![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Welke artiesten, ongeacht hun vakgebied, vind je overschat en waarom ?
Opgepast, dit betekent niet dat je sowieso een hekel aan hen hebt, maar hier gaat het louter over degenen die je toch wel overschat vindt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
|
![]() Citaat:
Ik weet nochtans dat het nutteloos is, want niemand houdt ervan dat zijn idool van zijn voetstuk valt, maar soit. Keith Richards is een middelmatige gitarist. Zijn muziek is vrij simpel, zijn gitaarspel en zijn riffs zijn voor een ietwat gevorderd gitarist snel onder de knie te krijgen. Niet alleen dat, hij beperkt zich ook meestal tot hetzelfde genre en zijn "hoogtepunt" situeert zich in de jaren 60 en 70. Op basis van dit alles ik absoluut niet akkoord om Keith Richards te beschouwen als een Groot Gitarist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Popgroep The Doors.
Verschrikkelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
Voor de rest noteer ik: niet het minste tegenargument. Niet dat ik anders verwacht had hoor, mijn argumenten zijn immers helder en steekhoudend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Hekel: Luc Tuymans, René Magritte, Marc Chagall, Jan Fabre, Luc Deleu
Geen hekel: Victor Horta, Hugo Claus, Beethoven |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Eigenlijk ben je wel redelijk 'conservatief', niet?
![]() |
#9 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Persoonlijk vind ik dat Richards geen virtuoos is op zijn gitaar, maar dat vind ik dan weer net zijn sterkte. In veel rock-bands is de drummer de drijvende kracht in songs, bij de Stones is het Richards. En hij is ook meer dan gitarist, veel van de songs zijn enkel van zijn hand (ook al moest maatje Mick een deel van de credits hebben). Persoonlijk heb ik het meer voor Beatles dan voor de Stones. Oh ja: en de meest onderschatte gitaar-rif is die van Blackmore's Smoke on the Water ... velen denken dat ze het kunnen spelen, maar doen het verkeerd (dixit Blackmore zelf) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat dacht je van J.S. Bach? Technisch misschien geniaal maar niks gevoel in zijn muziek en klankgeworden pilaarbijterij van het calvinistische soort.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Als ik zeg dat hij zich beperkt dat één genre - een zeer occasionele zij-uitstap telt niet - is dat ook een feit. Als ik zeg dat hij de laatste decennia haast niets noemenswaardig heeft gemaakt, is ook dat een feit. Dat is niet om die mens aan te vallen, want die heeft absoluut zeker zijn plaatsje verdiend in het Rock 'n Roll Walhalla, maar gitaartechnisch is hij beperkt. Het is staat iedereen vrij om daar anders over te denken, maar leg dan iets anders op tafel dan "Wie beweert dat ? Jij ?" zoals Pietje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() Sommige van zijn composities zijn inderdaad zo, maar over het algemeen gezien vind ik zijn werk echt goed. Wel licht overschat, of misschien zijn het eerder andere componisten uit zijn tijd die onderschat worden.
Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 17 mei 2012 om 20:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Erbarme dich b.v. is m.i. zuiver gevoel en techniek. Let ook op de jonge Menuhin. http://www.youtube.com/watch?v=gIdNBgyC88o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Simpel is niet noodzakelijk slecht, integendeel. Ik ben meestal geen fan van masturbatoire, zielloze gitaarsolo's van twee minuten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Ignace van Ingelgom , recente winnaar Canvascollectie
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |