Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2012, 17:40   #1
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard Eindelijk een duidelijk boerka-standpunt

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120604_136

Vermeersch zegt, gezichstbedekking in onze maatschappij kan niet... voila.

Laatst gewijzigd door brother paul : 4 juni 2012 om 17:40.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 17:45   #2
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Etienne Vermeersch: 'Ik vertelde een stommiteit'

http://www.standaard.be/artikel/deta...mpaign=seeding

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 4 juni 2012 om 17:46.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 17:59   #3
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht

Vermeersch was dat die man die de moord op Semira Adamu goedpraatte, in dienst van zijn logevriendjes van toen nog de SP?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 18:08   #4
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht

Was er dan nog iemand die er aan twijfelde ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 18:09   #5
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht

Sugar, maak je niet te snel blij. Ik heb het artikel hier liggen, en het is alles behalve soft voor burqa toestanden. Hij noemt het letterlijk zo dat iemand die daarmee rondloopt "een tent " is.

Ja, de vergelijking met de swastika was niet juist en ik ben ook blij dat Vermeersch dat toegeeft. Maar als je de moeite wil doen met het artikel volledig te lezen, dan mag je van mijn part zeker proberen om er ongerijmdheden uit te halen. De interviewer is het alvast niet gelukt.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 18:17   #6
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Vermeersch was dat die man die de moord op Semira Adamu goedpraatte, in dienst van zijn logevriendjes van toen nog de SP?
Wat een dwaze opmerking... Vermeersch heeft nooit het overlijden van Semira Adamu goedgepraat. Waarbij je er overigens subtiel de term "moord" bij haalt.
En wat voor een idiote verwijzing is dat nu naar de loge ? Zitten die te wachten op moorden in opdracht van de SP ? Pas wat op met al te veel Raki voor je hier komt posten.
Oud 4 juni 2012, 18:19   #7
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Sugar, maak je niet te snel blij. Ik heb het artikel hier liggen, en het is alles behalve soft voor burqa toestanden. Hij noemt het letterlijk zo dat iemand die daarmee rondloopt "een tent " is.

Ja, de vergelijking met de swastika was niet juist en ik ben ook blij dat Vermeersch dat toegeeft. Maar als je de moeite wil doen met het artikel volledig te lezen, dan mag je van mijn part zeker proberen om er ongerijmdheden uit te halen. De interviewer is het alvast niet gelukt.
Peter, ik volg even niet meer. Maar één ding is wel zeker: gefrustreerde, labiele personen neem ik niet serieus en hun uitspraken neem ik met een kruiwagen zout. Deze verwarde persoon spreekt in het artikel over de christelijke-joodse traditie. In 2005 zei hij nog dat de bijbel volstond met jodenhaat. Dezelfde man die voor het weekend de niqab erger vond dan de swastika, vindt dat nu toch niet meer. Kom hé zeg. Ik stel voor deze man een eigen rubriek te geven in de krant waarin we wekelijks kunnen genieten van een portie Vlaamse humor.
Oud 4 juni 2012, 18:29   #8
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Peter, ik volg even niet meer. Maar één ding is wel zeker: gefrustreerde, labiele personen neem ik niet serieus en hun uitspraken neem ik met een kruiwagen zout. Deze verwarde persoon spreekt in het artikel over de christelijke-joodse traditie. In 2005 zei hij nog dat de bijbel volstond met jodenhaat. Dezelfde man die voor het weekend de niqab erger vond dan de swastika, vindt dat nu toch niet meer. Kom hé zeg. Ik stel voor deze man een eigen rubriek te geven in de krant waarin we wekelijks kunnen genieten van een portie Vlaamse humor.
Sugar, ik kan het je enkel vragen : doe even de moeite met het artikel volledig te lezen. In essentie is het een discussie tussen verschelden die een column schreef op basis van de waarneming dat het maar om 100 a 200 vrouwen gaat. En dan soms toch ook eens erop wijst dat zelfs al gaat het maar om deze ene vrouw, dat haar rechten dan beknot worden. Dus : zijn conclusie is dat de wet niet zo strak moet toegepast worden.
Aan de andere kant heb je Vermeersch die de zaken zeer fundamenteel analyseert en met argumenten waar de interviewer gewoon geen speld kan tussenkrijgen. Je moet me niet geloven op mijn woord, lees het zelf na. Elke bibliotheek heeft die krant te inzage. Een oordeel is natuurlijk nooit neutraal, maar voor mij heeft Vermeersch deze discussie met glans gewonnen. Zelfs ondanks zijn uitschuiver over de swastika;
Oud 4 juni 2012, 19:53   #9
pegasus6869
Banneling

Standaard

Mensen,stel je niks voor hé.... "ZIJ " ( ik moet opletten wat ik schrijf héé want......!!! )
Dus "ZIJ" doen gewoon wat ze willen,wetten of geen wetten,dat leggen ze naast zich neer ,en...... "WIE" geeft de durf om hun tegen te houden hier in "ONS"(of toch niet) Belgenlandje ????
Ik weet het niet meer !!!waar gaan we naartoe???

