders was dan in alle andere landen; als je hier stopte, was je namelijk je voorrang kwijt.
Of ik denk daarbij bijvoorbeeld aan het verschil tussen België en Nederland waarbij men in België bij afdraaien voorrang moet verlenen aan fietsers die dan ook groen licht hebben terwijl deze situatie in Nederland niet voorkomt. Een Nederlander die hier rijdt, schrikt zich dan ook een hoedje wanneer hij plots een fietser ziet oversteken terwijl hij afdraait. Hetzelfde bij het tegenovergesteld en rechtdoor rijden verkeer die dan ook groen hebben en die hij voorrang dient te verlenen.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2012, 19:31   #2
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.796
Standaard

En nog iets belangrijk overal in Europa DEZELFDE belastingen.
Zonder uitzonderingen natuurlijk.
Dus zelfde loonbelasting.
Dus zelfde wegenbelasting ...enz.

Dan is het pas een ééngemaakte Europa!
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2012, 20:07   #3
Mahalingam
Minister
 
Mahalingam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Berichten: 3.402
Standaard

En als ik een grote tour met de auto door de EU maak dan heb ik per land verschillende dingen nodig in de auto.
alcohol test (2 exemplaren)
veiligheidsvest reflecterend (zeker 4x)
gevarendriehoek (2x)
EHBO doos
bandenspannigsmeter
sneeuwkettingen
flitspaalmeldingen
reservelampjes
brandblusser
jerrycan met brandstof
handfree bellen

Soms lastig: veelal in Oost-Europa moet je een jerrycan vol hebben, in West Europa juist niet.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2012, 22:42   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Als brildrager in Spanje: een reserve bril bijhebben
Je retro-reflecterend vestje in Spanje: niet in de koffer, maar binnen handbereik.

In Duitsland hier en daar: winterbanden ...


Verder verzoek ik eenieder die als automobilist mij zou willen 'helpen' met zijn verbanddoosje: bel aub toch maar eerst de 112.
En in geval van brand heb ik persoonlijk gezien: die brandblusser, zo'n pisserke, dat helpt geen kloten.

De meeste van die dingen die je moet bijhebben, zijn komplete nonsens.

Ik moet wel zeggen, na een paar overwintervakanties edm, ze maken je het leven niet erg lastig. Nog nooit control gehad ....
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 7 juni 2012 om 22:43.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2012, 22:48   #5
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Zou men niet beter met een duidelijk uniform verkeersreglement in heel Europa invoeren?

Thans leiden de onderlinge verschillen tussen landen immers voor verwarrende en soms ronduit gevaarlijke situaties.
Ik denk daarbij bijvoorbeeld aan de voorrang van rechts regel die tot enige tijd geleden in België anders was dan in alle andere landen; als je hier stopte, was je namelijk je voorrang kwijt.
Of ik denk daarbij bijvoorbeeld aan het verschil tussen België en Nederland waarbij men in België bij afdraaien voorrang moet verlenen aan fietsers die dan ook groen licht hebben terwijl deze situatie in Nederland niet voorkomt. Een Nederlander die hier rijdt, schrikt zich dan ook een hoedje wanneer hij plots een fietser ziet oversteken terwijl hij afdraait. Hetzelfde bij het tegenovergesteld en rechtdoor rijden verkeer die dan ook groen hebben en die hij voorrang dient te verlenen.
Dat laatste heeft niets met de wegreglementering maar met een andere benadering van de notie "doorstroming". Het vergt immers slechts een paar ingrepen in de software om de lichten anders af te stellen, waardoor die conflictsituatie vermeden wordt. Naar Nederlands voorbeeld.

Rechts heeft voorrang. Dat is nu toch opgelost? Moeten we een soort superreglement invoeren terwille van een ondertussen niet meer bestaand probleem?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2012, 23:00   #6
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat laatste heeft niets met de wegreglementering maar met een andere benadering van de notie "doorstroming". Het vergt immers slechts een paar ingrepen in de software om de lichten anders af te stellen, waardoor die conflictsituatie vermeden wordt. Naar Nederlands voorbeeld.

Rechts heeft voorrang. Dat is nu toch opgelost? Moeten we een soort superreglement invoeren terwille van een ondertussen niet meer bestaand probleem?
Nee, maar wel om de resterende problemen waarvan er reeds een paar aangehaald werden.
Eentje dat nog niet vermeld is is bijvoorbeeld de niet uniforme signalisatie.
Dat zou al heel wat verwarring voorkomen.
De verschillende beperkingen die opgelegd worden aan vrachtvervoer is er ook nog eentje.

Zoals reeds eerder hier opgemerkt is het voor een chauffeur die heel Europa doorkruist echt niet simpel om al die verschillende regels in acht te nemen.
Uniformiteit is aangewezen. Het opleggen vanuit Europees niveau iets anders.

Geef mij maar multilaterale akkoorden. Ik ben van mening dat mensen die blanco cheques uitdelen aan zakenpartners zonder vooraf duidelijk te maken waar de grenzen liggen idioten zijn.
De politici die hun burgers uitleverden aan de willekeur van Europa zijn dus ... idioten.
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2012, 23:06   #7
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Nee, maar wel om de resterende problemen waarvan er reeds een paar aangehaald werden.
Eentje dat nog niet vermeld is is bijvoorbeeld de niet uniforme signalisatie.
Dat zou al heel wat verwarring voorkomen.
De verschillende beperkingen die opgelegd worden aan vrachtvervoer is er ook nog eentje.

Zoals reeds eerder hier opgemerkt is het voor een chauffeur die heel Europa doorkruist echt niet simpel om al die verschillende regels in acht te nemen.
Uniformiteit is aangewezen. Het opleggen vanuit Europees niveau iets anders.

Geef mij maar multilaterale akkoorden. Ik ben van mening dat mensen die blanco cheques uitdelen aan zakenpartners zonder vooraf duidelijk te maken waar de grenzen liggen idioten zijn.
De politici die hun burgers uitleverden aan de willekeur van Europa zijn dus ... idioten.
Signalisatie is toch voor het grootste deel op het Europese vasteland geharmoniseerd. Alleen met het VK zijn er grote verschillen, maar ik zie niet onmiddellijk hoopvolle tekenen dat men in G-B dit alles zou willen inruilen voor de signalisatie en wegmarkering zoals wij die kennen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 07:27   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Nee, maar wel om de resterende problemen waarvan er reeds een paar aangehaald werden.
Eentje dat nog niet vermeld is is bijvoorbeeld de niet uniforme signalisatie.
Dat zou al heel wat verwarring voorkomen.
De verschillende beperkingen die opgelegd worden aan vrachtvervoer is er ook nog eentje.

Zoals reeds eerder hier opgemerkt is het voor een chauffeur die heel Europa doorkruist echt niet simpel om al die verschillende regels in acht te nemen.
Uniformiteit is aangewezen. Het opleggen vanuit Europees niveau iets anders.

Geef mij maar multilaterale akkoorden. Ik ben van mening dat mensen die blanco cheques uitdelen aan zakenpartners zonder vooraf duidelijk te maken waar de grenzen liggen idioten zijn.
De politici die hun burgers uitleverden aan de willekeur van Europa zijn dus ... idioten.
Ook dit is een slecht voorbeeld, denk ik.

Ben jij specialist in internationaal vrachtvervoer? Ik niet, voor alle duidelijkheid. Maar ik weet wel dat minstens een aantal van die zaken Europees strikt geregeld zijn.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be