![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.450
|
![]() Op weg naar nogmeer melken.
![]() Wie van ons zal zich allemaal laten verrassen? ![]() ![]() http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120605_170 Het wapen mag je in bezit hebben maar je moet er vanaf nu constant 120 km p/u mee rijden. ![]() ![]() Hoe meer power en hoe duurder hoe beter, maar dan voor een ander melkenkas.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
|
![]() Een lagere snelheid is synoniem voor minder verkeersdoden ; er woedt in ons land en enkele andere een echte oorlog tegen iedereen, gevoerd door snelheidsmaniakken.
De productie van snelle wagens zou aan banden gelegd moeten worden. De technologie maakt het eigenlijk mogelijk dat auto's in bevouwde kom automatisch een bepaalde snelheidsgrens niet kunnen overschrijden : dat zou pas een goed idee zijn...
__________________
Tempo toleras sed vero aperas |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.450
|
![]() Dus ben je het met mij eens.
De boter en het geld van de boter |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Locatie: Luxembourg
Berichten: 3.703
|
![]() Persoonlijk vind ik trajectcontrole wel beter dan gewoon flitsen, maar 't is kiezen tussen de pest en cholera hé
![]() Maar wacht maar de dag dat we ook met een computer rondrijden die uitleesbaar is door de politie gaat komen. Zoals we bij de vrachtwagens doen en dan is't simpel hé, ah meneer gij hebt vorige week 150 gereden dat is dan zoveel €€€. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Burgemeester
Geregistreerd: 18 oktober 2010
Berichten: 589
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 16.699
|
![]() Citaat:
Snelheid is zeker een belangrijk aspect bij verkeersdoden maar het is niet het enige. Als de wegen vol putten zitten draagt dat ook niet bij tot de verkeersveiligheid (het aantal aangiftes door automobilsten die hun auto beschadigd zagen omdat ze in een of andere put in de weg reden neemt trouwens ook steeds meer toe). Het is duidelijk dat in België het puur om de poen te doen is. Die flitspalen staan er niet omdat je trager zou rijden. Dat trager rijden dient enkel als alibi om te kunnen extra belastingen te heffen. Het is simpel, als men werkelijk zo met de verkeersveiligheid begaan is, waarom dan geen snelheidbegrenzers ? Maar ja, dan loopt de kassa niet meer vol, natuurlijk...
__________________
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.450
|
![]() Hoeveel zijn er tot nu toe in de val gelopen.
Mensen die het niet wisten? Is dat fair? En waarom zijn er geen in de provincie van Hilde Crevits zelf? Ergens tussen Kortrijk en Brugge via Torhout of zo? Wordt West-Vlaanderen opnieuw gespaard is ook een goede vraag? Zoveel openbare werken in die provincie en geen trajectcontrole, waarom? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.450
|
![]() Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 11 juni 2012 om 11:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 7.535
|
![]() Citaat:
Er is op dit moment nog maar één plaats met trajectcontrole: je kan dus gerust beginnen zagen over die vier andere provincies ook. Alles heeft zijn tijd. Trajectcontrole is veel veiliger dan losse flitspalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
|
![]() Citaat:
Een vergelijking van Vlaanderen met Nederland. Oppervlakte: 13.521 km² (VL) - 34.050 km² (NL) Bevolking: 6.250.000 - 16.740.000 Dichtheid: 460 inw/km² - 490 inw/km² Flitspalen: 1.322 - 1.480 Flitspalen/km²: 1 per 10 km² - 1 per 23 km² ( VL 2,3 x NL) Flitspalen/inw: 1 per 4.730 inw - 1 per 11.310 inw ( VL 2,4 x NL) Verkeersdoden: 2001: 850 - 1.000 2010: 440 - 540 Cijfers 2010 Verkeersdoden per km²: 1 per 31 km² - 1 per 63 km² (NL 2 x zo veilig als VL) Verkeersdoden per inw: 1 per 14.205 inw - 1 per 31.000 inw ( NL 2,2 x zo veilig als VL) Conclusie: Het aantal flitspalen kan onmogelijk verklaren waarom het Nederlandse verkeer ruwweg 2 x zo veilig is als het Vlaamse gezien er circa 2 x zoveel flitspalen staan in Vlaanderen als in Nederland en bovendien het boetebedrag in Vlaanderen per overtreding ruwweg 2 �* 3 x zo hoog is als in Nederland. Repressie helpt iets maar zonder aangepaste infrastructuur met bijvoorbeeld scheiding van de verkeersstromen (snel/traag en sterk/zwak) is geen verbetering meer mogelijk al zal de verkeersdichtheid door o.a. filevorming automatisch voor een verdere vermindering van het aantal doden zorgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
|
![]() Citaat:
Volgens mijn zijn snellere wagens veiliger dan goedkope daar ze over meer veiligheidssystemen beschikken. Wel pech als je even wat extra vermogen (snelheid) nodig hebt om uit een hachelijke situatie te geraken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
|
![]() Citaat:
__________________
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 7.535
|
![]() Citaat:
2) er zit altijd een marge op de meting door de politie. Dat kan tot tegen de 10km/h verschillen. Kortom: wie geflitst werd, reed écht te rap |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
|
![]() Ik had het over die traject controle.
__________________
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 7.535
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
|
![]()
__________________
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |