![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() aardappelen uit de grond?
Heeft u een moestuin? Heeft u al eens uw eigen groenten geplant en gegeten?
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Als kleine jongen rooide ik regelmatig aardappels bij mijn grootouders. Ik hoop in de toekomst een moestuintje te kunnen onderhouden, maar mijn eigen vingers zijn niet zo groen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vorig jaar voor de eerste keer een moestuin aangelegd.
Onverwacht succes met goede sla, broccoli, wortelen, prei, courgetten, selectie kruiden en ui als resultaat. Dit jaar de oppervlakte van de moestuin verdubbeld en momenteel staan er al sla, bloemkool, wortelen en radijzen op te schieten. Komen er nog bij; courgetten, ui, pompoenen, tomaten, broccoli en nog wat andere groentes waarvan er al een deel uitgezaaid zijn en nu staan op te schieten onder glas. Als complete noob als het over groenten gaat vond ik het resultaat van vorig jaar verrassend goed. Buiten het onkruid wieden had ik niet te veel werk aan de tuin en alles groeide als vanzelf. En de groentes smaken echt wel beter dan die uit de winkel. Vooral de sla was super, lekker knapperige dikke bladeren met echt smaak. Ook de wortelen smaakten veeel beter naar wortel dan de winkelexemplaren.
![]() |
#4 |
|
![]() Hoeveel tijd steek je daar in per week? (puur uit interesse, zou dat nooit doen denk ik)
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In't begin van't jaar moet je natuurlijk alles klaarmaken, omspitten enzo. Dan heb je wat werk met zaaien, verpotten en uitplanten. Als alles eenmaal aan't groeien is blijft het voornamelijk bij onkruid wieden. Tijdens de groei schat ik de geinvesteerde tijd op een half uurtje per dag. Het klaarmaken van de tuin na de winter vergt een weekendje. Het zaaien en verpotten enzo pakweg 1 dag.
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Over de aardappel gesproken, iemand enig idee wat de beste frietaardappel is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dat heb ik al te veel gedaan ![]() En dan overvolle pataatenmanden heel het veld af te sleuren en dan de wagen opsteken om dan op de wagen te kruipen en dat dan uit te kappen. Ik ga de mijne wel halen in de delhaize nu, is zelfs goedkoper.
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Wij hebben altijd kleine tomaatjes op ons terras staan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Burger
|
![]() Vorig jaar de eerste keer tomaten en paprika's in de tuin gezet.
Speciale grond: €20 Plantjes: +- €2 per stuk, paprika's iets duurder dacht ik Tijd: zeker twee, drie maanden elke avond mooi water gaan geven: time is € Regenen gemakkelijk stuk en waren op een mum van tijd rot voor rijp. Geef mij maar een pakje trostomaten uit de Delhaize ofzo. Komt steeds goekoper uit, tenzij je natuurlijk met je handen in de aarde wil zitten en wil leren over de groentjes en de bijtjes.
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gelukkig komt Demper alweer met de meest interessante, to-the-point, aandachttrekkende en trollende post in deze draad.
Wie anders? Hou je niet van tuinieren, ga dan op het internet op blote mannenkonten zitten geilen eh, maar laat mensen die daar wel plezier in vinden een beetje gerust. Ik begin die aandachtshoerderij van jou meer dan irritant te vinden. En ik vrees dat ik de enige niet ben.
![]() |
#13 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bintjes.
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vanaf dat ge meer bezig bent met groententeelt dan met je af te rukken, dan is er iets mis.
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Inderdaad, ge moogt nog 1000 wortels per jaar uitrukken, da's nog altijd minder dan de gemiddelde frequentie van de zelfbevrediging bij een gezonde man.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voil�*