![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Beeld u in dat we al uw dagelijkse voedingsnoden (proteïnen, vetten, koolhydraten, vitaminen, mineralen, etc...) in één klein tubeke of één klein kubuske kunnen proppen.
Neem een gel-achtig blokske van 8cm³ of zo. Smakeloos. Geurloos. Maar propvol nutriënten. Gesteld dat de kubusjes: -10 keer minder water verbruiken tijdens de productie dan tijdens die van een equivalente bron van voeding (groenten, fruit, granen, vlees, vis...) -100 keer minder energie verbruiken tijdens de productie -100 keer veiliger zijn op het vlak van voedselveiligheid -maar zoals gezegd volledig smaak- en geurloos zijn -U kan het kubusje onmiddellijk consumeren, zonder bijkomende transformatie. Zou u overschakelen op dit non-dieet? Het zou ondermeer betekenen dat u nooit nog zou hoeven koken. Ik stel de vraag, want er beweegt heelwat op het vlak van de nutricultuur. De toekomst van onze eetgewoonten gaat sterk veranderen. De drie vorige fases in die eetgewoonten (1. jacht en pluk; 2. landbouw met weinig getransformeerd voedsel; 3. landbouw met hoog getransformeerd voedsel) lopen op hun einde. We gaan naar laboratorium-voedsel, waarin geen dieren en planten meer voorkomen.
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Zolang m'n hongergevoel gestild is en het gezond is, kan't me allemaal niet schelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Ik eet vlees. Ik zou dat niet doen als ik ook te vreden was met relatief smaakloze en dure maar even voedzame sojaproducten. Dus nee, ik vrees eigenlijk dat ik niet geheel zou overstappen op deze hypothetische kubusjes. Doe mij dan toch maar zo'n kweeksteak uit het lab.
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() neen ik zou dat niet doen. Eten is voor mij ook meer dan enkel mezelf voorzien van de nodige voedingsstoffen. Het is een sociaal gebeuren, een hobby, een moment om iets te vieren, ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De rest mag van mij gerust kubusjes eten terwijl ik mijn steak op de barbeque leg.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat zal nooit gebeuren. De lobby van kookprogramma's, kookboekenuitgeverijen,... is oppermachtig.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Partijlid
Locatie: Verliet Politics.be wegens de abominabele kwaliteit van dit forum.
|
![]() Ja. Graag zo snel mogelijk.
Laatst gewijzigd door Lunokhod : 6 juli 2012 om 15:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
|
![]() Citaat:
Dus eigenlijk is dat geen echte tegenwerping.
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() Idem ditto!
![]() |
#13 | |
Partijlid
Locatie: Verliet Politics.be wegens de abominabele kwaliteit van dit forum.
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Ja.
En dan kan men gaan gourmetten op moleculair bereide gerechten uit airfoam. Eet letterlijk een hele koe op, maar krijg niks binnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Zoals er acousmatische muziek gaat kan er ook sprake zijn van acousmatisch voedsel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() 2X teken van een goede culinaire basis.
Laatst gewijzigd door Another Jack : 6 juli 2012 om 16:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Iemand nog bietensla?
|
![]() |
![]() |
![]() |