Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
|
Discussietools |
9 juli 2010, 15:03 | #1 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.098
|
Brussel: 1ste in filerijden...
Voila, fantastisch hé, we zijn de hoofdstad met de slechtste wegeninfrastructuur en we hebben de overheid met de meest lege zakken. Ipv wegen te bouwen hebben we er vooral over gediscuteerd en mensen betaald om erover te discuteren...
http://netto.tijd.be/geld_en_gezin/a...37440-2210.art en nu de conclusie, we moeten een city taks heffen... Je moet geen city taks heffen om de file op te lossen, je moet een citytaks heffen om het CO2 en vervuilingsprobleem aan te pakken, en daar een ontsnappingsroute voor te voorzien... Want als de taks geheven wordt op de file, dan ben je bezig met de overheid te belonen voor hun slecht werk. Dat is alsof je de stront wil opkuisen door er nog eens met de steel in te roeren. |
9 juli 2010, 17:39 | #2 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
|
Citaat:
En dan hebben ze Antwerpen nog vergeten... Citaat:
Zie hieronder:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 9 juli 2010 om 17:53. |
||
9 juli 2010, 22:13 | #3 | |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
|
Citaat:
Voorzie gewoon een aparte rijstrook voor bussen, motorfietsen en carpoolers. Op die manier gebruik je veel beter de beschikbare ruimte en tegelijk daalt de CO2 uitstoot.
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden . Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
10 juli 2010, 02:53 | #4 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 15 augustus 2008
Berichten: 6.094
|
Citaat:
Lijkt mij trouwens ook vrij onmogelijk om dat te controleren, dat die mensen al dan niet carpoolen.
__________________
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques ~Siméon Poisson (Wiskundige) ]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[ |
|
10 juli 2010, 04:05 | #5 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.098
|
Citaat:
|
|
10 juli 2010, 10:24 | #6 | |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
|
Citaat:
Politie controleert toch ook op het dragen van gordels.
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden . Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
10 juli 2010, 11:43 | #7 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
|
Citaat:
Evenveel auto´s hoezo ? *Vergeet je de afrit(ten) niet die dan geblokkeerd kunnen worden door de langere file ? Diegenen die dan niet vlot kunnen afrijden verhogen het aantal auto´s in de file... ... eerder (veel) meer CO2 want als de file langer wordt stijgt de filedruk, ttz ze blijven langer met draaiende motoren in de file staan-aanschuiven... *vb. X-voertuigen nemen dagelijks die verkeerswisselaar/afrit-Y, die Y ligt net nog voor de klassieke filestaart rond de spitsuren ..uren-..uren. Nu verminder je met een rijstrook en de file wordt met ..-kilometers verlengd, -maar ze is idd smaller - , maar die X-voertuigen kunnen dan wel die verkeerswisselaar- of afrit Y-niet vlot nemen en verlengen de file extra... (soms kunnen het meerdere afritten zijn) Waarom denkt ge anders dat men het ritsen wettelijk verplicht gemaakt heeft in het buitenland ? Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 10 juli 2010 om 12:09. |
||
10 juli 2010, 12:21 | #8 | |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
|
Citaat:
File's meteen opgelost.
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden . Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
10 juli 2010, 15:07 | #9 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
|
Citaat:
Waar stuurt ge het nationaal en internationaal vrachtverkeer - "veilig" - naartoe ? De meeste wegen zijn nu al verboden voor zwaar verkeer. En er komen er steeds maar bij. (NIMBY) Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 |
||
10 juli 2010, 15:13 | #10 | |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
|
Citaat:
Enkel lokaal (met bestemming in Belgie) vrachtverkeer nog toelaten op de autosnelwegen. In Zwitserland wordt dat al toegepast.
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden . Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 10 juli 2010 om 15:13. |
|
10 juli 2010, 17:06 | #11 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
|
Citaat:
Heeft België de middelen en capaciteit daarvoor ? En de knowhow... en de (politieke) wil... Eigenlijk zouden die verhoudingen onderling zowat identiek kunnen zijn...: Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 10 juli 2010 om 17:19. |
||
10 juli 2010, 17:21 | #12 | |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
|
Citaat:
Daar terug nieuwe sporen leggen is denk ik zelfs goedkoper dan vastgoed onteigenen en extra asfalt gieten voor vrachtwagens.
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden . Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 10 juli 2010 om 17:22. |
|
10 juli 2010, 17:31 | #13 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
|
Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 |
|
11 juli 2010, 08:59 | #14 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.098
|
Citaat:
een CO2 belasting op de energie die het verbruikt voor de consument, dat wel |
|
11 juli 2010, 09:00 | #15 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.098
|
Citaat:
|
|
11 juli 2010, 10:43 | #16 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
|
Juist, natuurlijk moet het Ton-km per jaar zijn.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 11 juli 2010 om 10:43. |
11 juli 2010, 22:16 | #17 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
|
ik zie niet in hoe een stadstol de file gaat verhelpen... dat zou impliceren dat er onnodig vervoer zou zijn naar de stad tijdens de spits, of dat er velen zijn die die tol niet kunnen betalen en best al meteen hun job kunnen opzeggen (een soort van armoeizaaier-oprottertol).
Als je minder files wil moet je de wagens beperken... carpooling, verplicht openbaar vervoer te nemen aan de rand van de stad, het werk verplaatsen elders in het land, ...
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! |
13 juli 2010, 07:48 | #18 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.098
|
Citaat:
we gaan eens wiskunde doen, stel een taks 10euro per dag, zou voor een pendelaar 2500 euro per jaar zijn, zeg maar een maandloon, bovenop zijn 2 maandelonen die hij spendeert aan het pendelen. die gaat dus ofwel : carpoolen, want dan halveert zijn kost of bespaart hij in één knip 1250euro om nog niet te spreken van zijn autokm besparing, die gaat ofwel aan de rand van brussel parkeren en overstappen op de metro (voorwaarde is dat de infrastructuur bestaat !) bespaart hem 2500euro per jaar, en de metro zal hem sneller naar het centrum brengen dan zijn auto er gaan bedrijven uit brussel inderdaad naar de rand verhuizen waarom niet dan bespaart het volledige bedrijf hun personeel een gigantische som. Wie niet in het centrum moet zijn blijft eruit inderdaad Ofwel neemt hij weer de trein naar het centrum,wat een prima idee is want bespaart hem 2500euro. Dat is dan premier vue Ofwel koopt hij een hybrid en mag hij weer gratis binnen , ofwel koopt hij een electrische wagen en mag hij gratis binnen wat die markt doet aanzwengelen uiteraard zie je die cayennes, lexussen en mercedes hybrids daar staan en ik weet al wat je gaat zeggen maar kom de intentie is goed, ofwel stapt hij op de moto/bmw C1 en mag weer gratis binnen brussel en is hij goedkoper af dan met zijn auto, of zijn bmw C1 terugverdiend in 2 jaar tijd zonder de besparing op zijn auto te rekenen ofwel hangt hij een electrischefiets op zijn auto, en stapt hij over op de fiets naar het centrum. hij heeft zijn fiets terugverdiend in 6 maand tijd Dus het moet niet de bedoeling zijn zoals in London dat er filous bvb een papieren taksibedrijf beginnen om te kunnen rijden in london.. Dus ik wil maar zeggen, een taks met ontsnappingsroutes doet de pendelaar het kleinste voertuig kiezen die het meest ecologisch hem tot het centrum brussel brengt. Dat moet het doel zijn van een taks. Voor mij moet er geen taks zijn hoor, ik zeg maar als je wilt redeneren over takseren, doe je dat best zo op die manier. Geen taksen waar je mensen voor een voldongen feit plaatst, maar taksen waar mensen hun gedrag kunnen aanpassen om te ontsnappen. |
|
18 juli 2010, 19:42 | #19 |
Provinciaal Statenlid
Geregistreerd: 7 september 2009
Berichten: 784
|
Men zet hier vaak de Brusselse infrastructuur in vraag. Brussel heeft een serieus groot en gevarieerde infrastructuur in vergelijking met ander europese grootsteden van hetzelfde kaliber en zelfs groter! Een groot verschil met veel andere steden is het feit dat Brussel een belangrijk knooppunt is binnen een enorm verstedelijkt gebied dat zich voor een groot deel boven België uitstrekt. Steden als Parijs, Madrid of Athene zijn op zich mss wat groter, maar 25 km verder zit je letterlijk op leeg platteland of vlaktes. In een de omtrek van 100km rond Brussel leven ongeveer 15 mlj mensen.Enkel voor Brussel en haar hinterland heb je een dagelijkse influx van een massa mensen die uit omliggende steden (soms meer dan 100 km ver) en verstedelijkt platteland pendelen. Ik spreek nog niet over de pendelaars voor de centrumsteden die Belgie rijk is en dat zich met de Brusselse pendel mengt! België is gewoon een enorme multipolaire stad met een enorm anarchisch infrastructuur. Want kwa infrastructuur aanbod leeft de Belg in een luxepositie! De Belg is ook een dikke klager met het ingebakken idé dat het gras elders groener is ! Al die enquetes en cijfers zijn bijna waardeloos want Brussel of Antwerpen zijn geen classieke "eiland" steden die je kan vergelijken met elders.
|
18 juli 2010, 20:45 | #20 | ||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
|
Citaat:
Als gij de ruimtelijke wanorde (lintbebouwing) en een tekort aan doordachte (´snel´)wegverbindingen (met wegmeubilair op voorrangswegen) en het record aan flessehalsen en... een luxepositie noemt... Eerst de (verblindende) luxe-cijfers: Citaat:
Citaat:
Vergelijkbare Regio´s: Vlaamse ruit|Roergebied|Randstad 1. autogebruik: - autokms/persoon/dag: 23,9 km | 19,4 km | 14,1 km - pw per 1000 inwoners : 534 pw | 507 pw | 424 personenwagens - aandeel autogebruik/totaal: 66% | 60% | 47% 2. beschikbare hoofdwegcapaciteit: - hoofdwegennet, rijstrookkilomtrs /1000 km²: 230 km | 630 km | 901 km - lengte hfdwegen/1000 inw: 0,04 | 0,12 | 0,12 Citaat:
Nordrhein-Westfalen (34088 km²) heeft 526 inwoners/km² Vlaanderen (13522 km²) heeft 456 inwoners/km² Nederland (41528 km²) heeft 397 inw/km² Belgie (30528 km²) heeft maar 349 inw/km²...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 18 juli 2010 om 21:15. |
||||