Laatst gewijzigd door pegasus6869 : 4 juni 2012 om 19:55.
pegasus6869 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2012, 06:42   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Doe eens de moeite en duid ons aan de hand van een betrouwbare link, één ernstig iemand aan die ooit het overlijden van Semira Adamu goed praatte.

(en het verschil tussen moord en andere vormen van overlijden zal je wellicht nooit snappen zeker ?)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2012, 07:39   #11
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde

pixelpower's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

...bij het vergelijken van burka en swastika.

Maar hij is nog steeds enorm anti-burka. En met reden!
pixelpower is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2012, 07:57   #12
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Ik heb altijd enorm veel respect gehad voor de mening van Vermeersch.
Vermeersch heeft echter al te vaak zijn ethiek laten bepalen door de politiek.
Nu doet hij het weer.
De hoofddoek is niet erger dan de swastika...het is zijn identieke evenbeeld.
Voor de honderdduizendste keer.
De hoofddoek, boerka enz zijn symbolen van:
- imperialisme
- dood an de Joden
- dood aan homo's
- dood aan andersdenkenden
- afschaffing van de democratie
- afschaffing van scheiding kerk en staat
- juridisch en maatschappelijk paternalisme (sharia)

De Islam is voor 99% het spiegelbeeld van het nazisme en bijgevolg zijn zijn symbolen even mensonwaardig...
Oud 5 juni 2012, 08:33   #13
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ik heb altijd enorm veel respect gehad voor de mening van Vermeersch.
Vermeersch heeft echter al te vaak zijn ethiek laten bepalen door de politiek.
Nu doet hij het weer.
De hoofddoek is niet erger dan de swastika...het is zijn identieke evenbeeld.
Voor de honderdduizendste keer.
De hoofddoek, boerka enz zijn symbolen van:
- imperialisme
- dood an de Joden
- dood aan homo's
- dood aan andersdenkenden
- afschaffing van de democratie
- afschaffing van scheiding kerk en staat
- juridisch en maatschappelijk paternalisme (sharia)

De Islam is voor 99% het spiegelbeeld van het nazisme en bijgevolg zijn zijn symbolen even mensonwaardig...
volledig akkoord.

Ik denk dat waar Vermeersch in eerste instantie de boerka erger vond dan de swastiska, dit is omdat het dragen van de swastika niet van die aard is dat de drager zichzelf van de wereld afsluit, dat die drager dit zeker uit eigen wil doet, terwijl de boerka wordt opgelegd (al of niet met instemming van het lustobject zelf).

Dus zelfs al zijn beide symbolen totaal verwerperlijk en aan elkaar gewaagd, de boerka/niqaab reduceert bovenop de draagster zelf tot een soort uentermensch aqa te verbergen lustobject.

Ik denk dat d�*t ongeveer is wat Vermeersch in eerste instantie bedoelde, waarna men het uit context groot als titel gebruikte, waardoor hij nu genoodzaakt is het gewoon terug te nemen, vermits de helft van de lezers toch niet de juiste link zullen maken.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2012, 08:38   #14
Zenit
Banneling

Standaard

Je moet werkelijk al ernstig geestelijk gestoord zijn om in zo'n tent rond te lopen. Het is alles behalve normaal.
Alleen vrouwen die psychisch ziek zijn verbergen zich compleet voor de buitenwereld onder zo'n tent. Zeg nu zelf, niet kunnen verdragen dat een mannenblik je ziet, is toch behoorlijk gestoord.
Idem dito voor de hoofddoek, niet kunnen verdragen dat anderen je coiffure zien, het is wacko! Denken dat anderen sexual aroused worden door een blote lok, dat is mega gestoord.
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2012, 08:43   #15
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
volledig akkoord.

Ik denk dat waar Vermeersch in eerste instantie de boerka erger vond dan de swastiska, dit is omdat het dragen van de swastika niet van die aard is dat de drager zichzelf van de wereld afsluit, dat die drager dit zeker uit eigen wil doet, terwijl de boerka wordt opgelegd (al of niet met instemming van het lustobject zelf).

