Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juli 2012, 13:01   #1
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard 22 nieuwe baronnen & dergelijke bullshit

In een echte democratie heb je geen adel en zeker geen koning. Maar in Absurdistan heb je alles.

http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/We...nwiPc.facebook
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 13:53   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

De grondvod zou gewijzigd moeten worden, om een interne tegenspraak er uit te krijgen.

Maar ja, het is een truuk van de oude machtspartijen om met de uitgedeelde lintjes populaire mensen aan de monarchie te binden, en dus voor hun kar te spannen.

Principe: alle b. zijn gelijk voor de wet
Art. 10. Er is in de Staat geen onderscheid van standen.
De Belgen zijn gelijk voor de wet; zij alleen zijn tot de burgerlijke en militaire bedieningen benoembaar, behoudens de uitzonderingen die voor bijzondere gevallen door een wet kunnen worden gesteld.
Art. 11. Het genot van de rechten en vrijheden aan de Belgen toegekend moet zonder discriminatie verzekerd worden. Te dien einde waarborgen de wet en het decreet inzonderheid de rechten en vrijheden van de ideologische en filosofische minderheden.

Maar de ene is wat meer gelijk dan de andere:
Art. 113. De Koning heeft het recht adeldom te verlenen, zonder ooit enig voorrecht daaraan te mogen verbinden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 14:00   #3
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

TE onnozel voor woorden : elke staat eert zijn "verdienstelijke burgers" met een adelbrief
die overigens nooit erfelijk is..

Paul McCartney MBE....

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 14:10   #4
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De grondvod zou gewijzigd moeten worden, om een interne tegenspraak er uit te krijgen.

Maar ja, het is een truuk van de oude machtspartijen om met de uitgedeelde lintjes populaire mensen aan de monarchie te binden, en dus voor hun kar te spannen.

Principe: alle b. zijn gelijk voor de wet
Art. 10. Er is in de Staat geen onderscheid van standen.
De Belgen zijn gelijk voor de wet; zij alleen zijn tot de burgerlijke en militaire bedieningen benoembaar, behoudens de uitzonderingen die voor bijzondere gevallen door een wet kunnen worden gesteld.
Art. 11. Het genot van de rechten en vrijheden aan de Belgen toegekend moet zonder discriminatie verzekerd worden. Te dien einde waarborgen de wet en het decreet inzonderheid de rechten en vrijheden van de ideologische en filosofische minderheden.

Maar de ene is wat meer gelijk dan de andere:
Art. 113. De Koning heeft het recht adeldom te verlenen, zonder ooit enig voorrecht daaraan te mogen verbinden.
Schoof ik heb dat recht ook, vanaf heden ben je baron van sectie 35 b, gelegen ergens in Limburg.
Aangezien ik je enkel adeldom kan verlenen, zonder daar ook maar enig voorrecht aan te mogen verbinden, verzoek ik u vriendelijk maar hoogachtend, de Subocaj stichting met een donatie ter beschikking te stellen.
Deze stichting heeft tot doel de armere koningshuizen een soort leefloon te bieden.

Hoogachtend,
Koning Subocaj.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 14:11   #5
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
TE onnozel voor woorden : elke staat eert zijn "verdienstelijke burgers" met een adelbrief

Paul McCartney MBE....
Jep, een aloud middeleeuws feodaal gebruik: zo kon men hun horigheid versterken of belonen. Vooruitgang noemt men dat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 14:13   #6
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht

Paul McCartney MBE....
Paul McCartney, geridderd door de koningin van Engeland.... Wat zei ik ook weer van koningen en dergelijke? Ah, just, ondemocratische bullshit dat weg moet.

Ik heb geen problemen met het "eren" van "verdienstelijke burgers", je hebt daar geen ridderschap of baronnen of wat dan ook voor nodig.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 16 juli 2012, 14:20   #7
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Paul McCartney, geridderd door de koningin van Engeland.... Wat zei ik ook weer van koningen en dergelijke? Ah, just, ondemocratische bullshit dat weg moet.

Ik heb geen problemen met het "eren" van "verdienstelijke burgers", je hebt daar geen ridderschap of baronnen of wat dan ook voor nodig.

