![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20120618_063
Vlaams basisscholen spenderen gemiddeld 15 procent van hun werkingsmiddelen aan water, gas en elektriciteit. Voor sommige scholen loopt dat zelfs op tot meer dan 50 procent. Dat blijkt uit een peiling van iSchool Magazine. Blijkbaar moeten directeurs zich niet bezighouden met rendementscalculaties en kijken hoe ze rendabel kunnen isoleren, en welke werken ze prioritair moeten doen. Dat laat mij toe te stellen dat schooldirecteurs gewoon titels zijn die de lading niet dekken. Uiteraard profileren die mensen zich graag met KMO directeuren en vragen ze zich daarbij in één adem af waarom ze zoveel minder verdienen. Blijkbaar is het nog altijd bon ton vanuit de middeleeuwse stelling te redeneren dat er twee soorten netwerken zijn, je weet wel katholieke achteruitgestoken netwerken, en gemeenschaps voorgetrokken scholen. De discriminatie neemt zo stillekes aan halucinante proporties aan, want en onze handelsbalans, en onze CO2 afdruk kunnen er beter van worden op een eenvoudige goedkope en rendabele manier, maar nee de overheid moet daar niets aan doen En blijkbaar moet je als overheid vooral niet ingrijpen in het scholen energiebeleid, en gewoon alles laten modderen zoals het al 50 jaar moddert. Wat vlaanderen doet, doen we beter ? Wat het zo niet de slogan ??
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 18 juni 2012 om 12:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom ben je niet wat vollediger, en plaats je in je openingspost geen lijstje met data van wanneer tot wanneer welke minister van welke partij deze van onderwijs was ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is kort door de bocht om alle schuld op één minister te schuiven als uiteindelijk alle beslissingen bij meerderheid van een parlement moeten goedgekeurd worden, in dit geval CD&V, N-VA en sp.a.
Laatst gewijzigd door Robinus V : 18 juni 2012 om 14:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 18 juni 2012 om 15:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat verwacht je dan ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil per periode de naam van de verantwoordelijke minister, met melding tot welke partij hij behoort. Werd u gewaar dat er wat stront aan de knikker zou kunnen hangen ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je zou ook kunnen lezen dat de laatste jaren via PPS-constructies en verhoging van de budgetten een inhaalbeweging is ingezet. Je zou je kunnen realiseren dat sommige scholen in geklasseerde gebouwen zitten, wat renovaties moeilijker en duurder maakt. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() budgetten die opmoeten in privébedrijven, dat bestaat dus echt niet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geljk die smet die nu denkt dat iedereen terug op hetzelfde niveu moet beginnen, wat voor een kieken is dat, splits gewoon die klassen in intelligentie, want de slimme vervelen ulder steendood, de domme kunnen niet mee, dus er is niets verkeerd aan het talent te zoeken in een kind en dat talent te ontwikkelen. En nee het talent is niet alleen studeren, of wiskunde, maar kan ook in de handen zitten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Regering 2009-nu: sp.a, CD&V en N-VA. Drie partijen dus die samen het Vlaamse beleid bepalen en er dus SAMEN voor verantwoordelijk zijn. Of heeft de sp.a niets met Uplace te maken? Je moet verschillende partijen op dezelfde manier beoordelen, he. Ik begrijp dat zoiets moeilijk is voor een partijslaaf zoals jij. In welke gemeente kom je op? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wel nogmaals: budgetten in bedrijven die opmoeten bestaat echt niet. Tenzij je denkt aan van die restaurantbudgetten, die dus peanut zijn in het geheel en die eerder een voordeel in natura zijn dan een echte kost.
Tussen haakjes: moesten bedrijven denken in budgetten zoals overheden denken in budgetten, dan zouden ze ook nooit moeten investeren in iets nieuws. Dus vergeet uw droom en kijk in de spiegel.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 19 juni 2012 om 06:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.standaard.be/artikel/deta...20618_00189784
ale nog een artikeltje, ishool scoort hier heel goed. Zeg ik al jaren hoe symptomatisch voor een overheid die gewoon bezuinigt waar ze niet bezuinigen en vergeet te investeren bij zichzelf het enige dat overheden kunnen is belasten en ze vergeten rendabel te investeren... |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je moet niet over iets anders beginnen, vb. de partij die ik aanhang geef gewoon toe wie de laatste jaren het onderwijs gewoonweg verknoeid heeft. Dus: die lijst van ministers van onderwijs, met hun partij. Er rap ! .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In grote bedrijven heeft men ook last van 'administratieve geplogenheden en handige antwoorden daarop'. Nu ben ik wel akkoord dat het heel moeilijk vergelijken is. Als in een overheidsdienst er een budget was voorzien dit jaar, om op een wagenpark van 100 wagens, er 10 nieuwe te verzien (wat weinig is, gemiddeld, want dan moet iedere wagen 10 jaar bollen), en het blijkt dat in oktober er maar 8 aangekocht zijn, dan onstaat het volgende probleem: ze zijn het budget van die 2 andere wagens gewoonweg kwijt. Die kunnen niet meer aangekocht worden in januari. De ambtenaar van de dienst zegt "dat geld is weg; we zijn dat kwijt". De ambtenaar van financiën zegt "dat geld blijft in de staatskas, ten dienste van iedereen en niemand, en gij kunt fluiten achter uw 2 beloofde wagens'. Ik kan me wel inbeelden dat in een bedrijf het er anders aan toe gaat. Enne, wie is er verantwoordelijk voor dat onnozele management bij de overheid ? Juist: de politiekers die de wetten stemmen. De enige juiste reactie van elke ambtenaar zou moeten zijn: ik zal stemmen op 'ander en beter'. En nooit meer op de klassieke machtspartijen. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_v...ijs_en_Vorming |
|
![]() |
![]() |