Dus zelfs al zijn beide symbolen totaal verwerperlijk en aan elkaar gewaagd, de boerka/niqaab reduceert bovenop de draagster zelf tot een soort uentermensch aqa te verbergen lustobject.

Ik denk dat d�*t ongeveer is wat Vermeersch in eerste instantie bedoelde, waarna men het uit context groot als titel gebruikte, waardoor hij nu genoodzaakt is het gewoon terug te nemen, vermits de helft van de lezers toch niet de juiste link zullen maken.
Het zou heel goed kunnen dat u geljk heeft.
Desalnietemin vind ik dat een groot denker zich geen reet hoeft aan te trekken van de wijze waarom zijn ideeen en maatschappelijke beschouwingen worden weergegeven door de pers.
Want als hij dat doet dan promoveert hij die pers tot meer dan een mediatieke waterdrager van het establishment.
Maar misschien is Etienne dan weer zo slim dat hij nog andere redenen heeft....
Oud 5 juni 2012, 08:50   #16
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar misschien is Etienne dan weer zo slim dat hij nog andere redenen heeft....
Etienne is zéér slim. Dat is ook nodig omdat hij anders zoals vb. Urbain Vermeulen, onmiddellijk uit de picture wordt gehaald en niks meer kan zeggen.

Zo heeft Vermeersch ooit eens een vragen-topic beantwoord op kif-kif. (in het hol van de leeuw zullen we maar zeggen). Zeer correcte maar diplomatische antwoorden.

Ik heb DRIE maal mijn vraag herhaald, geen antwoord gekregen. Hij heeft ze nochtans zeker kunnen lezen.
De vraag was iets in de aard van: "kan een religie die zèlf geen godsdienstvrijheid kent (doodstraf op afvalligheid, doden van ongelovigen, dhimmie status voor christenen en joden) toch in onze regio onder het recht op godsdienstvrijheid vallen".

Ik ben er zeker van dat Vermeersch deze vraag heeft gelezen én helemaal het antwoord niet schuldig bleef. Maar zeg dat maar eens op een officieel door de Vlaamse Gemeenschap en de koning Boudewijnstichting gesteund moslimforum als kifkif!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2012, 09:20   #17
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

een religie die verwacht dat zijn vrouwelijke aanhangers zichzelf - op bevel van een onzichtbaar vriendje - "markeren", daar waar de mannelijke aanhangers dat niet hoeven doen, dient sowieso niet serieus genomen te worden. Integendeel, die mensen moeten tegen zichzelf beschermd worden.

Laatst gewijzigd door korvo : 5 juni 2012 om 09:21.
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2012, 14:37   #18
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht
een religie die verwacht dat zijn vrouwelijke aanhangers zichzelf - op bevel van een onzichtbaar vriendje - "markeren", daar waar de mannelijke aanhangers dat niet hoeven doen, dient sowieso niet serieus genomen te worden. Integendeel, die mensen moeten tegen zichzelf beschermd worden.
Oh, maar de mannelijke 'aanhangers' hebben ook 'kledingvoorschriften' meegekregen hoor;
Citaat:
De moslimbroeder

Ook de moslimbroeder heeft bepaalde kledingvoorschriften gekregen waaraan hij zich hoort te houden. De 3awrah[1] van de man is vanaf zijn navel tot zijn knieën; dat deel van zijn lichaam hoort hij te bedekken.

Met betrekking tot zijn kleding hoort de moslimbroeder zich te houden aan de volgende voorwaarden:

• De man mag geen kledij dragen onder zijn enkels;
Zijn kleding mag niet lijken op de specifieke kleding van niet-moslims;
• Zijn kledingstukken mogen niet overwegend rood of geel zijn;
• Zijn kleding mag niet van zijde zijn;
• Hij mag geen goud dragen.

De moslim hoort ook te waken over zijn bedekking en hetgeen te verrichten dat zijn Heer van hem wil. De bedekking van de man is niet minder in verplichting dan de bedekking van de vrouw! Bereken de beloning bij jouw Heer en laat je niet weerhouden door de shaytaan of jouw begeerte.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2012, 14:47   #19
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me af waarom die man zo veel in het nieuws moet komen.

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2012, 15:27   #20
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht
Je moet werkelijk al ernstig geestelijk gestoord zijn om in zo'n tent rond te lopen. ...
Alleen vrouwen die psychisch ziek zijn verbergen zich compleet voor de buitenwereld onder zo'n tent.
²

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be