Die zijn veel meer met de algemene waardering die ze voelen van de mensen rondom hen.
Moest men mij 'die gunst (sic) verlenen' (wat natuurlijk helemaal utopisch is), dan zou ik die voor beleefd weigeren, maar ze toch aan moedige belgo-bleu'en zoals system/HetOosten, ANother Jack of santos proberen door te spelen voor hun dappere en nooit aflatende forumstrijd voor het 'vaderland'. Dan zijn die kwibussen ook nog eens gelukkig en even niet verzuurd.

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Oud 16 juli 2012, 14:36   #8
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Riddertitel mag blijven, indien verbonden aan een een orde verleend door de staat (zoals het Legioen van Eer). Nooit erfelijk.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 14:38   #9
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Riddertitel mag blijven, indien verbonden aan een een orde verleend door de staat (zoals het Legioen van Eer). Nooit erfelijk.
²
Oud 16 juli 2012, 14:45   #10
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
De staat zijn wij allemaal, niet een pipo die in de juiste vagina geconcipieerd is.

Citaat:
Oud 16 juli 2012, 14:46   #11
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
De staat zijn wij allemaal, niet een pipo die in de juiste vagina geconcipieerd is.
De staat vertegenwoordigd door een democratisch (of meritocratisch) verkozen staats- of regeringshoofd.

Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 16 juli 2012 om 14:46.
Oud 16 juli 2012, 14:51   #12
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb altijd moeite gehad om die riddertitel los te zien van zo'n ijzeren bepantsering, compleet met schild en slagzwaard.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 14:51   #13
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Ach, In nazi duitsland werden ook nog medailles gegeven in 1945
de bevolking lag er niet wakker van
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 14:54   #14
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Ik heb altijd moeite gehad om die riddertitel los te zien van zo'n ijzeren bepantsering, compleet met schild en slagzwaard.

Nummer één hier. 't Krijgt nog niet eens zo'n sjerp, de arme stakker.
Oud 16 juli 2012, 14:54   #15
Vigilante VL
Banneling

Standaard

Vigilante VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 15:17   #16
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht

je mag het kind een andere naam geven, majesteit !

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2012, 07:43   #17
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Schoof ik heb dat recht ook, vanaf heden ben je baron van sectie 35 b, gelegen ergens in Limburg.
Aangezien ik je enkel adeldom kan verlenen, zonder daar ook maar enig voorrecht aan te mogen verbinden, verzoek ik u vriendelijk maar hoogachtend, de Subocaj stichting met een donatie ter beschikking te stellen.
Deze stichting heeft tot doel de armere koningshuizen een soort leefloon te bieden.

Hoogachtend,
Koning Subocaj.
Beste collega niet-verkozen king,

Je hebt gelijk dat je van je rechten gebruik maakt; ik doe dat ook.
Ik verklaar je, vanuit mijn enclave-koninkrijk ergens in Vlaanderen, de oorlog.
Uit mededogenheid zal ik die echter niet voeren in weekends of op Vlaams erkende feestdagen. Hou je dus vast de 21° eerstkomend.

met strijdvaardige groeten,
king Schoofie

Maar wat ik wou zeggen: Torfs heeft naast zijn ondeugden en vele gebreken, vooral politieke, ook heel af en toe een gelukkige ingeving.
Vandaag in DS staat er één van:

Citaat:
‘Adellijke gunsten toegekend.
Vroeger vooral bankiers. Nu Aalsterse Keizer Carnaval.
We leven in een stabiel land.’
Kerkjurist RIK TORFS
bespeurt consequentie in de lijst van nieuwe edelen
(op Twitter).
LOL !! Heeft iemand een idee welke bankiers ooit in de adelstand verheven werden, en die nu blijken mee aan de basis gelegen te hebben van ons o zo plichtsbewust, robuust economisch-dienend bankensysteem dat gered moest worden ??

Langs wiki vermoed ik dat het zoeken te langdradig wordt:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Belgisc...van_verheffing

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2012, 07:45   #18
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

22? Hoeveel koekendozen levert dat op?

Forumlid Fabiola-avatar zal blij zijn.

Verder zullen er een aantal 'meh's zijn.

De Vlamingen en democraten zullen er moed uit putten om zulke nonsens uit de wereld te helpen.

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 17 juli 2012 om 07:49.
Salvadorii is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be