![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Druk je op de knop ? | |||
Tuurlijk. Onmiddellijk. Zo een kans krijg ik nooit meer. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 9,52% |
Ik twijfel. Geen idee wat ik zou doen. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 9,52% |
Zijdegij zot ? Weg met dat onding ! Nooit duw ik daarop ! |
![]() ![]() ![]() |
14 | 66,67% |
Andere. Licht toe. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 14,29% |
Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beschouw het volgende gedankenexperiment: iemand komt aanbellen, en presenteert jou een doos met een rode knop. Als je op die rode knop duwt, dan vernietig je de wereld, door de activering van een uiterst krachtige bom. Zo krachtig dat iedereen instantaan verdampt zal worden - jij inbegrepen.
Natuurlijk ga je er eerst van uit dat het verborgen camera of zo is, maar laat ons stellen dat het geen gezever is. Wat doe je ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Hang af van hoe ik me op dat moment zou voelen.
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan geen enkele reden bedenken waarom ik dat zou willen doen.
Als ik nu een rode knop zou krijgen waarmee ik kan selecteren WIE precies ik kan doen verdampen, dan zou ik die uiteraard WEL gebruiken, en met véél plezier zelfs ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ze drukken zijn ze 1 miljoen rijker maar sterft er iemand ergens ? Wel ik zie geen enkele reden om te drukken... of toch één als ik zelf op dat moment op het punt sta om uit het leven te stappen per ongeluk is het : 1) een makkelijk en doeltreffend middel met supersnelle ( normaal niet pijnvolle ) dood 2) ik laat geen nablijvers achter die zich het hoofd breken waarom ik eruit wou stappen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Moreel valt het wel te verdedigen om te drukken, want als we eerlijk zijn kunnen we toch alleen maar bekennen dat het leven vanaf zijn prille ontstaan een aaneenschakeling is van moord en doodslag, eten of gegeten worden. Only the fittest survive....for a time.
![]() |
#8 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Deze vraag heeft denk ik een andere betekenis. Alleen had daarvoor de vraag iets anders gesteld moeten worden.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 13 juni 2012 om 20:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan geen enkel goed argument verzinnen waarom ik dat zou doen.
Misschien dat wanneer ik erg depressief ben instaat ben het te doen, maar anders niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() Uiteraard druk je niet. Waarom zou je? Als je echt van de wereld vanaf wil zijn, schiet een kogel door je kop. Probleem opgelost.
Dat is zo een kromme redenering die ik van moeders (en vaders) met zelfmoordplannen ook nooit heb begrepen. Dat pleegt zelfmoord maar niet voor ze hun eigen kinderen hebben vermoord. Serieus ziek in't kopke.
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ![]() Geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt de wereld op te blazen. Wie moeten de aliens dan nog ontvoeren ?
![]() |
#13 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een bom? Dat is zo saai. Als ik de wereld zou willen vernietigen dan wil ik er ook wel wat werk insteken. Het geeft zo weinig voldoening als alles in een keer verdampt. Ik ga dan op zijn minst voor een grey goo scenario.
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stel: je kan de wereld vernietigen. Doen ? The HΩmega Man
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het gebeurt dat mensen andere mensen doden, dus moreel niets op tegen? Besef je dat zo'n redeneringen eigenlijk in essentie hetzelfde zijn als het ontbreken van moraal? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De een zijn moraal is de ander zijn moraal niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() Neen, maar in het ontbreken van moraal zijn er geen variaties. Onbestaand is gewoon onbestaand.
Laatst gewijzigd door Robinus V : 15 juni 2012 om 23:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een saaie box, daar wil niemand toch op drukken ?
Iets als Citaat:
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 16 juni 2012 om 00:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zou hij voor mij zo eentje willen maken , dat alle banken , of ontploffen of alle geld terug betalen aan de overheden en aan de brave spaarders . |
|
![]() |
![]() |