![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Ben je geïnteresseerd in algemeen en verzorgd Nederlands? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
40 | 85,11% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
7 | 14,89% |
Aantal stemmers: 47. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 7 augustus 2011 om 18:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Ons 'Vlaams' is het meest gebruikte excuus van Franstaligen om niet solidair te moeten zijn met hun landgenoten.
*Edit* Maar dat is natuurlijk bijzaak. Standaardtaal is belangrijk om elkaar correct te kunnen begrijpen.
https://stratlingo.com Laatst gewijzigd door Snerror : 7 augustus 2011 om 19:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb neen gestemd.
Wat het aantal keuzes betreft, ben ik wat te vlug geweest. Ik vind wel dat iedere Vlaming zich zou moeten kunnen bedienen van hetgeen de 'echten' verkavelingsVlaams noemen. Een voor elke Vlaming verstaanbaar Vlaams, zonder dat dit "op de letter" naar Hollands gewouwel zou moeten klinken. Stoep, goesting, ne keer, hebde gij, ekik, u eigen wassen ..... niks geen probleem voor mij.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ons 'Vlaams' is het meest (ge)MISbruikte excuus van Franstaligen om niet solidair te moeten zijn met hun landgenoten.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door SDG : 7 augustus 2011 om 19:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Verkavelingsvlaams
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 7 augustus 2011 om 19:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Voor mij valt alles wat in het Nederlandse taalgebied gesproken wordt onder de noemer 'Nederlands'. Als jij vindt dat hetgeen in Nederland gesproken wordt een andere taal is, wel dan ga ik consequent zijn en ook Brabants en Antwerps als een vreemde taal beschouwen. Duidelijk? Laatst gewijzigd door SDG : 7 augustus 2011 om 19:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb ook Ja gestemd, omdat ik geïnteresseerd ben in verzorgd taalgebruik.
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik ben voor goed verzorgd dialect.
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ²
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik vind het wel belangrijk dat standaard Nederlands gebruikt wordt. Als een boer je dialect wauwelen tegen Nederlanders, buitenlanders of mensen uit een hele andere streek vind ik gewoonweg onbeschoft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wat "
![]() Er wordt nauwelijks nog deftig dialect gesproken. mensen die denken dat ze dialect spreken, spreken vaak gewoon iets dat er een beetje op lijkt, maar eigenlijk een tussentaal is die ook nog eens ontdaan is van alle leuke woordenschat. ik vind dat jammer. ik merk ook dat ik zelf steeds minder goed m'n dialect beheers ![]()
![]() |
#14 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat een boer zijn streektaal spreekt kan ik begrijpen,en dat is zijn goed recht. Vetbetaalde acteurs in overheidsdienst mogen dat tot nader order evenmin als overheidpersoneel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() Ik ben voor alle twee.
![]() |
#16 |
Parlementslid
|
![]() Ja en nee, voor mij bepaald de omgeving en situatie mijn vocabulaire.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |