![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() http://www.gva.be/nieuws/economie/ai...uw-record.aspx
Paul D'Hoore legde daarjuist op het VTM-nieuws uit hoe de regering de consument in het zak zet. Als de prijs van de diesel daalt, krijgt de klant maar de helft van die daling: de andere helft gaat de staatskas in. Als de prijs daarna terug stijgt, wordt de stijging volledig doorgerekend aan de consument. Zo bedriegt men de consument in België. Een echte maffia is het. Kijk en luister op: http://nieuws.vtm.be/binnenland/2012...?autoPlay=true
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op: http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23 Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 23 augustus 2012 om 12:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Staatssecretaris
|
![]() Jamaar:
1) Diesel verbranden veroorzaakt dodelijke fijne stof. 2) De fijne stof wordt door de wind op het gras verspreid. 3) De bok eet het gras, hij wordt er ziek en verzuurd van. Besluit: ene bok zou niet voor de diesel lobby werken.
Wallonie panda's Vlaenderen pinda's Laatst gewijzigd door Echte Waal : 23 augustus 2012 om 12:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Dat is oud nieuws, koop een fiets of een electrische wagen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Dus als we minder rondrijden wordt het gat in de la belgique staat groter?
![]() |
#5 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Edit: enfin, ik ben blij dat ik een bedrijfswagen MET tankkaart heb. Ik vrees dat dit meer en meer een uitzondering zal worden. Laatst gewijzigd door Athelas : 23 augustus 2012 om 13:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Diesel veroorzaakt dodelijk fijnstof. Wie diesel verdedigt is dus medeplichtig tot genocide en dient aan brutale repressie onderworpen te worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Bovendien zijn diegenen die tegen diesel zijn (waarom moeten er weer dure partikelfilters in dieselwagens?) ook niet vaak degenen die wel voor gas- en steenkoolcentrales zijn? Waar is de logica?
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op: http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23 Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 23 augustus 2012 om 14:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hetzelfde "clique" systeem geld ook voor benzine voor zover ik weet.
Het was 1 van Verafstoots trukjes om nog een kast vol met economische lijken dicht te krijgen.
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() Mja, want die auto's die op diesel rijden, DIE gaan het meeste problemen veroorzaken. Al die grote vrachtschepen die elke dag toekomen in alle havens van de wereld, en weer vertrekken, daar spreken we uiteraard niet van.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Minder dan van auto's. Als men in een stad woont dan is de lucht op een koude droge dag simpelweg ziekmakend, en dat komt voor een overgroot deel door de auto's hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Loodvervangers in benzine zijn kankerverwekkend.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Uitstoot van scheepsverkeer zorgt voor een kleine 90000 doden per jaar wereldwijd. Kans is groot dat men in steden zoals Antwerpen eerder ziek wordt van scheepstraffiek dan van het autoverkeer... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Vreemdeling
|
![]() En als je dan je diesel wagen op iets anders wil laten rijden dan is het weer niet toegelaten.
Of bv zelf een wagen ombouwen naar een electrisch model. Een oude kever zou ik wel willen ombouwen naar een electrische wagen. actieradius van +/- 50 km zou al meer dan voldoende zijn voor de meeste verplaatsingen. Jammer genoeg krijg je dat in belgie niet gekeurd. Laatst gewijzigd door Snarf : 23 augustus 2012 om 15:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is gewoon een schande, die brandstofprijzen.
![]() |
![]() |
#17 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Idd OV is slecht gecoordineerd, weinig efficient, niet innovatief genoeg. En dat voor een land zo groot als België. Bovendien kost het nog eens handenvol geld, ook al maak je er geen gebruik van (zijn allemaal verlies latend dacht ik). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister
|
![]() Oud nieuws, en die korting op acijnzen als de diesel 1,5 euro bereikt is ook mooitjes afgeschaft, dank u Meneer Beke, De Croo en Alien Di Pipo, wacht maar tot in oktober!!
Laatst gewijzigd door matthias999 : 23 augustus 2012 om 16:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar bij de huidige generatie zonnepanelen en windmolens stel ik mij toch echt wel de vraag ofdat dit op grote schaal kan gebruikt worden. Ondersteunend zonne- en windenergie, ja, absoluut. Maar als primaire bron vind ik het toch nog wat te nieuw/te onbetrouwbaar. Laat staan dat ik het een goed plan vind om het te ondersteunen met CO2 producerende centrales. Geef mij dan maar moderne kerncentrales. Ik zou toch wel eens een debat met een groene jongen willen hebben hierover. Temeer dat quasi al die zaken moeten ingevoerd worden uit het buitenland wat tonnen vervoersvervuiling met zich mee brengt. Kernenergie is relatief veel kleiner en je komt er langer mee toe ![]() |
|
![]() |
![]() |