![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Terwijl de N-VA hier vereerd wordt voor het hebben van een plan voor economische relance i.t.t. de regering, los van het feit dat deze partij aan de index wilt zitten in negatieve zin en los van het ontbreken van concrete berekeningen over wat nu het effect ervan zou zijn, heeft de nieuw opgerichte partij R.O.S.S.E.M. reeds sinds maanden een dergelijk plan klaar. Het plan van deze doodgezwegen partij zou een economische groei van 3% teweegbrengen, volgens econometrische studies.
Het plan, uit het basisprogramma van R.O.S.S.E.M.: 1. 7. ECONOMIE 7.1. Herstel van de concurrentiekracht van de economie t.o.v. de buurlanden door: (a) de BTW te verlagen van 21 naar 19 %, (b) de vennootschapsbelastingen te verlagen van 30 % naar 20 % (met uitzondering van de banken), en (c) de parafiscale lasten op de lonen met 10 % te verlagen. Hierdoor kan de export stijgen in tijden van bezuiniging en treedt er voor 60 % een terugverdieneffect op. De ontbrekende 40 % (circa 6 miljard) kan worden terug verdiend door gedurende vijf jaar een vermogensbelasting te heffen op alle villa’s en/of appartementen van ingezetenen met een waarde van meer dan één miljoen euro. Het is niet omdat we de economie moeten herstellen dat we de superrijken niet zwaarder zouden mogen belasten. 7.2. Oprichting van een Sociale Holding die gedurende 5 jaar circa 50,000 sociale woningen bouwt, hoofdzakelijk bestemd voor verkoop binnen de twee jaar tegen prijzen van minder dan 175.000 euro per appartement en 200.000 euro per huis. Financiering met kasbons over 5 jaar die netto 3.5 % per jaar opbrengen, kasbons van de Sociale Holding gedekt door staatsgaranties. De overheid kan die garanties risicoloos geven omdat ze bij verkoop van de woningen minstens 10% incasseert. De Sociale Holding betaalt jaarlijks 0.5 % voor de verkregen staatsgaranties. Benoeming van ondernemingen die deelnemen aan de Sociale Holding gebeurt door het bedrijfsleven, niet door de overheid. Betaalbare woningen voor jonge gezinnen!. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Van Rossem die gaat ons zeker komen redden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Het is natuurlijk wel een plan dat erg pijnlijk wordt als alles niet loopt zoals gepland. Desalniettemin het meest ingrijpende plan dat ik al gelezen of gehoord heb. Of het een goed plan is, laat ik aan kenners over.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister
|
![]() Citaat:
3 % groei, die man doet al heel zijn leven niet anders als mensen vanalles beloven. Toch straf dat er keer op keer weer idioten zijn die erin trappen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
BTW van 21% naar 19%: meer koopkracht voor iedereen. De inkomsten uit villa's zijn gegarandeerd, aangezien een villa niet verplaatst kan worden, i.t.t. een vermogen. De inkomsten van de sociale holding zijn ook gegarandeerd. De staat stelt ongebruikte gronden ter beschikking en het zijn privé-bedrijven die de risico's dragen. Voor de staat is het pure winst op de verkochte woningen. (Telkens 10% van de prijs.) Waar zie je iets pijnlijks of iets dat niet zou kunnen lopen zoals gepland? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Deze draad gaat over maatregelen, niet over de persoon Jean Pierre van Rossem. Gelieve on-topic te blijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is vrij vreemd aangezien de berekeningen van N-VA wel degelijk terug te vinden zijn en de link er naartoe werd al tot vervelens toe herhaald. http://www.n-va.be/files/default/gen...ipact_n-va.pdf Wat nog vreemder is dat jij hier de loftrompet afsteekt over het plan van R.O.S.S.E.M zonder een link naar het volledige plan inclusief berekenen. Ik ben er alvast benieuwd naar want Van Rossem zelf is simpelweg een geniaal man. U interesseert dat uiteraard helemaal niet aangezien uw enige bedoeling was om aan N-VA bashing te doen. Uw openingspost maakt dat klaar en duidelijk. De eerste zin alleen al.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 18 juni 2012 om 14:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij kan ons in elk geval verlossen van de goddeloze N-VA, daarom dat die-hard Belgisch nationalist Robinus hem hier even op het voorplan plaatst.
Citaat:
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 18 juni 2012 om 14:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voor de rest is uw commentaar off-topic. Laten we het over de voorgestelde maatregelen hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een villa kan natuurlijk wel worden afgebroken maar idd, dit kapitaal lijkt mij wel vrij zeker te zijn en zonder veel risico. Er wordt uit gegaan van 60% terugverdieneffect... dit is niet zeker en het gaat hier over grote bedragen naar wat ik kan afleiden. Waar gaan ze die 50.000 gronden (verminderd met hoogbouwappartementen) halen? Wat met vertragingen enz? Het is natuurlijk wel goed om de bouwsector te ondersteunen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Kabouter plop doet ondertussen al de boeken dicht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een Belgicist wel van het type dat zijn gore overtuiging lichtelijk verstopt uit eerlijke schaamte. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Oh, ja, sorry, Groot-Nederlanders was ik vergeten.
Citaat:
Getuige zo goed als al mijn postings, verkies ik sociaal-economische bevoegdheden op een zo hoog mogelijk niveau, bij voorkeur hoger dan België. En tot slot: Ook ik ben R.O.S.S.E.M. niet. Gelieve bij het onderwerp te blijven. Voor de rest ga ik tijdens deze draad niet meer op uw getrol in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2) Hierbij worden de rijken niet gespaard, i.t.t. bij het plan van de N-VA. Wat de rijken betalen, daar moeten niet achteraf de armen voor opdraaien. 3) Het is ook veel ingrijpender dan het plan van de N-VA. Wat de N-VA doet, is wat schuiven in de vennootschapsbelasting om op hetzelfde gemiddelde effectieve tarief te houden en een mini-verschuiving in de RSZ naar BTW in combinatie met het beperken van de index. Welke drastische aanpassing betekent dat voor de economie, behalve dat werknemers op de lange termijn zullen verarmen? 4) BTW is een ronduit slechte keuze qua belastingen. Een BTW-verlaging daarentegen heeft een terugverdieneffect bij de winkels in de grensgemeenten, zorgt ervoor dat er lange tijd geen index-aanpassingen nodig zijn, wat ondernemingen zuurstof geeft, en zorgt ervoor dat de koopkracht een aantal jaren hoger komt te liggen, zodat de consumptie opgedreven wordt zodat daarbovenop ook nog eens werk geschapen kan worden. 5) Het drukt de huizenprijzen. Wat ook wel eens zou mogen. ... Toch wel enkele radicale verschillen, zou ik denken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En over het effect op de werkgelegenheid kon ik ook niets vinden. Misschien ligt dat aan mij, maar de bewijslast ligt uiteraard bij jou. Hoeveel economische groei wilt de N-VA teweegbrengen, alles bij elkaar? Het klopt ook wel dat ik enkel de resultaten van berekeningen kan vinden bij het plan van R.O.S.S.E.M. Ik zal mijn best doen om binnenkort de berekeningen hier te posten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Spijtig dat die dan toch niet op komt
![]() |
![]() |
![]() |