![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Welke stad moet hoofdstad van een onafhankelijk Vlaanderen worden? | |||
Brussel |
![]() ![]() ![]() |
20 | 40,00% |
Gent |
![]() ![]() ![]() |
7 | 14,00% |
Antwerpen |
![]() ![]() ![]() |
14 | 28,00% |
Brugge |
![]() ![]() ![]() |
8 | 16,00% |
Leuven |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,00% |
Hasselt |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 50. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() Welke stad moet volgens jullie hoofdstad worden van een onafhankelijk Vlaanderen?
Ik kies voor Antwerpen of Gent.
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Antwerpen.
Gent is - met alle respect - een provinciestad ivg met Antwerpen en heeft internationaal gezien niks bekendheid. Ik pleit er wel voor dat de overheidsinstellingen en ministeries over meerdere vlaamse steden gespreid worden (waarbij Gent dan natuurlijk wel in aanmerking komt), maar Gent de hoofdstad r u kidding me? ![]() Nu soit, eerste zorg is onafhankelijk geraken, qua hoofdstad zien we daarna wel ![]() edit: in geval Brussel mee wil in een onafhankelijk vlaanderen, mag van mij Brussel hoofdstad blijven, ik zou dat zelfs verkiezen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Een onafhankelijk Vlaanderen met Brussel als hoofdstad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() De hoofdstad van Vlaanderen kan alleen in Vlaanderen liggen.
Brussel, Antwerpen, Leuven en Hasselt zijn dus uitgesloten. Brugge en Gent zijn nog mogelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat zou zo'n beetje zijn als Den Haag in Nederland terwijl ik gevoelsmatig vind dat dat Amsterdam zou moeten zijn. Hoewel het vroeger misschien anders was, is Antwerpen nu wel deel van vlaanderen én beschouwt een antwerpenaar een gentenaar als medevlaming en omgekeerd. Nu soit zoals gezegd het belangrijkste is die onafhankelijkheid. En dan moet er nog bekeken worden of Brussel deel wenst uit te maken van vlaanderen of niet... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Anchorage lijkt me nog de beste keuze. 8)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gouverneur
|
![]() Brussel gewoon behouden als hoofdstad, en als Brussel een mini stadstaatje wordt, zou ik pleiten voor Antwerpen. Niet dat ik er woon ofzo, het is gewoon de grootste economische centrum in Vlaanderen, en ook het meest bekend in het buitenland.
![]() |
#9 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik heb het gevoel dat dit al de twintigduizendste topic is die deze vraag stelt... ik kan mij vergissen eh maar
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belachelijke topic aangezien Vlaanderen nooit onafhankelijk kan worden.
Tenzij... in 1917 het die gewetenloze kliek eens gelukt, met de hulp van de Duitse kindereters, Vlaanderen onafhankelijk te verklaren. Binnen Duitsland uiteraard. De enige historische hoofdstad van het onafhankelijke Vlaanderen is dus... Berlijn. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Belgie valt uiteen, het is zelfs zover gekomen dat ze er over durven te spreken op de V(?)RT. Zelfs aan de linkerzijde wil men verdere autonomie doordrijven voor de regio's. Enkel jullie marginale belgicisten houden voet bij stuk... maar niet voor lang meer ![]()
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet Antwerpen aub! Ik wil niet dat mijn stad het centrum van de bureaucraten wordt.
![]() |
![]() |
#14 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://forum.politics.be/viewtopic.p...c&start=30
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Nu omvat het VLAAMS gewest (lees: Vlaanderen) dit (op de afbeelding gele) gebied: ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ik kies voor Reet, ligt onder Antwerpen ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |