![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
|
![]() ... In filerijden
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.656
|
![]() Veel slechter doen dan het veel dichtbevolktere Randstand en Roergebied dat kunnen alleen maar de Nimbys van Vlaamse-ruit-stilstand.be verwezelijken door verwaarlozing en afbouwen van hoofdwegcapaciteit. (naast de gekende ruimtelijke wanorde)
Wat wil je met nauwelijks 1/3 hoofdwegcapaciteit* tov die gebieden, én met meer persoonlijk autogebruik - niet te vergeten -, wslk ook door de belabberde kwaliteit van het O.V.. Nog liever staat "de Belg" in de file (én anderen)... http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=20 Citaat:
1. autogebruik: - autokilomet./persoon/dag: 23,9 km | 19,4 km | 14,1 km - auto´s per 1000 inwoners: 534 pw | 507 pw | 424 personenwagens - aandeel autogebruik/totaal: 66% | 60% | 47% 2. beschikbare hoofdwegcapaciteit*: - rijstrookkilometrs /1000 km²: 230 km | 630 km | 901 km - lengte hoofdwegen/1000 inw : 0,04 | 0,12 | 0,12 Dus al het verkeer de snelwegen opgejaagd... waar we uiteraard experten zijn in het aanleggen van strukturele flessehalzen (Antwerpen, Brussel, Leuven, ...). Transitverkeer dat niet in Brussel en Antwerpen moet zijn toch op de stadssnelwegringen R0 en R1 laten uitmonden... volledig topic: http://forum.politics.be/showthread.php?t=141407
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 21 juni 2012 om 11:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 9.053
|
![]() Citaat:
Vlamingen moeten persé hun eigen fermette in een verkaveling hebben.
__________________
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 21.545
|
![]() Citaat:
Mijn vrouw en ik zijn eerst naar Brussel, nadien de rand, verhuisd, speciaal omdat we allebei in Brussel werkten. Voor mij was het een 10 km. afstand naar het werk. Om 8 uur 's morgens was dat -- onder normale omstandigheden -- toch nog 30 minuten rijden. Eigenlijk niet zo heel veel minder dan toen ik nog enkele kilometers ten zuiden van Antwerpen woonde en een 35 km. traject had. (15-20 min. verschil -- Ondertussen kan dat al wel veranderd zijn.) Mijn firma is enkele jaren geleden verhuisd naar een gebouw minder dan 1 kilometer verwijderd van het oude. Nu doe ik er 12 tot 15 min. over 's morgens. Meer dan 15 minuten verschil voor nog geen kilometer. (De terugkeer 's avonds is wel wat moeizamer en kan duren van 15 minuten tot 2 uur)
__________________
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 21 juni 2012 om 20:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
|
![]() Citaat:
Wij hebben vast betere en efficiëntere autosnelwegen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
|
![]() Citaat:
En een pak minder economie, quoi.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
Geregistreerd: 4 oktober 2011
Berichten: 1.745
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 21.545
|
![]() Citaat:
Elk jaar rij ik van Brussel naar Frankrijk via de E-19 (Valenciennes) De afgelopen 3 jaar rij je gewoon over een maanlandschap in Wallonië. Ik heb nu een zoekertje geplaatst voor : ![]()
__________________
I wish nothing but the best for you too. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.656
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wafelijzerpolitiek Voor elke xxx-Bef dat er x-km snelweg in VL bijkwam, kwam er zeker x+ km bij in W. Maar... de geplande grote ringsnelwegen ten zuiden van Antwerpen en ten noorden van Brussel kwamen er niet en die lagen in Vlaanderen... planning 1972: ![]() Ik denk zelfs dat W nu nog altijd iets meer snelwegcapaciteit (dus ook x- rijstroken) heeft als Vlaanderen. Alhoewel Vlaanderen 2,5 maal dichter bevolkt is. (W is ook bijna 25 % groter als VL) Citaat:
![]() http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_v..._autosnelwegen
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 22 juni 2012 om 17:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
Geregistreerd: 4 oktober 2011
Berichten: 1.745
|
![]() Er moet niet met de vinger naar Wallonië gewezen worden. Het beste voorbeeld van bewust het verkeer saboteren is wel de aanleg van de Liefkenshoektunnel.
Herman Decroo liet die indertijd opzettelijk 2 Scheldebochten te ver leggen: van nergens naar nergens + met een helling die te stijl was om er eventueel treinen door te laten rijden. Gevolg: geld op om op de juiste plaats een Scheldetunnel te bouwen en een tunnel waar bijna geen verkeer doorging. Maar later konden de betonboeren dan wel nog eens 2 keer langs de kassa passeren: - een keer voor de nieuwe treintunnel onder de Schelde (die nu klaar is) - en nog een keer voor een nog te bouwen "Oosterweel" verbinding. Laatst gewijzigd door E. Migrant : 22 juni 2012 om 19:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.656
|
![]() Citaat:
Nu is het quasi te laat en eens zo duur (onteigeningen). Ze maakten ook de fout bepaalde snelwegen niet voor een verbreding te voorzien (ook de bruggen), zelfs aan de fundering van de pechstrook werd gespaard, wat we nu dubbel en dik toch moeten betalen bij wegenwerken (ook door extra strukturele extra files omdat de fundering te zwak is het aantal (nood)rijstroken te behouden. Ook voor de veel duurdere aanpassingen voor de dynamische spitsstroken die er (gaan) komen. Andere landen lieten zich daar niet zo aan vangen. Een solide basis maakt het onderhoud en vernieuwing/verbreding in de toekomst goedkoper. Citaat:
Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 22 juni 2012 om 20:55. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.638
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() In België overheerst nog altijd de autogekte. Mij valt altijd heel sterk op hoe de doorsnee Belg/Vlaming wel graag met de fiets rijdt, maar schijnbaar alleen voor recreatieve doeleinden. Zodra de werkweek aanbreekt, wordt koning auto van stal gehaald terwijl, rekening houdend met de afstand, de auto het onvermijdelijk moet afleggen tegen de fiets.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 21.545
|
![]() Citaat:
Mobiliteit is in vele beroepen belangrijk. Je bent bediende voor firma X maar werkt in firma Y, Z en Omega. Voor een maand, zes maand, een jaar, 5 jaar. Soms voor verschillende tegelijkertijd. Gewoonlijk weet je niet op voorhand hoe lang het zal duren. Het zijn hernieuwbare contracten van 3 maanden. Je moet voorbereid zijn op alle mogelijkheden. 10 km in vogelvlucht lijkt best te doen per fiets, maar als je bijvoorbeeld het kanaal Brussel-Willebroek over moet impliceert dat soms vele kilometers omweg. Je kan nu éénmaal niet met de fiets over het viaduct van Vilvoorde rijden. Als ik in het centrum van Brussel moet gaan werken neem ik altijd het openbaar vervoer. Maar als ik in een industriezone in Evere of Machelen moet gaan werken, ook maar 10 km van mijn deur, zou ik eerst naar Brussel moeten reizen, daar overstappen (hopelijk maar één keer) en dan naar het werk. Dan ben je ook meer dan een uur onderweg, enkele reis. Als dat met de auto in minder dan een half uur kan is de keuze snel gemaakt.
__________________
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 22 juni 2012 om 22:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Citaat:
Ik stel trouwens niet dat we 'exclusief' naar de fiets moeten grijpen, wel dat in heel veel gevallen de fiets een perfect alternatief vormt voor de auto. Alleen, in Vlaanderen/België zit die reflex nog altijd niet ingebakken. Op zondag willen mensen gerust eens vijftig kilometer of meer rijden, maar op maandag is tien kilometer er plotseling tien te veel. Die merkwaardige gedachtegang vind je bijvoorbeeld niet in Nederland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Citaat:
En eigenlijk is er geen tegenspraak tussen wat u en ik schrijft: mobiliteit hoort flexibel te zijn, waarbij de keuze steeds uitgaat naar het meest adequate vervoermiddel. In die situatie zal dat eens de wagen, in een andere de fiets, in weer een ander het OV zijn, enzovoort. Wat het probleem betreft van de fietskilometers, dat is inderdaad gelegen aan onze soms gebrekkige fietsinfrastructuur. En het betert er eigenlijk niet op. Nu de NMBS volop overwegen aan het afsluiten is, wordt de fietser weer eens vergeten. Plotseling wordt die geconfronteerd met nieuwe verbindingen die wel probleemloos overwonnen kunnen worden met de wagen, maar voor de fietser een bijkomende belasting vormen en vaak het verschil maken tussen de fiets of de wagen nemen. Gelukkig zijn er wel wat lichtpuntjes: zo is de provincie Antwerpen daar heel sterk mee bezig. Komt er ergens een nieuwe spoorbrug, dan zal nagegaan worden of daar ook geen aanliggend fietsbrugje bij kan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.638
|
![]() Citaat:
gezien de automobilist voldoende gepest wordt in Belgie en met hoge taksen, en met hoge bijtelling bij zin wedde, en met hoge filetijdverlies die in de avondfile van zijn privétijd gaat, kun je maar een ding toch veronderstellen: de werkmens wil gewoon niet in de file staan, dat is daar saai, dat is daar tijdverlies, dat is daar geld verliezen voor de firma, dat is daar niets kunnendoen, dat is daar telefoons krijgen van uw werk die u nog ambteren want je kunt ook dan weer niets doen etc Dus axioma: IEDEREEN HAAT FILES. (misschien een paar uitzonderingen op het axioma) Nu bouwen we verder op de stelling: aangezien politici zich altijd moeten proberen te doen wat de burger wil, en daardoor verkozen geraken.... zou het misschien nuttig zijn dat vanaf nu FILE als criterium van SUCCES van BELEID genomen worden... Want geef nu toe, wat voor drogeredn is dat nu allemaal: tis net zoals de flitspaal altijd de schuld van de burger. Dus het is de schuld van de villabouw, en het is de schuld van de burger die hte openbaar vervoer niet neemt, en het is de schuld van de burger die teveel de auto neemt etc OPLOSSING: we kijken naar het gedrag van de burger, we gedragen ons als overheid als een bedrijf die diensten verleent aan zijn burgers en de overheid moet gewoon de werklozenniet meer betalen om niets te doen, maar de werklozen betalen om banen aan te leggen. Dat maakt dan 0 euro verschil op de begroting, en ondertussen kan de economie weer groeien. Capité. Dus alle bouwaanemingsbedrijven krijgen gratis personeel van den dop./
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 23 juni 2012 om 07:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
Europees Commissaris
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |