Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 31 augustus 2012, 10:29   #1
neutron
Banneling

neutron's schermafbeelding

Standaard Berchem

https://berchem.n-va.be/verkiezingen2012/kandidaten

De lijst van N-VA Berchem is bekend gemaakt.

Wat opvalt is dat het een lijst is met hoogopgeleiden, zoals advocaten, managers, ondernemers, verder zelfstandigen, producers, architecten, studenten, verkoopverantwoordelijken,...

Het is zeker belangrijk dat de gemeenten goed bestuurd worden door bekwame verkozenen.

Maar hebben deze mensen wel voldoende feeling met het gewone volk, mensen die het moeilijk hebben om rond te komen, die tegenslag gehad hebben, mensen met beperkingen, kortom: de sociaal zwakkeren die in deze maatschappij wat aan de rand van de samenleving leven?

Wat denkt dit forum?
neutron is offline  
Oud 31 augustus 2012, 10:51   #2
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Da's denk ik al eerder besproken.

Vertegenwoordiging van het volk door de meest bekwamen van dat volk
vs
Vertegenwoordiging van het volk door een afspiegeling van dat volk

Ideologisch kan je een dikke boom erover opzetten. Praktisch gezien verkies ik het eerste.
Liederik is offline  
Oud 31 augustus 2012, 11:32   #3
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Der zit vanalles tussen, er is dus keuze genoeg
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 31 augustus 2012, 12:35   #4
Jasper
Provinciaal Gedeputeerde

Jasper's schermafbeelding

Standaard

Een hogere opleiding wil niet zeggen dat men niet sociaal-bewogen en "tussen het volk" kan staan.

Een goede manager heeft een ideale mix van IQ en EOQ, en voor een politicus zal wel hetzelfde gelden.
Jasper is offline  
Oud 31 augustus 2012, 12:41   #5
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Kandidaat-mandatarissen zijn niet noodzakelijk "bekwaam"
ook mensen met "hoge" diploma's e.d. zijn niet noodzakelijk "bekwaam"
bovendien is een bekwame politicus niet noodzakelijk een "goed mens" of een bekwame
uitoefener van een ander beroep...

er zijn genoeg voorbeelden van zeer bekwame lieden die ooit eventjes in de politiek aktief waren om vast te stellen dat het niet hun ding is..

Zo interpreteer ik het nieuws dat talrijke kandidaten vor NV-A intussen afhakennniet als een noodzakelijk ongunstig nieuws voor de NV-A, mogelijk is het zelfs beter dat sommige al dan niet bekwame figuren tot de vaststelling kwamen dat politiek niets voor hen is...

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline  
Oud 31 augustus 2012, 13:08   #6
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Da's denk ik al eerder besproken.

Vertegenwoordiging van het volk door de meest bekwamen van dat volk
vs
Vertegenwoordiging van het volk door een afspiegeling van dat volk

Ideologisch kan je een dikke boom erover opzetten. Praktisch gezien verkies ik het eerste.
Ja, alleen blijkt dat in de realiteit die 'technocraten' vaak even onbekwaam zijn als de gemiddelde burger.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 31 augustus 2012, 13:14   #7
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Zijn de N-VA-lijsten van Genoelseldere, Lendelede, Millegem en Terjoden inmiddels bekend? De spanning is ondraaglijk.
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 31 augustus 2012, 17:38   #8
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neutron Bekijk bericht

Wat opvalt is dat het een lijst is met hoogopgeleiden, zoals advocaten, managers, ondernemers, verder zelfstandigen, producers, architecten, studenten, verkoopverantwoordelijken,...

Het is zeker belangrijk dat de gemeenten goed bestuurd worden door bekwame verkozenen.

Maar hebben deze mensen wel voldoende feeling met het gewone volk, mensen die het moeilijk hebben om rond te komen, die tegenslag gehad hebben, mensen met beperkingen, kortom: de sociaal zwakkeren die in deze maatschappij wat aan de rand van de samenleving leven?

Wat denkt dit forum?
Dat een bakker en een leraar toch wel mensen zijn die midden het volk staan, en dat je zomaar wat zit te zwansen.
fonne is offline  
Oud 31 augustus 2012, 20:39   #9
neutron
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Zijn de N-VA-lijsten van Genoelseldere, Lendelede, Millegem en Terjoden inmiddels bekend? De spanning is ondraaglijk.

Berchem is wel een groooooooooooooooot dorpken hoor
neutron is offline  
Oud 31 augustus 2012, 21:14   #10
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Berchem is wel een groooooooooooooooot dorpken hoor
Met zéér beperkte bevoegdheden...
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 31 augustus 2012, 21:31   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat denkt dit forum?
Ik weet niet wat dit forum denkt, maar ik denk het volgende, namelijk dat het mij doet denken aan sommigen bij het abvv:

als een arbeider zijn zoon/dochter naar de univ stuurt, en die jongen of dat meisje studeert af als arts, advocaat, ingenieur .. whatever .. dan kan die jongen of dat meisje plotsklaps niet meer een feeling hebben met het gewone volk; dan weet die niet meer wat een sociaal zwakkere is enz., afijn, het is genen arbaaider meer.
(behalve als't'hem in de vakbond gaat werken en met een rode sjaal om speeches geeft op de eerste van mei).

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 2 september 2012, 00:49   #12
neutron
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik weet niet wat dit forum denkt, maar ik denk het volgende, namelijk dat het mij doet denken aan sommigen bij het abvv:

als een arbeider zijn zoon/dochter naar de univ stuurt, en die jongen of dat meisje studeert af als arts, advocaat, ingenieur .. whatever .. dan kan die jongen of dat meisje plotsklaps niet meer een feeling hebben met het gewone volk; dan weet die niet meer wat een sociaal zwakkere is enz., afijn, het is genen arbaaider meer.
(behalve als't'hem in de vakbond gaat werken en met een rode sjaal om speeches geeft op de eerste van mei).

.
niet overdrijven, het gaat hier nu wel over de gemeente,
maar dat kan een springplank worden naar nationaal,

maar volgens mij is een advocaat niet goed geplaatst om Justitie te hervormen, want dat wordt niks
neutron is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be