![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach... het kan natuurlijk ook anders.
IJsland is vrij. En het land zal vrij blijven zolang haar inwoners autonoom wensen te blijven en zich niet laten vangen door hen die wensen te overheersen, nl. hun meesters in spe, de internationale bankiers. Op zaterdag 9 april vernietigde de onafhankelijke bevolking van het eiland een referendum over het terugbetalen van de Icesave-tegoeden. ... Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door zonbron : 29 juni 2011 om 17:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat zou het resultaat geweest zijn van een referendum over austeriteit in Griekenland ? Beperkt Europa dan niet de 'vrijheid' van keuze ? Laatst gewijzigd door zonbron : 29 juni 2011 om 18:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De democratie begon dus duidelijk niet in Griekenland maar op IJsland. Een paar slimme IJslanders met behulp van wat Wall Street Maffia heeft de boel fenomenaal opgelicht.
Uiteraard zeggen de burgers nee tegen de maffieuze plannen van de IJslandse politici die naar ik vermoed allemaal - of grotendeels - in het Icesave complot zaten. Hoe kan het anders dat een klein k** bankje op dergelijke schaal zaken doet. Zonder effectieve controle van buitenaf. Zoiets kan alleen met politieke steun. Precies zoals in Amsterdam overheidsgeld weggesluisd wordt zonder dat een mens weet waar naar toe. Dergelijke zaken kunnen alleen met politieke steun en goedvinden. Der halve dat Kaboutrtje Bos en zijn Britse collega destijds boven op de haverkist sprongen. Het armzalige lekkerbekje dat beide politici IJsland voor de neus hielden, een lidmaatschap van de EU - mogen beide heren nu in hun politieke r*** steken. IJsland, waar democratie nog iets is in de EU? Ze zouden wel gek zijn.
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
Een referendum waar in godsnaam, over de zedelijke normen in Griekenland? En is dit een topic over IJsland of Griekenland of wat? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() De vraag die zich nu voordoet is of Nederland (en GB) iets gaat ondernemen nu de Ijslandse bevolking een bikkelhard nee heeft laten horen omtrent de terugbetaling van de verdwenen (lees verduisterde) activa van de Icesave en haar moederbedrijf.
Ondanks de integrale afwijzing van het boor GB en NL gevorderde, zijn de onderhandelingen tussen IJsland en Brussel gewoon door gegaan. Ik ben benieuwd naar de reactie van het MvF inzake deze integrale afwijzing van de Nederlandse vordering.
![]() |
#6 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hebben de Grieken volgens U dan geen recht op 'vrije' keuze, om de EU te verlaten en zich bankroet te verklaren ? Waarom zouden de Grieken moeten aanvaarden om onder deze schuldenberg begraven te worden ? Om wie te redden ? Europa de eenheidsworst of de financiele instituten ? Of moeten de SuperGrieken de wereld te redden ? Citaat:
Ook vraag ik me af, wie chanteert wie ? In opdracht van welke personen/instanties zou Griekenland Europa chanteren als 80% van de Grieken tegen de nieuwe bailout is ? Citaat:
Citaat:
Zouden de Grieken zich niet kunnen beroepen op de doctrine van odious debt ? www.debtocracy.gr Trouwens Spanje heeft zelf ook nog wat schulden verborgen, dat zal spoedig blijken. Ook zal men spoedig de fiscale unie willen invoeren. Ik hoop alvast dat alvorens het zover komt, deze eenheidsworst op de BBQ ligt. Als afsluiter volgende infografiek, Ijsland en Griekenland, uiterst links... ![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Allemaal mooi en prachtig. Derhalve mijnerzijds geen medelijden met investeerders als het mis gaat. Ze zoeken het maar uit!
Met andere woorden: die bedreiging met IJsland te zullen vetoën is uitgerekende BS om de klantjes/spaarders zoet te houden. Meer kan ik er niet van maken. Met de getoonde grafiek kan niemand wat. Misschien dat het een oppervlakkig beeld geeft maar meer dan dat doet het niet. Wat schiet je op met aanduidingen als "Besmettelijk" - steek er de kachel maar mee aan.
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hopelijk geen soort staatsgreep tegen Ijsland.
De documentaire over de crisis van 2008 "Inside Job" is een echte aanrader. De documentaire begint en eindigt in Ijsland, en werpt licht op wat er met dat land gebeurde dat geen schulden had voordat het ten prooi viel aan geïmporteerd corrupt financieel systeem type gedereguleerd marktfundamentalisme. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 1 juli 2011 om 00:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of wacht; misschien is het gewoon een bevooroordeeld oordeel waarbij veel zaken in het beste geval dubieus worden voorgesteld. En ja, de eeuwige vraag: welk marktfundamentalisme? Waar ziet gij in Godsnaam een 'marktfundamentalisme'? 'k weet niet maar het feit dat alle marktfundamentalisten heelder academische en meer 'populistische' werken schrijven om aan te tonen welke institutionele en legale beperkingen er zijn die (1) verre van het 'institutionele ideaal' van marktfundamentalisme zijn en (2) die causale verbanden aantonen en empirisch aantonen waarom die negatieve consequenties hebben op de financiële markten. Ik snap ook niet goed hoe je dat kan denken: denk je nu echt dt mensen die denken zoals ik - ge weet wel; die verderfelijke marktfundamentalisten - echt het beleid maken? Dat mensen zoals Bush, Clinton en hun administraties die hard markt fundamentalisten zijn? Hoe kan je in godsnaam van de volledige politieke insignificantie die 'mijn' ideeën hebben afleiden dat wij eigenlijk toch stiekem het volledige beleid maken? Ik snap echt niet hoe groot uw cognitieve dissonantie moet zijn om beide zaken tegelijkertijd te geloven.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 1 juli 2011 om 02:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie marktfundamentalisten niet als 'verderfelijke' creaturen. Ik heb de indruk dat ze een simplistische theorie aanhangen die met veel geld gepromoot wordt, en de belangen van een kleine elite dient. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 1 juli 2011 om 03:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Geen leningen meer voor IJsland, handelsboycot naar Nederland en GB, GB is het dichtste land bij IJsland Dat eiland is compleet afhankelijk van bevoorrading in het buitenland.
hahaha, eens zien wie straks groen zal lachen. Europa heeft er straks een 4de wereldland bij. hahaha Laatst gewijzigd door giserke : 1 juli 2011 om 07:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anarchokapitalisme is gewoon een ander woord voor "maffia". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen idee wat ze precies verkopen. Vis zeker? Ze hebben even een serieuze slag gekregen maar ze zijn volop aan het recupereren nu. Alle doemscenario's die door de financiële elite werden rondgebazuind blijken nergens op te slaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Die maar goed 300.000 inwoners zijn niemand iets verplicht.
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 1 juli 2011 om 11:53. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie geld verloor aan de IJslandse bankencrisis moet trouwens zelf maar opdraaien voor de kosten, dat waren immers private banken, geen banken van het volk/de belastingbetaler.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ijsland heeft een BNP van ca. 12 �* 14 miljard dollar, stijgend 2009 > 2011. Citaat:
Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 1 juli 2011 om 12:12. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, want de mensen die de Oscars uitreiken zijn economen.
Ik wil gerust een autoriteitsargument aanvaarden, maar van een stel filmcritici vind ik dat toch wel wat ver gaan.
![]() |
![]() |