![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.459
|
![]() http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20120613_090
Uiteraard weten alle forumards hier dat flitspalen niets toegevoegde waarde bijdragen bij de daling van het aantal verkeersdoden. De daling komt vooral door de verhoogde dracht van de gordel en anders door een beleid van aanpassen van zwarte punten, maar voor de rest halen die flitspalen niets uit voor de verkeersveiligheid, tenzij lokaal hebben ze 100m hun effect. Wat hier nu op de markt komt is een technologie die de wagen vanzelf afremt. Het zit al bij volvo en volkswagen, mercedes, audi, bmw vollen bak te krijgen, maar in feite zouden ze in plaats van de verkeersbelasting te verhogen en de aftrekbaarheid van een wagen te verminderen volgens zijn kostprijs beter gewoon zorgen dat veiligheidsopties 150% aftrekbaar zijn... We moeten maar eens dromen van 100% wagens met een GORDELVERKLIKKER en een AUTOMATISCHE NOODREM of we zien en het aantal doden voor het eerste gadget met 20% dalen, en voor de tweede gadget met 25% Stel dat we die twee opties VERPLICHTEN op de nieuwe voertuigen... en de retrofit belonen... We zien het aantal ongevallen/doden met 25% dalen, dus 25% minder politie werk, 25% minder schadeongevallen op de wegen, 25% minder carrosseriewerk, 25% minder immobiliteit, 25% minder whiplash en andere behandelingen, we zien de files verminderen, we zien de verzekeringskosten dalen met 25% Het zou macroeconomisch bekeken een optie van 200euro op 3miljoen voertuigen kost 0.6Miljard op een levenscyclus van 5 jaar, kost die optie 120miljoen. 60.000 ongevallen zakken naar 48.000 of zeg en schrijf 12.000 minder blikschade/pertetotale auto's of 60miljoen minder blikschade per jaar. De verzekering kan 60 miljoen dalen (nu die verzekering zal vermoedelijk niet dalen, maar in elk geval die verzekering gaan uit de kosten op die manier) Maar ook daar komt het leuke 30-50miljoen minder lichaamsschade. Voeg daar nog 30-50miljoen minder file per jaar. Bespaar verder nog bij de politie die nu gewoon zich moet bezighouden met verbaliseren van flitsboetes. Dus het politiekorps kan met 1000man afslanken en zo 50Miljoen minder kosten. Dus het brengt wel ruw gerekend 200miljoen op versus een investering van 120 miljoen. Dat is een GO voor mij Waar zitten die ministers met hun hersenen ??? Komaan jongens doe iets aan die veiligheid.
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 13 juni 2012 om 12:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Vreemdeling
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 44
|
![]() Wat is het nut van die geschatte/verzonnen bedragen op basis van... niks?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.459
|
![]() ze noemen dat een 'hunge' een idee, een richting van denken op basis van een 'op de rug van een biervilt calculatie' Dus wat is uw probleem ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Vreemdeling
Geregistreerd: 14 juni 2010
Berichten: 36
|
![]() brother paul, ik hou wel van uw technologisch-economisch denken. Ge zou een goede werkverbeteraar zijn bij Colruyt, of in een politieke partij die een punt maakt van écht besparen (i.p.v. belasten).
Verder ga ik akkoord met uw idee, al zou dat beter Europees geregeld worden dan Belgisch. Zo'n noodremsysteem kost nu misschien 3000 euro per auto omdat het in zo weinig auto's is ingebouwd. Vanaf het verplicht in elke auto zit, wordt dat drastisch goedkoper want de onderzoeks- en ontwikkelingskost is hoger dan materiaalkost. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.459
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Vreemdeling
Geregistreerd: 14 juni 2010
Berichten: 36
|
![]() Citaat:
Premier Elio Di Rupo PS -> Scheikunde Vicepremier en Minister van Financiën en Duurzame Ontwikkeling Steven Vanackere CD&V -> Rechten, politieke wetenschappen, economie Vicepremier en Minister van Buitenlandse Zaken, Buitenlandse Handel en Europese Zaken Didier Reynders MR -> Rechten Vicepremier en Minister van Pensioenen Vincent Van Quickenborne Open Vld -> Rechten Vicepremier en Minister van Sociale Zaken en Volksgezondheid Laurette Onkelinx PS -> Rechten Vicepremier en Minister van Economie, Consumentenzaken en Noordzee Johan Vande Lanotte sp.a -> Pol & soc en rechten Vicepremier en Minister van Binnenlandse Zaken Joëlle Milquet cdH -> Rechten Minister van Overheidsbedrijven, Wetenschapsbeleid en Ontwikkelingssamenwerking Paul Magnette PS -> Politieke wetenschappen Minister van Begroting en Administratieve Vereenvoudiging Olivier Chastel MR -> Farmaceutische wetenschappen Minister van Middenstand, Kmo's, Zelfstandigen en Landbouw Sabine Laruelle MR -> Landbouwingenieur Minister van Defensie Pieter De Crem CD&V -> Romaanse filologie en rechten Minister van Justitie Annemie Turtelboom Open Vld -> Regentaat en economie Minister van Werk Monica De Coninck sp.a -> Moraalwetenschappen Staatssecretaris voor Staatshervorming en Regie der Gebouwen Servais Verherstraeten CD&V -> Rechten Staatssecretaris voor Ambtenarenzaken en Modernisering van de Openbare Diensten Hendrik Bogaert CD&V -> TEW, MBA (Harvard), praeses Ekonomika 60e (nu zijn we er! een manager in de regering!) Staatssecretaris voor Asiel, Immigratie en Maatschappelijke Integratie Maggie De Block Open Vld -> Geneeskunde Staatssecretaris voor de Bestrijding van de Sociale en Fiscale Fraude John Crombez sp.a -> Economie en statistiek Staatssecretaris voor Sociale Zaken, Gezinnen en Personen met een Handicap Philippe Courard PS -> Regentaat Staatssecretaris voor Leefmilieu, Energie, Mobiliteit en Staatshervorming Melchior Wathelet cdH -> Rechten Zie je het in een fortune 500-onderneming al gebeuren? Een farmaceut die de functie van administratieve vereenvoudiging (Chief Information Officer) krijgt, en tussendoor de begroting van een land even controleert? Leefmilieu, Energie, Mobiliteit: rechten? Minister van werk: moraalwetenschappen... En ga zo maar door... Laatst gewijzigd door CeeSsss : 17 juni 2012 om 22:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.466
|
![]() Met de opbrengsten van de flitspalen de automatische rem financieren!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
Geregistreerd: 24 oktober 2008
Berichten: 3.181
|
![]() Gingen ze dit niet verplichten vanaf 2015? Ik dacht zoiets gehoord te hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Ik begrijp de commotie niet.
Als je over die brug rijdt, kan je onmogelijk zeggen dat het niet duidelijk is dat je er maar 90 moogt. Je kan je dus enorm amuseren door de regering te pesten en hen de centen voor een eventuele overtreding niet te gunnen. .
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |