Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 29 mei 2012, 14:45   #1
leeuwke1969
Vreemdeling

Standaard Rijverbod - niet iedereen gelijk voor de wet...

Stel je voor,

Je bent vrachtwagenchauffeur je krijgt 2 maanden rijverbod voor alle voertuigen gevolgen = geen inkomen - dit is dan nog niet eens voor dronkenschap of door rood licht rijden of iemand omver rijden en niet eens met de vrachtwagen.

Je bent arbeider/bediende en je krijgt 2 maanden rijverbod voor alle voertuigen
gevolg = je neemt je fiets/bus/trein/carpoolen en je hebt 2 maanden een inkomen

Waar kun je nog naartoe om dit aan te kaarten. Ik dacht nochtans dat iedereen in België gelijk was voor de wet
leeuwke1969 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2012, 14:47   #2
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leeuwke1969 Bekijk bericht
Stel je voor,

Je bent vrachtwagenchauffeur je krijgt 2 maanden rijverbod voor alle voertuigen gevolgen = geen inkomen - dit is dan nog niet eens voor dronkenschap of door rood licht rijden of iemand omver rijden en niet eens met de vrachtwagen.

Je bent arbeider/bediende en je krijgt 2 maanden rijverbod voor alle voertuigen
gevolg = je neemt je fiets/bus/trein/carpoolen en je hebt 2 maanden een inkomen

Waar kun je nog naartoe om dit aan te kaarten. Ik dacht nochtans dat iedereen in België gelijk was voor de wet
Correct en je hebt hier duidelijk aangetoond dat iedereen gelijk wordt behandeld onafhankelijk van het beroep dat men uitoefent.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2012, 15:04   #3
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Normaal gezien kan je uitzondering vragen als je beroep vrachtwagenchauffeur is. Je rijbewijs blijft ingetrokken maar voor je werk mag je blijven rijden.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2012, 15:31   #4
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Te rap gereden zeker?
Je kan ook uitstel vragen, en het rijverbod opnemen in je vakantie over twee jaar heen.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2012, 15:50   #5
leeuwke1969
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Te rap gereden zeker?
Je kan ook uitstel vragen, en het rijverbod opnemen in je vakantie over twee jaar heen.
nee Liederik ook niet te rap gereden. Mijn partner is internationaal vrachtwagenchauffeur. Toen hij pas gescheiden was koopt hij een autootje. Hij stuurt het roze formulier op naar de verzekeraar, hij krijgt een bevestigend schrijven dat de papier binnen zijn en hij binnenkort groen formulier en nummerplaten in de bus zal krijgen. Intussen is hij weg voor het werk en komt de garagist het autootje met oude nummerplaten voor de deur zetten wegens plaatsgebrek. De garagist brengt op aanraden van zijn moeder het autootje tot aan de deur en hangt er oude nummerplaten op want als de nummerplaten met de post komen dan kan de zoon onmiddellijk met de auto weg. Mijn man wist intussen nog van niets. De overbuurvrouw dient klacht in bij de politie omdat de auto voor haar deur staat (regelementair weliswaar). Politie komt langs en merkt dat de auto nog niet is verzekerd. Moeder legt uit dat de verzekering is aangevraagd en toont het schrijven. Zoon komt intussen thuis, belt naar de verzekering die hem doodleuk meedeelt dat ze de papieren niet meer vinden. Zoon krijgt pv aan zijn been met deze straf als gevolg....

Wat betreft die spreiding, volgens horen zeggen kan dit niet meer....
Oud 29 mei 2012, 15:52   #6
leeuwke1969
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Correct en je hebt hier duidelijk aangetoond dat iedereen gelijk wordt behandeld onafhankelijk van het beroep dat men uitoefent.
Maar volgens het beroep dat je uitoefent valt de ene straf toch wel zwaarder uit dan de andere. De ene kan met dezelfde straf zijn job verliezen en inkomstenverlies lijden terwijl de andere praktisch geen hinder ondervindt.
Oud 29 mei 2012, 18:08   #7
Liederik
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
nee Liederik ook niet te rap gereden. Mijn partner is internationaal vrachtwagenchauffeur. Toen hij pas gescheiden was koopt hij een autootje. Hij stuurt het roze formulier op naar de verzekeraar, hij krijgt een bevestigend schrijven dat de papier binnen zijn en hij binnenkort groen formulier en nummerplaten in de bus zal krijgen. Intussen is hij weg voor het werk en komt de garagist het autootje met oude nummerplaten voor de deur zetten wegens plaatsgebrek. De garagist brengt op aanraden van zijn moeder het autootje tot aan de deur en hangt er oude nummerplaten op want als de nummerplaten met de post komen dan kan de zoon onmiddellijk met de auto weg. Mijn man wist intussen nog van niets. De overbuurvrouw dient klacht in bij de politie omdat de auto voor haar deur staat (regelementair weliswaar). Politie komt langs en merkt dat de auto nog niet is verzekerd. Moeder legt uit dat de verzekering is aangevraagd en toont het schrijven. Zoon komt intussen thuis, belt naar de verzekering die hem doodleuk meedeelt dat ze de papieren niet meer vinden. Zoon krijgt pv aan zijn been met deze straf als gevolg....

Dat is wel een raar verhaal.
-Van wie zijn die 'oude' nummerplaten? Van de garagist of de verkoper?
- Waarom moeten die oude nummerplaten eraan blijven als de zoon toch wacht op nieuwe platen vooraleer te vertrekken?
-Hoe kan uw man nu van niks weten als hij de auto gekocht heeft? Levering zou toch op z'n minst even besproken kunnen geweest zijn?
- Hoe kan je klacht indienen voor een reglemenatir geparkeerde auto? En welke klacht is dat precies?
-Hoe kan er nu een pv opgesteld worden voor een auto die niet in het verkeer is?
- Als je een schrijven hebt dat aantoont dat de verzekering in behandeling is volstaat dat zelfs als je rijdt. Waarom nu niet? Staat dat in het pv?
- De zoon krijgt een pv , maar daarin staat dan een rijverbod voor je man/partner die helemaal niet aanwezig is?
Oud 30 mei 2012, 16:36   #8
leeuwke1969
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Dat is wel een raar verhaal.
-Van wie zijn die 'oude' nummerplaten? Van de garagist of de verkoper?
de oude nummerplaten waren van mijn man zijn vorige auto van toen hij nog getrouwd was. Ex verkocht auto en man kreeg de nummerplaten terug
- Waarom moeten die oude nummerplaten eraan blijven als de zoon toch wacht op nieuwe platen vooraleer te vertrekken?Omdat de garagist de auto op straat heeft gezet
-Hoe kan uw man nu van niks weten als hij de auto gekocht heeft? Levering zou toch op z'n minst even besproken kunnen geweest zijn? Garagist heeft met de moeder van mijn man gebeld omdat mijn man in het buitenland zat en zijn moeder heeft gedaan om goed te doen
- Hoe kan je klacht indienen voor een reglemenatir geparkeerde auto? En welke klacht is dat precies? De overbuurvrouw heeft de politie gebeld omdat ze dacht dat de auto niet regelementair geparkeerd stond. Dit was niet het geval, maar de politie haalde wel de nummerplaat van mijn man door het systeem en merkte zo dat de nummerplaten niet tot deze auto behoorden
-Hoe kan er nu een pv opgesteld worden voor een auto die niet in het verkeer is? Hij stond op de openbare weg= in verkeer
- Als je een schrijven hebt dat aantoont dat de verzekering in behandeling is volstaat dat zelfs als je rijdt. Waarom nu niet? Staat dat in het pv? Daar kan ik niet op antwoorden. Mijn man is zelfs niet verhoord geweest. Hij kreeg een telefoontje van de agent met de melding dat hij moest bellen als hij in het land was. Dit heeft mijn man gedaan, het was weekend en de agent was niet aanwezig. Mijn man heeft een boodschap achtergelaten en een mail gestuurd, maar hij heeft niets meer gehoord. Mijn man is intussen ook verhuisd naar een andere stad/provincie en werd pas in 2011 verhoord door de wijkagent.
- De zoon krijgt een pv , maar daarin staat dan een rijverbod voor je verhoord door man/partner die helemaal niet aanwezig is?Man =zoon (sorry was wat verwarrend). De auto stond gewoon stil, er was niemand mee aan het rijden en mijn man was niet thuis en toch zo'n straf en de verzekeraar wast zijn handen in onschuld
Oud 30 mei 2012, 20:31   #9
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik volg u per uitzondering volledig.

Meneer vergat ook vertegenwoordigers, field techniekers, enz.. te vermelden.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 11:27   #10
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het zijn inderdaad lappen als je zoiets meemaakt. onbetrouwbare verzekeringsagent, onmoedwillig toeval,..? ik kan het niet zeggen.

Zowel op dit als op "van horen zeggen"; altijd bronnen checken, hoe "betrouwbaar" jij of men ze ook acht voorkomt veel onnodige miserie
Spijtig dat je dat zelfs vandaag de dag nog moet doen maar ja het is spijtig een huidige realiteit. Be vigilant, every second of your life, even when you relax maintain a balance.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 11:40   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

En toch klopt het van geen kanten, dat verhaal.

Je kan onmogelijk gestraft worden voor onverzekerd rijden, als men je niet 'bewezen aan het stuur' aangetroffen heeft.
Concreter: als het voertuig niet verzekerd was, en de garagist heeft het tot daar gereden, dan is enkel en alleen de garagist strafbaar, en zeker niet de eigenaar die in het buitenland zit.

Er zit dus waarschijnlijk andere 'stront aan de knikker'.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 14:00   #12
leeuwke1969
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En toch klopt het van geen kanten, dat verhaal.

Je kan onmogelijk gestraft worden voor onverzekerd rijden, als men je niet 'bewezen aan het stuur' aangetroffen heeft.
Concreter: als het voertuig niet verzekerd was, en de garagist heeft het tot daar gereden, dan is enkel en alleen de garagist strafbaar, en zeker niet de eigenaar die in het buitenland zit.

Er zit dus waarschijnlijk andere 'stront aan de knikker'.
Het spijt mij jou te moeten ontgoochelen, maar mijn man was in het buitenland met de vrachtwagen voor zijn werk toen die feiten gebeurd zijn. Het blijkt dat zelfs als je niet betrapt wordt met rijden met een 'onverzekerde' auto maar hij gewoon op de openbare weg staat, zij veronderstellen dat je met deze auto rijdt. Dus geen andere 'stront aan de knikker'. En het is zelfs niet nodig dat je verhoord wordt, dat mag gerust 2 jaar na datum..... De enige personen die op het moment van de feiten verhoord werden waren de moeder van mijn man, omdat hij daar heeft gewoond en die buurvrouw en voor de rest staat er geen verhoor van mijn echtgenoot in die pv.

Maar de overheid heeft geluk, want wij hebben niet de financiële middelen om een advocaat te betalen die dit allemaal voor ons kan uitzoeken om te zien wat er daar is gebeurd. Enkel de 'goedverdienende criminelen' kunnen aan hun straf ontsnappen, de hardwerkende burger zal er wel voor opdraaien.... die kunnen we makkelijker pluimen en zij zullen wel braaf luisteren naar wat hen wordt opgedragen anders kloppen we nog een beetje meer centen uit hun zak.

Laatst gewijzigd door leeuwke1969 : 31 mei 2012 om 14:06.
Oud 31 mei 2012, 16:26   #13
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Tja de fout ligt bij de garagist natuurlijk, die heeft een auto zonder verzekering en met valse platen op de openbare weg geparkeerd.

Als uw man vrachtwagenchauffeur is en dit verhaal aan de rechter doet gaat die altijd een uitzondering toestaan voor zijn werk hoor, geen probleem.

Maar ik raad u wel aan van garagist, verzekeringsagent, en natuurlijk buurvrouw te veranderen, om zulke miserie in de toekomst te voorkomen
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 16:45   #14
leeuwke1969
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Tja de fout ligt bij de garagist natuurlijk, die heeft een auto zonder verzekering en met valse platen op de openbare weg geparkeerd.

Als uw man vrachtwagenchauffeur is en dit verhaal aan de rechter doet gaat die altijd een uitzondering toestaan voor zijn werk hoor, geen probleem. Tja, hadden wij ook gedacht, maar mijn had de pech dat hij uit Dendermonde komt, en een onverzekerde auto is volgens de rechter een heel zwaar vergrijp en in beroep gaan we niet, te duur. Mijn verzekering wil niet tussenkomen in rechtsbijstand omdat het gebeurde vooraleer de verzekering bij hen liep. Mijn man heeft nu een schrijven naar het parket gericht met de vraag om hun mildheid te tonen en hem toch met de vrachtwagen te laten rijden. Hij ontkent wel geen schuld, maar vraagt gewoon om een beetje begrip.

Maar ik raad u wel aan van garagist, verzekeringsagent, en natuurlijk buurvrouw te veranderen, om zulke miserie in de toekomst te voorkomen Die buurvrouw is al lang geen buurvrouw meer en ook niet van zijn moeder en de verzekeringsagent hebben we ook al gewisseld en wat betreft de garagist die hebben we zeker niet meer nodig
Oud 4 juni 2012, 09:25   #15
Nicnacer
Vreemdeling

Standaard

De reden om een rijverbod aan iemand te geven daar kan je over discuteren.
Maar als je een rijverbod krijgt dan mag je niet meer rijden met een voertuig zo simpel is het. Je moet hier geen uitzonderingen op maken. Iemand die een rijbewijs nodig heeft voor zijn job moet maar zo verstandig zijn om geen rijverbod te krijgen.
Nicnacer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 09:57   #16
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

I call bulshit.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 11:13   #17
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het spijt mij jou te moeten ontgoochelen, maar mijn man was in het buitenland met de vrachtwagen voor zijn werk toen die feiten gebeurd zijn. Het blijkt dat zelfs als je niet betrapt wordt met rijden met een 'onverzekerde' auto maar hij gewoon op de openbare weg staat, zij veronderstellen dat je met deze auto rijdt. Dus geen andere 'stront aan de knikker'. En het is zelfs niet nodig dat je verhoord wordt, dat mag gerust 2 jaar na datum..... De enige personen die op het moment van de feiten verhoord werden waren de moeder van mijn man, omdat hij daar heeft gewoond en die buurvrouw en voor de rest staat er geen verhoor van mijn echtgenoot in die pv.

Maar de overheid heeft geluk, want wij hebben niet de financiële middelen om een advocaat te betalen die dit allemaal voor ons kan uitzoeken om te zien wat er daar is gebeurd. Enkel de 'goedverdienende criminelen' kunnen aan hun straf ontsnappen, de hardwerkende burger zal er wel voor opdraaien.... die kunnen we makkelijker pluimen en zij zullen wel braaf luisteren naar wat hen wordt opgedragen anders kloppen we nog een beetje meer centen uit hun zak.
Ik geloof ook geen barst van uw verhaal.
Rijverbod wordt door een politierechtbank uitgesproken en daar moet uw man bij aanwezig zijn, al dan niet met een advocaat.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 11:17   #18
Liederik
Staatssecretaris

Standaard

Da's niet waar. Verstek is mogelijk.
Oud 4 juni 2012, 11:20   #19
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Da's niet waar. Verstek is mogelijk.
Neemt niet weg dat men aanwezig kan zijn en zich verdedigen of laten vertegenwoordigen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 19:34   #20
chris k
Staatssecretaris

chris k's schermafbeelding

Standaard

Had hij al een strafblad >>> Voorwaardelijk van vroeger te hard gereden of gedronken in een vorige leven ?
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be