Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 juni 2012, 11:42   #1
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.450
Standaard Gedaan met op de start te…Laat nu de poen maar komen

Op weg naar nogmeer melken.

Wie van ons zal zich allemaal laten verrassen?

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120605_170

Het wapen mag je in bezit hebben maar je moet er vanaf nu constant 120 km p/u mee rijden.

Hoe meer power en hoe duurder hoe beter, maar dan voor een ander melkenkas..
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 11:49   #2
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Een lagere snelheid is synoniem voor minder verkeersdoden ; er woedt in ons land en enkele andere een echte oorlog tegen iedereen, gevoerd door snelheidsmaniakken.

De productie van snelle wagens zou aan banden gelegd moeten worden. De technologie maakt het eigenlijk mogelijk dat auto's in bevouwde kom automatisch een bepaalde snelheidsgrens niet kunnen overschrijden : dat zou pas een goed idee zijn...
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 11:50   #3
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.450
Standaard

Dus ben je het met mij eens.
De boter en het geld van de boter
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 12:15   #4
santos
Minister
 
santos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Locatie: Luxembourg
Berichten: 3.703
Standaard

Persoonlijk vind ik trajectcontrole wel beter dan gewoon flitsen, maar 't is kiezen tussen de pest en cholera hé
Maar wacht maar de dag dat we ook met een computer rondrijden die uitleesbaar is door de politie gaat komen. Zoals we bij de vrachtwagens doen en dan is't simpel hé, ah meneer gij hebt vorige week 150 gereden dat is dan zoveel €€€.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 15:36   #5
tschoon verdiep
Burgemeester
 
tschoon verdiep's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 oktober 2010
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Persoonlijk vind ik trajectcontrole wel beter dan gewoon flitsen, maar 't is kiezen tussen de pest en cholera hé
Maar wacht maar de dag dat we ook met een computer rondrijden die uitleesbaar is door de politie gaat komen. Zoals we bij de vrachtwagens doen en dan is't simpel hé, ah meneer gij hebt vorige week 150 gereden dat is dan zoveel €€€.
en op de jaarlijkse autoinspectie, "u heeft vorig jaar 20 keer te snel gereden dat is 1500€ aub"
tschoon verdiep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 21:20   #6
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 16.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Een lagere snelheid is synoniem voor minder verkeersdoden
Nochtans staan er steeds meer flitspalen, en ging het aantal verkeersdoden vorig jaar wel opnieuw omhoog.
Snelheid is zeker een belangrijk aspect bij verkeersdoden maar het is niet het enige.
Als de wegen vol putten zitten draagt dat ook niet bij tot de verkeersveiligheid (het aantal aangiftes door automobilsten die hun auto beschadigd zagen omdat ze in een of andere put in de weg reden neemt trouwens ook steeds meer toe).
Het is duidelijk dat in België het puur om de poen te doen is.
Die flitspalen staan er niet omdat je trager zou rijden.
Dat trager rijden dient enkel als alibi om te kunnen extra belastingen te heffen.
Het is simpel, als men werkelijk zo met de verkeersveiligheid begaan is, waarom dan geen snelheidbegrenzers ?
Maar ja, dan loopt de kassa niet meer vol, natuurlijk...
__________________
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag)
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 21:34   #7
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Een lagere snelheid is synoniem voor minder verkeersdoden
Moest dat zo zijn, dan zouden de meeste doden op de snelwegen vallen. Quod non.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2012, 13:44   #8
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.450
Standaard

Hoeveel zijn er tot nu toe in de val gelopen.
Mensen die het niet wisten?
Is dat fair?
En waarom zijn er geen in de provincie van Hilde Crevits zelf?
Ergens tussen Kortrijk en Brugge via Torhout of zo?
Wordt West-Vlaanderen opnieuw gespaard is ook een goede vraag?
Zoveel openbare werken in die provincie en geen trajectcontrole, waarom?
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2012, 11:28   #9
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.450
Standaard

Meer, meer meer meer

http://www.vandaag.be/binnenland/989...e-minuten.html

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 11 juni 2012 om 11:29.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2012, 11:49   #10
vrijevlaming
Banneling
 
 
vrijevlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 7.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Hoeveel zijn er tot nu toe in de val gelopen.
Mensen die het niet wisten?
Is dat fair?
En waarom zijn er geen in de provincie van Hilde Crevits zelf?
Ergens tussen Kortrijk en Brugge via Torhout of zo?
Wordt West-Vlaanderen opnieuw gespaard is ook een goede vraag?
Zoveel openbare werken in die provincie en geen trajectcontrole, waarom?
120 is 120. Er is geen val. En "van niets weten" is geen argument.

Er is op dit moment nog maar één plaats met trajectcontrole: je kan dus gerust beginnen zagen over die vier andere provincies ook. Alles heeft zijn tijd. Trajectcontrole is veel veiliger dan losse flitspalen.
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2012, 02:07   #11
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Nochtans staan er steeds meer flitspalen, en ging het aantal verkeersdoden vorig jaar wel opnieuw omhoog.
Snelheid is zeker een belangrijk aspect bij verkeersdoden maar het is niet het enige.
Als de wegen vol putten zitten draagt dat ook niet bij tot de verkeersveiligheid (het aantal aangiftes door automobilsten die hun auto beschadigd zagen omdat ze in een of andere put in de weg reden neemt trouwens ook steeds meer toe).
Het is duidelijk dat in België het puur om de poen te doen is.
Die flitspalen staan er niet omdat je trager zou rijden.
Dat trager rijden dient enkel als alibi om te kunnen extra belastingen te heffen.
Het is simpel, als men werkelijk zo met de verkeersveiligheid begaan is, waarom dan geen snelheidbegrenzers ?
Maar ja, dan loopt de kassa niet meer vol, natuurlijk...

Een vergelijking van Vlaanderen met Nederland.

Oppervlakte: 13.521 km² (VL) - 34.050 km² (NL)
Bevolking: 6.250.000 - 16.740.000
Dichtheid: 460 inw/km² - 490 inw/km²

Flitspalen: 1.322 - 1.480
Flitspalen/km²: 1 per 10 km² - 1 per 23 km² ( VL 2,3 x NL)
Flitspalen/inw: 1 per 4.730 inw - 1 per 11.310 inw ( VL 2,4 x NL)

Verkeersdoden: 2001: 850 - 1.000
2010: 440 - 540
Cijfers 2010
Verkeersdoden per km²: 1 per 31 km² - 1 per 63 km² (NL 2 x zo veilig als VL)
Verkeersdoden per inw: 1 per 14.205 inw - 1 per 31.000 inw ( NL 2,2 x zo veilig als VL)

Conclusie:
Het aantal flitspalen kan onmogelijk verklaren waarom het Nederlandse verkeer ruwweg 2 x zo veilig is als het Vlaamse gezien er circa 2 x zoveel flitspalen staan in Vlaanderen als in Nederland en bovendien het boetebedrag in Vlaanderen per overtreding ruwweg 2 �* 3 x zo hoog is als in Nederland.

Repressie helpt iets maar zonder aangepaste infrastructuur met bijvoorbeeld scheiding van de verkeersstromen (snel/traag en sterk/zwak) is geen verbetering meer mogelijk al zal de verkeersdichtheid door o.a. filevorming automatisch voor een verdere vermindering van het aantal doden zorgen.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2012, 05:44   #12
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Een lagere snelheid is synoniem voor minder verkeersdoden ; er woedt in ons land en enkele andere een echte oorlog tegen iedereen, gevoerd door snelheidsmaniakken.

De productie van snelle wagens zou aan banden gelegd moeten worden. De technologie maakt het eigenlijk mogelijk dat auto's in bevouwde kom automatisch een bepaalde snelheidsgrens niet kunnen overschrijden : dat zou pas een goed idee zijn...
Als je niet inslaap valt door te traag rijden.

Volgens mijn zijn snellere wagens veiliger dan goedkope daar ze over meer veiligheidssystemen beschikken.

Wel pech als je even wat extra vermogen (snelheid) nodig hebt om uit een hachelijke situatie te geraken.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2012, 05:45   #13
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Moest dat zo zijn, dan zouden de meeste doden op de snelwegen vallen. Quod non.
Procentueel zijn de snelste autosnelwegen ter wereld ook bij de veiligste.
Die vlieger gaat dus niet op.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2012, 09:32   #14
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
120 is 120. Er is geen val. En "van niets weten" is geen argument.

Er is op dit moment nog maar één plaats met trajectcontrole: je kan dus gerust beginnen zagen over die vier andere provincies ook. Alles heeft zijn tijd. Trajectcontrole is veel veiliger dan losse flitspalen.
Hoe nauwkeurig is dat eigenlijk? Ik ga soms ook wel over de 120 (vooral op langere afstanden, je kijkt nu eenmaal niet de hele tijd op je dashboard) en corrigeer mijn snelheid wanneer ik het merk.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2012, 09:36   #15
vrijevlaming
Banneling
 
 
vrijevlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 7.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Hoe nauwkeurig is dat eigenlijk? Ik ga soms ook wel over de 120 (vooral op langere afstanden, je kijkt nu eenmaal niet de hele tijd op je dashboard) en corrigeer mijn snelheid wanneer ik het merk.
1) de meeste snelheidsmeters in de auto geven meer aan dan dat je werkelijk rijdt

2) er zit altijd een marge op de meting door de politie. Dat kan tot tegen de 10km/h verschillen.

Kortom: wie geflitst werd, reed écht te rap
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2012, 10:46   #16
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
1) de meeste snelheidsmeters in de auto geven meer aan dan dat je werkelijk rijdt

2) er zit altijd een marge op de meting door de politie. Dat kan tot tegen de 10km/h verschillen.

Kortom: wie geflitst werd, reed écht te rap
Ik had het over die traject controle.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2012, 11:20   #17
vrijevlaming
Banneling
 
 
vrijevlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 7.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ik had het over die traject controle.
komt op hetzelfde neer
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2012, 11:29   #18
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
komt op hetzelfde neer
ok
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be