![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Charlie Hebdo stond onder politiebescherming.
Hoe zag die bescherming eruit? Waarom heeft ze gefaald? Had Charlie Hebdo clandestien moeten opereren? Zoals een soort van guerrillero-beweging? De strijd wordt vanaf nu op leven en dood gevoerd, zoveel is zeker.
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Politiebescherming helpt dus niet meer.
D�*t is ook de boodschap: jullie doen wat WIJ van jullie eisen of jullie gaan eraan. De vraag is wie verantwoordelijk is voor deze gang van zaken.
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die champetters met hun waterpistooltjes konden niet veel uitrichten tegen die terroristen met hun AK's. Ze werden simpelweg neergeschoten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trouwens, in onze rechtstaat is het aan de overheid ervoor te zorgen dat iedere burger in alle veiligheid van de grondwettelijke vrijheden kan genieten. Het is aan de staat de overtreder op te sporen en te vervolgen. Niet het slachtoffer hoort weg te vluchten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Graag merk ik ook op dat in de praktijk politiebescherming soms niet voldoende is... vroeg of laat... Laatst gewijzigd door zonbron : 7 januari 2015 om 23:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heel gematigde figuur, heel vredelievend.
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vredelievend, ongetwijfeld.
Gematigd, dat betwijfel ik. U als Poetingetrouw zou trouwens moeten beseffen dat het soort humor waarmee Charlie Hebdo soms uitpakte en waarbij religieuze onderwerpen werden gebruikt, in Rusland niet door de beugel zou kunnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Parlementslid
|
![]() Maakt allemaal niet meer uit, De vraag is, wat gaan we eraan doen? Op onze Westerse politiekers moeten we niet rekenen, dat is voor de zoveelste keer gebleken. Niet in Europe en ook niet bij mij hier in Australie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat mijn geopolitiek standpunt betreft is Rusland meer dan OK, binnenlands beleid, alhoewel ik het er met het een en ander wel eens ben, is mijn toetje niet. Nu nog even naar onze geostrategie kijken en dan weten we waar het hartstikke fout loopt @JvdB, dit wel over de ganse binnen- en buitenlande lijn. Stephan, Charlie & Co weten het reeds, wie volgt? Laatst gewijzigd door zonbron : 8 januari 2015 om 00:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat Charlie Hebdo betreft, de strekking daar was volgens mij zeker niet marxistisch. Eerder gematigd links.
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |